SLA Industries 2e

Halloween Jack on the prowl

Hi boys, take a seat. Been waiting long? Good, I’m glad; it’d give you time to contemplate how badly you screwed up that Blue I gave you on Tuesday. Seriously, how do you fuck up a Blue? It’s Street Maintenance! All you had to do was roll a few drunks and you clowns burned up a Food Court.
So… onwards and upwards, eh? I have three new BPNs for you to choose from. One, is another Blue. Yes, yes, yes, I know, more Street Maintenance, but it’s easier this time. You just need to exterminate a rat horde over by the Crust. Open air, local wildlife and stunning vistas – you’ll love it.
I have a White BPN – Investigation. Murder. It’s looking like Mesha serial murder. Some freakazoid is going around slitting throats and ripping out tongues. What is today’s youth coming to? Now, this gig’s been passed on three times because its leads have gone ice cold, bbbbut if you can locate and take down the killer you’ll get a cred boost. Time to take the Stormer scalping, eh?
And last and certainly least is a shit Green BPN… alright, alright hear me out. It’s on a Backwater world called Scorch. Head Office wants you to go bust some rioter heads. Don’t look at me like that, Barkovitch; you always said you wanted to travel! Don’t forget to pack sunscreen and a pacifier baton. Sign here.

– BPN Officer Mills, Slayer’s Crib

Her kan I poste tanker og idéer om jeres karakterer og squad, samt stille spørgsmål til setting og regler.

This entry was posted in SLA Industries, Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

24 Responses to SLA Industries 2e

  1. ALL says:

    Hey Morten, du havde været på forskellige fora. Jeg synes at debt hindrance er lidt voldsom, er der andre der reflekterer over det. Som jeg læser den er det bare ongoing, uden slutdato. Tænker du anderledes?

    • MC says:

      Jeg mindes ikke at have set den kommenteret på forum. Men den er meget fed sådan ud fra et rollespilsmæssigt perspektiv med nogle luskede lånehajer, der har tilskrevet ågerrenter mv.

      Du kan eventuelt selv prøve at se på facebookgruppen The World of Progress.

  2. PL says:

    Hej Morten og Allan, 10% af alle indtægter er da nemt at regne med 🙂 Og hvis det skal gøre ud for en permanent bonus et andet sted giver det vel meget god mening.

  3. PL says:

    Har tænkt på karakterer endnu? Jeg tænker måske at spiller den nye fugle rase med et særiøst dårligt temperament og drukfældighed 🙂 Eller en human tech-nørd….

  4. ALL says:

    Jeg har en ebon healer tech som jeg har arbejdet på

  5. ALL says:

    Ebon Clarity (Kaldes Clarence)
    Str. 1
    Dex. 1
    Know. 1
    Conc. 6
    Cha. 1
    Cool. 5 deathsuit
    Flux. 6

    Skills:
    Education; academic 1,
    Package:
    Technical:
    Detect 2, computer 2, haggle 1, lockpick (mechanical) 2, technical (Electronics) 2, technical (mechanical) 1, technical (weapons) 1, lockpick (electronical) 1, read lips 1,
    EBB:
    Heal 3, protect 2, thermal blue 1, senses 1, blast 2, communicate 1, reality folding 2,
    Hit points 15

  6. RM says:

    Hector ‘babyface’ Hernandez er en ung, frisk fra Meny, I&I SLA-op. Humøret er altid i top, og Hector er klar til lynhurtigt at stige i SLA’s hierarki. Af bygning er Hector almindelig, men dog mere agil end gennemsnittet. Hector er rigtig kvik, men blot udstyret med en almindelig koncentration. Mundtøjet er skruet rigtig på Hector, men han er ikke mere modig end gennemsnittet.

    Hector stammer fra Downtown, ikke aller dybest nede, bare distrikt 6. Det er også her de fleste af hans venner og fjende befinder sig.

    I kamp bruger Hector gerne din Bully Boy shotgun, men allerhelst vil han tale sig ud af problemerne.

  7. PL says:

    Så har jeg uploadet Lark, en Neophron der er udtalt diplomat med særlig interesse i Blod cult og gør sig bedst i selskaber. Han bliver dog noget arrig hvis nogen angriber. Han bruger en Cloudfall pistol som primært våben i kamp. Han har også lidt medic skills.

  8. PL says:

    Og så har jeg lavet “Buck” en Adv carrion. Scout build. Han er meget clean slate hvad angår personlighed dog er han utroligt bange for folk i rene jakkesæt (det må være noget med hans opdragelse hos SLA lab men det vides ikke med sikkerhed). Han er en god scout og er prof. i hans prioriteter som er: Scout, report, survive. Han går med en Gash Clearance Baton som primært våben og har en FEN AR over skulderen. Der var også råd til lidt granater udover den klassiske Body block armor. Han er helt ny i verdenen og glæder sig til at opleve What ever!!!

  9. PL says:

    De ligger i dropbox som PGF

  10. PL says:

    Er det kun mig eller er drugs virkeligt nederen ……

  11. ALL says:

    Such a dad thing to say, Peter

  12. JS says:

    Lurking in the shadows the large humanoid is almost invisible on the rooftop. For the casual viewer just a deeper darkness amidst the shadows. A single dim red light emitting from the scout helmets infrared overlay reveals his uninterrupted focus on the square below. The delicate gears of the zoom lens let out a muffled clicking sound as it focuses on the small group of people leaving the establishment below.
    Dressed like pimps, laughing and arguing on the way to the waiting car, the group is completely unaware that the figure has risen and are now scaling down the building in the alley behind them. Rain is continuously dripping down, making it hard to hear the surprised guttural sound that escapes from the lingering guy. Only as the thick dark blood spraying from his opened throat hits the side of the pearl white car the group turns around in unison. With frozen smiles on startled faces they are struggling to grasp what just happened while the giant figure in front of them is holding the limp body of their friend in one arm fifty centimetres above the ground. The masked figure turns his gaze to the group and points at them with the blade that just ended the life of their friend.

    The young Shaktar awakes abruptly. Another bloody dream. Another bloody night. He looks out of the window hoping to get a glimpse of the moons, pondering what troubles lies ahead. He knows violence is in his blood and in his family. He can feel arousal burning like acid in his body. Since childhood he has been trained relentlessly not to give in to the calling of the blood moon. He walks towards the bathroom and turn the knob towards blue and wait 10 seconds to enter a cold and refreshing shower. He mumbles a short prayer to wash away his bloody inclinations as the water is cleansing his body from the night terror. Down the drain and away – restore the balance.
    He knows that his family and elders is relying upon his success as an operative. But can you trust himself not to give in? The decadence in Mort city, the violence, the money, the fame… It’s hard to be honest, but he knows that he’s secretly dreaming about proving himself and not always solely to the honour of the family, but sometimes for himself…

    Zanchin has a natural applitude in martial arts and the way of the blade made him top of his class from the outset. Regurously training made him excel. Strong and fast, yet aguile and silent ensured the ultimate prize as he was leaving for Operative training: A Shaktarian blade with his family helraldry ingraved on the steel. He has yet to fire a gun, drink a beer or lay with a Shaktarian female, but he feels ready for the challanges that lays ahead. When he is out out combat, he is a straightforward guy, loyal to a fault and slightly naive.

    The dark moon is visible on the horizon as the spaceshuttle is leaving his homeplanet. He inadvertently thinks about the fate of the brother of his father. The path he took when he abondoned the balance and left for the war planets. He shivers slightly and ficks through the inflight magazine trying to focus on a article about “Dos and Don’ts for Shaktarian Operatives”.

  13. MC says:

    Tak for i går. Det er godt at komme i gang igen, og sjovt at få gang i noget SLA. Det var imidlertid en hård start, og undskyld Peter for den hårde behandling. Men for at citere The Sphinx: “You must be like the wolf pack… not like the six-pack.”

    Baseret på den sparsomme erfaring, der udspringer af kun 1 spilgang, så har jeg dog tre konkrete forslag til justering af reglerne (surprise!).

    1. Jeg ved ikke rigtig om jeg synes, at Intentions-fasen i initiativ giver nok værdi sammenholdt med de udfordringer den giver. Jeg vil derfor foreslå, at vi går over til en mere velkendt model, hvor man melder sin handling ud på sin tur og udfører den. Umiddelbart kan jeg ikke se, at det skulle komme i clinch med reglerne, som de er.

    2. Armor repair er urimeligt dyrt. Hvis ikke I skal ende med at bruge alle jeres credits på at reparere armors, så skal I enten undgå kamp (boring!) eller også skal vi sænke priserne på repairs. Jeg foreslår det sidste, så det fx bliver 2 x PV credits per Resistance point når man selv udfører det, og 3 x PV når man køber sig til det. Eller måske ligefrem hhv. 1 og 2 credits. Priserne fordobles, hvis den pågældende armor har 0 Resistance. Der er jo ikke meget sjov ved at bruge flere penge på repairs end man tjener på en mission. Alternativt (eller måske i samspil hermed) kunne man overveje at gøre AD variabel, så man fx ruller 1d6 per AD, og kun på 4-6 giver våbnet AD, mens 1-3 ikke giver AD. Det vil jo reducere mængden af AD (statistisk set en halvering).

    3. Hit Points. Jeg savner lidt en variant, hvor man er sendt til tælling uden at være død. Som reglerne er nu, så er man død på 0 HP, men der er noget filmisk dramatisk over at have en squad mate, der er er gået ned og forbløder under kampen, mens gruppens medic desperat forsøger at stabilisere ham. Ligesom vi kender fra det andre rollespil, vi har spillet. En justering af reglerne kunne være, at man først dør på -10 HP, og at man bløder 1 HP per runde indtil man er stabiliseret. Stabilisering sker ved at heale 1 eller flere HP. Patienten kommer dog først til bevidsthed ved 1+ HP, og vil være Stunned i 1 time efter opvågnen. Man kunne jo overveje at indføre denne regel med tilbagevirkende kraft, så Buck får en chance mere for at overleve.

    Og så bør vi nok se på muligheden for at få plads til et battle map på bordet, så figurerne kan komme i spil. Jeg var lidt udfordret på at holde overblikket over positioneringerne i den store kamp i går.

    Er I stødt på andre emner, som skal adresseres på nuværende tidspunkt?

    • JS says:

      1) Jeg kunne godt tænke mig at vi prøvede lidt længere med det alternative initiativ, inden vi skifter til noget vi ved det fungerer. Måske viser det sig at der er flere fordele…
      2) Solgt!
      3) Det synes jeg også godt om – MEN hvis man får massiv skade (-10 HP+) ved fx bliver skudt i hovedet med en FEM400 HP – så bør man dø på stedet… eller følgende runde. Måske kan der også være dice rolls for at forbløde hurtigere / langsommere?
      4) Kan vi få Phyllis’s mobilnummer – hun virkede som en frisk Cougar 😉

      • MC says:

        Ad 1) Noteret.

        Ad 2) Solgt? Betyder det, at du er enig i det hele? Der er jo reelt tre forslag: 1. Reduceret pris (faktisk også todelt), 2. reduceret AD, og 3. en kombination af de to modeller.

        Ad 3) Hvis et angreb reducerer ens HP til -10 eller mindre, så dør man på stedet. Det er alene de tilfælde, hvor man er på 0 til -9 HP, at man er i live, men bevidstløs og blødende.

        Ad 4) Husk nu at vi er på 1980’er tech level, så mobiltelefoner er ikke hvermandseje. Men du kan sikkert få hendes fastnet- eller faxnummer.

        • JS says:

          Ad Ad 2) solgt betyder blot at jeg støtter forslaget om billigere armor repair. Den konkrete udformning kan forhandles. Billigere armor = billigere repair?

          Ad Ad 3) godt – det må ikke blive for nemt >:-D

          Ad Ad 4) gotta love Phyllis – jeg tror alle kontorer har én!

    • ALL says:

      Jeg er enig med JS, med mindre du er kørt helt sur i intentionen, synes jeg også den skulle have et chance, og imponerende impact Phyllis havde på gruppen, jeg tror vi alle sammen kunne fornemme du havde kælet for den for historien så vigtige NPC…….:)

    • PL says:

      Selv tak. Jeg synes det fungerede fint med intenions-fasen da man i princippet kunne fucke med modstanderens valg hvis chancen var der. Jeg synes dog at de -2 cover Buck fik pga af døren var lidt lidt…. Der ud over savnede jeg et kort og nogle minis da jeg ikke helt forstod hvordan situationen var i kampens hede.

      Jeg er enig i pkt 2 og 3. Jeg tager gerne muligheden for at genoplive Buck, dog giver jeg ikke resten af gruppen store chancer for at overleve på tirsdag og vil opfordre alle til at lave endnu en karakter 🙂

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.