Cerilia Tales

Myth RPG kampagne der udspiller sig i en verden ved navn Aebrynis, nærmere bestemt på kontinentet Cerilia. Spillerne er en gruppe eventyrere, der er tilknyttet The Guild – et adventurers’ guild, der sørger for en jævn strøm af opgaver og missioner. I starter i Roesone, Anuire, så det kræver lidt baggrundshistorie, hvis man ønsker at spille Brecht, Rjuric eller Vos. Bemærk i øvrigt det anspændte forhold mellem mennesker og elvere, hvis man skulle have lyst til at spille sidstnævnte.

I vanlig stil vedhæftes et hav af dokumenter. Det er ikke alle, der har brug for samtlige dokumenter, så fortvivl ej.

Jeg regner med, at vi starter op første mandag i december. Inden da vil jeg gerne se jeres karakterer.

Mvh. Dungeon Mazzer

Cerilia Info
Myth RPG Rules 2.5
Myth RPG Equipment 2.5
Myth RPG Character Sheet 2.5
Myth RPG 2.5 Wizardry
Myth RPG 2.5 Divine Magic
Myth RPG 2.5 Druidic Magic
Myth RPG 2.5 Sentinel
Myth RPG 2.5 Magical Items
Critical Failures in Combat
Myth RPG 2.5 Various

This entry was posted in Cerilia, Myth. Bookmark the permalink.

28 Responses to Cerilia Tales

  1. JS says:

    Aeliz Shayne er en ung, letfodet femme fatale, der er en dødbringer på en meget upfront måde. Hun går klædt i en let armour med to korte sværd på ryggen. Hun har måske aspirationer til en anden vej end sværdets med tiden. Hun har i stigende grad dedikeret sig til læsning fremfor sværdleg.
    Aeliz (Ayliz) er opvokset blandt i en flok omvandrende gøglere, der rejste fra by til by med underholdning og smårapserier. Aeliz var et naturtalent inden for akrobatik og sværdleg, men havde ikke stor kærlighed til hverken at optræde eller de smårapserier og pranks der fulgte, når publikumsindtægterne udeblev. Aeliz følte at hun var skabt til mere og da hun var gammel nok (12 år) stak hun af og ernærede sig som et kuriosum af en bodyguard for en af de større fisk i den kriminelle underverden.
    Fyldige læber og en stadigt mere svulmende barm gjorde nok sit til at bodyguarden blev banemand, da bandelederen glemte arbejdsgiverens armslængde forpligtelse. Flugten ud af byen endte med et skæbnemøde med en gruppe eventyrer, der tilbød den unge Aeliz beskyttelse i deres gruppe. Måske troede de, at de havde reddet en ung, forsvarsløs kvinde…
    Rejserne med de andre eventyrer er begyndt at ændre Aeliz og hun er langsom ved at blive mere åben overfor livet udenfor (omend stadig skamløs naiv). Hun ser Shane Stormson som en mentor og hænger ivrigt ved hans læber, især når talen falder på magi og lignende.
    Når Aeliz kæmper (med et sværd i hver hånd) er hun både hurtigt og fej. Helst vil hun snige sig ind på sin modstander og dræbe, inden der er tid til at retaliere. Aeliz er ikke sen til at flygte hvis overmagten bliver for stor – intet er værd at dø for. Hun nærer ingen illusioner om at få hjælp fra andre end sig selv. Hendes tro på guderne begrænser sig til at tro på at de eksisterer, hun gør sig ingen forventning om at modtage noget godt fra den kant. I bedste fald er guder ligeså selvoptaget og egenkærlige som mennesker, i værste fald er de hadefulde og krævende børn med en magt de ikke kan håndtere. Aeliz lever for at overleve og “eventyr” er en kamp for netop det. Uden at det nogensinde er blevet helt klart virker det som om at Aeliz måske ligefrem har en fornøjelse med at ihjelslå visse mandetyper.

  2. RM says:

    Et par spørgsmål/kommentarer til ”magic items”:

    – når man køber en magisk rustning/våben, skal man betale for en rustning af ypperste kvalitet og så der oven i lægge f.eks. 1000 gp for +1, ikke? (Det er ganske dyrt 🙂 )

    – jeg synes, at prisen på en mithril shirt er alt for lav i forhold til at købe f.eks. en +1 armor. Ender alle ikke i mithril?

    • MC says:

      Jo, det kan du have ret i.

      Priserne er taget fra DMG, hvor en MW armor vist var noget billigere. Lad os for nemhedens skyld sige, at en armor koster listeprisen + 350 gp og dertil kommer evt. enchantments. Det samme gør sig så gældende for våben.

      Med andre ord: Ignorer reglerne om craftsmanship og følg i stedet reglerne for masterwork 🙂

      • JS says:

        øh, og hvad er relerne for masterwork? Jeg kan ikke finde en henvisning i reglerne. Betyder det at det altid er +350 gp uanset hvilken armour/weapon det drejer sig om?
        Helt konkret har jeg købt en mithril +1 til 2100 gp. Er den nu prissat til 2450? og et MW short sword koster det 360 gp i stedet for 100?
        Det er helt fint med mig – jeg er bare ikke sikker på at jeg har forstået det rigtigt.

  3. ALL says:

    Shane er en 19 årig ung mand der er trænet udi magien, han er 1.80 høj vejer 70, og er meget lidt stærk, men til gengæld rigtig kvik. Han har boet i Anuire hele sit liv, men har besøgt både Brechtür, Rjurik og og Khinasi i sine barndomsår. Shanes farfar var fra Khinasi, og hans mormor fra Rjurik. Afledt af dette har Shane taget Khinasi religiøsitet til sig og tilbeder Avani, og til dels Ruornil, omend at Ruornils kirke er lige lov ustruktureret efter Shanes smag. Som 5 barn ud af 9, lå adventure livet lige for da det var klart for alle at forsørgelsespligten overfor 9 børn er svær at løfte, så børnene har med undtagelse af den ældste (trådte i sin fars fodspor), og de to yngste (bor stadig hjemme), alle valgt at rejse ud i verden for at klare sig selv.

    Shane Stormson er mager af den slags som er rigtige dårlige til fysisk kamp, og som derfor med alle midler vil forsøge at komme væk fra en sådan, til gengæld er han ret ferm med en X-bue. Shane ridder rundt på en riding horse, og har en mere til at tage hans oppakning, han er ikke en tilhænger af at “travel light”, han har desuden 2 wardogs, som han bruger til at holde øje med hans ejendele når han ikke er i nærheden, og til at passe på ham når han sover. De deltager ikke som sådan i kamp. Shane er stor tilhænger af lov og orden og ønsker et mere ordnet samfund. Han ønsker desuden en god gang etnisk udrensning i forhold til goblins og orogs, og andre af sådanne væsner, hvorimod han ønsker en mere inddragende tilgang til elvere og dwærge. Dette giver sig udslag i en udtalt antagonistisk tilgang til førstnævnte som i tidligere tilfælde har skaffet ham nogen problemer. han arbejder hård på at udvide sit magiske repetoire, tilgangen er mere brede i formåen, end at kunne levere tung kampmagi, han vil gerne kunne mere end bare det, faktisk lidt det hele. Herfor er Shane også en ivrig jæger af magiske ting der booster hans magiske formåen. Shane har fået protegé i form af Aeliz, en ung assasin agtig kvinde med aspirationer udi magien af den arkanske slags.

  4. Beddy says:

    Er det meningen at gruppen starter som en fasttømret gruppe (kender vi hinanden), eller starter vi vores bekendtskab fra scratch?

  5. MC says:

    Der er lagt op til, at I er en gruppe på forhånd. Men hvordan det nærmere er sket, vil jeg lade være op til jer. I kan være barndomsvenner og super-tight 🙂 Eller I kan simpelthen have et professionelt forhold til hinanden, fx at I gør brug af hinandens evner som en del af jeres “arbejde” som eventyrere.

    Whatever 🙂

    • ALL says:

      En gruppe fasttømrede eventyrer (Munken, Peter og jeg), har taget den unge dame (jacob) med og er klar til at tage på eventyr, en gang imellem støder kriger dværgen XXX til.

  6. RM says:

    Spørgsmål:

    I featet ”armored casting” står, at man reducerer spell casting penalty med 5 for sin armor. Gælder dette også for skjold? Således, at hvis man som clerik besidder ovenstående feat og har en mithril shirt (-1 sc) og et stort stål skjold (-3 sc) ikke skal regne med nogen penalty, når man kaster spells.

    I øvrigt mener jeg, at en mithril shirt vil koste:

    100 gp (chain shirt) + 350 gp (mw) + 1100 gp (mithril) = 1550 gp.
    Skal den være magisk f.eks. +1, stiger prisen med 1000 gp.

    Du (MC) må endelig rette mig, hvis jeg tager fejl – og det må I andre da også gerne :).

    Mangler vi ikke i høj grad én, ”der kan stå forrest og tage tæsk”? Jeg prøver at lave min clerik, så han godt vil kunne – men han bliver jo aldrig en egentlig kriger.

    • MC says:

      Ja, Armored Casting gælder også til skjold.

      Nej, en mithral shirt er per definition MW. De priser der står under Specific Armors er den endelige pris. Dvs. der skal ikke regnes ud for MW og base armor cost. Skal den være +1 magisk, ja så stiger prisen med 1000 gp.

    • ALL says:

      Jeg kan forestille mig at Aeliz har en anstændig defense, men er enig i at en anden kriger alternativt med rigtig høj defense ville være en stor stor gevinst for gruppen. What say you Peter 😀 😀 😀

  7. Beddy says:

    Jeg er ikke sikker på at jeg kan få mandag til at hænge sammen endnu, men hvis det lykkes, regner jeg med at lave en benhård og sej Dværge kriger. Så skal jeg nok puste mig op oppe ved fronten (hvis jeg ellers når derop før det er overstået) 🙂

  8. MC says:

    Tak til Jacob og Allan for karakterer 🙂

    Får jeg noget fra dig, RM?

    Og lever du stadig, Peter? Det kunne være rart at have et overblik over gruppen inden på mandag…

    Og så håber jeg da, at Beddy kan få mandag til at hænge sammen, så vi får fornøjelsen af hans kampdværg 😀

  9. RM says:

    Archibald Boot. Menneske – anurianer. Præst – Haelyn. Krigshammer, skjold, mithril brynje…

  10. PL says:

    Jeg kan desværre ikke på Mandag. Min karakter: Kain Leviathan. Menneske intelligent og behændig med for kærlighed for det skæve og utilpassede. Har ingen problemer med gobliner men respekterer magi nok til ikke at gøre det til et gruppeproblem (Shane). Kain er i det hele taget meget bøjelig i forhold til regler og principper. Hvilket også gør at han bruger alle kneb i kamp.

  11. Beddy says:

    Tollund Bremer – Dværg – Mand – Kriger.

    Tollund Bremer er noget så atypisk som en eftertænksom dværg. Han kaster sig sjældent ud i umotiveret kamp, og er svær at hidse op. Men når han så endelig trækker stål, fornægter hans bersærker gen sig aldrig.

    Tollund kærer nidkært over sin fortid, og ikke mange er derfor bekendt med denne. Han ønsker tydeligvis at tage afstand fra denne, og forespurgt, vil han på bestemt vis afvise at komme ind på dette emne.

    Tollund ligger ikke skjul på at han har ambitioner om en dag at blive en stor og velhavende mand. Og han har indledningsvis tænkt sig at bruge det han kan bedst for at tjene en masse penge, nemlig at slås. Og folk der kender ham ved at han er usædvanlig god til at slås, og sej som få. Det er dog uvist hvorfra han har tillært sig sine evner.

    Han sparer så mange af sine penge op som muligt, men investerer dog gerne i bedre udstyr og våben, hvis det fremmer sagen. For at spare penge sover han hellere i kroens hestestald, end betaler for et værelse.

    Han er meget bevidst om hvad han må gøre for at tjene sine penge, og hvem han evt. lægger sig ud med på vejen, og der er ingen tvivl om at den dag han ligger øksen på hylden, ønsker han at kunne drage fordel af de relationer han har skabt undervejs.

  12. MC says:

    Hermed en lille Rules Errata. Håber ikke det gør noget negativt i forhold til jeres characters.

    Armor Proficiency: Jeg er blevet opmærksom på, at prisen for at få Heavy Armor Proficiency er urimeligt høj. Derfor ændres prisen til 1 for Light, 1 for Medium og 1 for Heavy, altså samlet set 3 point for Heavy Armor.

    Mobile Spellcasting: Dette Talent hører naturligvis til under Magic Talents.

    Armored Casting: Casting Roll Penalty ophævelsen øges fra 5 til 8 point. Det tillader præster at iklæde sig lidt tungere rustning.

    Ethereal Atunement: Der står fejlagtigt i reglerne, at der ikke er nogen improvements for dette Talents. Dette skulle retteligt have været Unlimited Improvement.

    Nyt Talent: Rapid Reload
    Cost – 2 points
    Prerequisite – Weapon Proficiency (crossbows).
    Benefit – The time required for you to reload a crossbow is reduced to a free action (for a hand or light crossbow) or a half action (for a heavy crossbow).

    Det var alt for nu. Sig endelig til, hvis I opdager andre fejl/uhensigtsmæssigheder i reglerne.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.