Login
Replik box
Latest on Mon, 06:19 pmRM: God jul! Fronten leve!
PL: God jul 🙂
jp: 17/12 - Har desværre en anden aftale. God jul
JS: 2024.12.10 +
RM: 2024-12-10 plus
PL: ++ 10-12
jp: 10/12 +
jp: Det er jo hvad der sker og jeg kunne jo bare tjekke tidligere
JS: Tak og jeg beklager. Fik først besked kl 16
PL: Vi kan godt spille gloomhaven
UserOnline
1 User Browsing This Page.
Users: 1 GuestLogin
55 Responses to Cerilia Tales – Referat
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.
Så vil jeg vove pelsen og lægge ud med lidt kommentarer og en kort evaluering af sidste spilgang.
Syntes generelt at vi komplementerer hinanden rigtig godt i gruppen, og at vi alle har en væsentlig rolle at spille. Men vi skal blive bedre til at udnytte dette i vores taktiske tilgang til de forskellige situationer. Men det kommer nok når vi har spillet længere tid sammen? Vi skal måske prøve at undgå at diskutere dette for meget i situationen… Skal gruppen evt. have en leder der kan træffe beslutninger hurtigt, og som vi så kan diskutere efterfølgende (evt. på dette forum)?
Kunne det evt. være en ide at lave en særskilt tråd til “ingame” diskussion imellem karaktererne?
Syntes at det er vigtigt at vi tager tid til at rollespille med/mod hinanden når omstændighederne tillader det. Det gør vores karakterer mere troværdige overfor os selv og hinanden. Der er en lille smule tendens til at vi går fra en konfrontation til den næste, uden at vi får talt sammen i mellemtiden, og udviklet vores relationer i andet end kamp situationer?
Lidt praktisk;
jeg syntes at vi skal gøre mere ud af at gøre plads til spillepladen, og kun have de figurer på bordet, som er i spil. Det er meget rodet og klemt sammen som det er nu… Har vi evt. en plast plade mere, så spille arealet bliver dobbelt så stort? Eller kan vi skaffe det? Syntes personligt at der er behov for det.
Slutteligt vil jeg sige at det er pisse fedt at være tilbage, og I er for fede at spille med. Og så syntes jeg også at MC gør et rigtig godt DM arbejde, med en god balance i hvornår der skal regel kneppes, og hvornår der bare skal gives en hurtig dom på en opstået situation, eller spørgsmål:-)
Meget enig i det hele 🙂
Synes det ville være rigtig fint, hvis der kunne komme mere rollespil mellem spillere ind, hvilket jeg vil være mere opmærksom på at give tid og plads til.
Det rodede spillebord og den “lille” plastplade er et problem ja, men et problem der kan svært at gøre så meget ved. Vi har jo kun den plads vi har og jeg ligger ikke inde med flere plastplader. Men hvis der er nogen, der kan skaffe en større plade ville det jo være fint. Måske man kunne udnævne en ordensansvarlig spiller, der har ansvaret for at spillebordet hele tiden er ryddeligt og overskueligt… Men i vores anarkistiske miljø vil det formentlig ikke fungere 😉
Og så takker jeg for rosen (ikke blomsten), og smider den tilbage igen: Det er også fedt at have dig med igen, Rune 🙂 Også selvom det kun er for en kort bemærkning.
De kun godt 3½ times effektiv spilletid, er måske også en årsag til at vi godt vil igang og videre med plottet, og ikke bruge for meget tid på “bare” at snakke…
Kunne en mulighed måske være en “ingame” diskussions tråd her på forummet?
Hvor stor en “spilleplade” kan vi tillade? Lad os evt. se på det næste spilgang. Det koster ikke mange kroner at få skåret en plexiglas plade på mål, hvis der er plads.
Vi har haft endog rigtigt lange tråde her på forum til netop det formål, og det kan vi jo sagtens gøre igen.
Synes faktisk vi plejer at komme igang lidt før end tilfældet har været det de sidste par gange, jeg vælger at lægge skylden på vejret.
Men for god ordens skyld:
Kom lidt i 18 så du kan være klar klokken 18
Hvis man skal spise så kom lidt før, så du kan være klar til klokken 18, og vi kan få rydtet af.
Jeg glæder mig til den dag jeg igen kan være der kl 18. Jeg håber fortsat på, at I kan leve med at jeg kommer efter aftensmad og putning – jeg har prøvet at putte dem klokken 4, men det vil de sku ikke.
Den var ikke møntet på dig unge mand :), vi glæder os også til at have dig på fuldtid igen, men har faktisk ikke oplevet det som et stort problem når du kommer midt i det hele. tænker mere på at du nogen gange kommer til at vente lidt 🙂
Den begrænsede tid er nok en medvirkende faktor, men bør ikke være en undskyldning. Vi vil allesammen gerne have lidt kamp og action om mandagen, men kamp uden rollespil bliver hurtigt bare til… tjah, brætspil…
Pladen skal vel bare passe til bordet (som jeg ikke ved hvor stort er – Allan?). Alternativt kunne man købe sådan en gummimåtte som den Claus har. Og så kunne vi måske også forsøge at begrænse antallet af ikke-spilrelaterede genstande på bordet.
Bordet er 90*180 :). Claus ville faktisk have efterladt sin måtte men glemte det. Tror også vi bare må have en erkendelse af at vi kommer til at sidde presset når vi er 3 på den ene langside.
All, siden vi nu oftest spiller hos dig – er du, i fald vi anskaffer nævnte måtte, villig til at huse den?
En gummimåtte vil vel fylde mindre end en plastplade…
Tror gumme måtten, alt efter størrelse selvfølgelig, vil fylde mere, men til gengæld synes jeg at claus måtte fungerer rigtigt godt (no pun intended. Og den sagtens stå bag reolen
Enig i det meste 🙂
Vi må kunne rydde mere plads på bordet. Det er sjældent, at jeg savner et større kamp-kvadrat-område. Om det er plast eller gummi har jeg ingen holdning til. CBC’s store måtte (gummi) fylder næsten hele bordet. Det har overrasket mig lidt, at der har været så mange kampe.
Jeg stemmer for mere rollespil karaktererne imellem 🙂
For mig lyder det helt enestående at I har muligheden for at spille rollespil, for mange kampe eller ej 🙂 Det er lidt mangelfuldt med spillere i Bolivia.
Jeg kan desværre ikke huske hjemmesiden hvor jeg købte nævnte måtte, men jeg fandt et site der har dem:
http://www.chessex.com/mats/Battlemats_MegamatsReversible.htm
Ja, ked af at jeg ikke efterlod den i jeres varetægt. Håber I klarer jer uden.
Glædelig Jul og Godt Nytår
Claus
Tak for sidst. Syntes det kørte ret godt for os, med både kamp og rollespil. Og så syntes jeg at Archie fungerede ret godt som uformel leder.
Jeg er specielt glad for vores respektive roller, som jeg syntes komplimenterer hinanden ret godt.
Min personlige kæphest omkring orden på bordet, syntes jeg gik godt det meste af tiden, men til sidst var der alligevel en del på bordet. Men det er nok umuligt at styre, når bordet ikke er større og der også skal drikkes og spises slik…:-)
Så alt i alt en fed spilgang, og med nogle gode episoder der helt sikkert vil blive husket i fremtiden.
Tollund – aka The Human Torch
I forhold til orden, tror jeg bare vi efter fattig evne skal være opmærksomme på det og så acceptere som du siger at bordet ikke er større end tilfældet er.
Synes også det begynder at ligne noget i forhold til vores respektive roller, tror dog taktisk Tollund indtil han skal anvende swift attack ville kunne drage fordel af at bruge parrying stance.
Og synes det er glimrende indspark fra Lundberg med en karakter der i så høj grad anvender equipment som våben, det var aldrig faldet mig rigtigt ind, sikkert fordi jeg er en nærrig røv 🙂
Ja, rollerne fungerer rigtig godt. Alle har skabt sig deres egen niche i forhold til spidskompetencer og der er brug for dem alle.
Spillet fungerer også godt. Især sidst hvor der var de første spæde forsøg på en koordineret taktik. At det så blev lidt kaotisk afviklet bidrager jo bare til underholdningen.
En enkelt anke… jeg kunne godt tænke mig, at I spillere gjorde lidt mere ud af at beskrive jeres handlinger. Fx kan det virke lidt tamt for de andre, hvis Shane bare kaster en Arcane Blast. Hvad gør den? Hvordan ser det ud? Eller når Archibald parerer en zombieklo med sit skjold, svinger rundt og smadrer skjoldkanten i fjæset på den… Find selv på flere eksempler. Jeg tror det vil gøre vores spilgange mere interessante og kampene mindre brætspilsagtige. Jeg vil naturligvis gøre min del 🙂
Og i øvrigt enig med Allan mht. Parrying Stance. Med mindre det strider mod Tollunds overbevisning at beskytte sig selv mod skade 😉
Tollund parerer ikke. Han slår igennem!
Men jeg skal have studeret de forskellige kamp muligheder noget mere. Der er givet noget jeg kan udnytte bedre:-)
Som suplement til oventstående. Jeg synes det har været nogle gode spil gange på det sidste. Helt ening med Morten om at vi kan bliver bedre til selv at beskrive hvad vores karakter laver selvom man nemt kan glemme at de andre ikke kan læse ens egne tanker.
Omkring boardet elsker jag gode kort der giver inspiration til at handle ud fra. I en dungeon har du måske ikke behov for store boards men på kamppladser i det fri bliver et stanard board lyn hurtigt utilstrækkeligt
Vedr. spilleplade.
Jeg sidder i øjeblikket og sturderer de Tiles jeg har erhvervet, og forsøger at lære dem lidt at kende. Jeg har til wilderness, city, dungeon, og Tower. Og der kommer noget swamp her i slutningen af januar. Så vi skulle kunne finde noget til de fleste lejligheder.
Jeg håber at vi måske på kort sigt allerede kan begynde at anvende dem i spil.
Jeg forestiller mig f.eks. at kunne lade MC koncentrere sig om plot og historie, så han ikke skal bruge tid på at rode i tiles kassen. Og at det dermed er op til os spillere at have kassen klar, og finde tiles frem der kan repræsentere settingen så godt som muligt, alt efter hvad MC beskriver for os (det behøver vel strengt taget ikke ligne det beskrevne på en prik).
Det vil sige at det kun er når der er optræk til kamp, eller anden vigtig episode, at vi bruger tiles. Når vi rejser, eller laver andet mere overordnet, bruger vi de overordnede maps som MC fremlægger.
Jeg tror at Tiles vil bidrage yderligere positivt til stemningen, når vi lige finder et godt system til hvordan vi bruger dem bedst.
Hvad siger I?
Jeg er begejstret for idéen 🙂
Jeg tror din ide er værd at prøve.
Tak for sidste spilgang (24/1-2011).
Jeg har ikke meget at tilføje denne gang da jeg bare syntes at det gik rigtig godt.
God stemning, gode kampe, godt internt rollespil imellem kampene, god anvendelse af tiles, og orden på bordet i det omfang det var muligt.
Men måske vi skal skaffe nogle healing potions til aflastning af vores kære leder…:-D
Går ud fra at vi bare selv hiver os en level op til næste gang?
Ja, det gik fint. Jeg morede mig i hvert fald godt. Og sjældent at man som GM oplever, at spillerne flygter fra en kamp (det skal faktisk tages som en kompliment).
Vi mangler stadig lidt på beskrivelserne af handlinger mv., men det var meget bedre i går end det hidtil har været 🙂
I leveller bare op til næste gang, men jeg vil gerne inden mandag vide, hvad det har udmøntet sig i for den enkelte (så jeg bl.a. kan opdatere min oversigt).
Skal Aelis også levelle up?
Ja, det bliver noget rod, hvis du har væsentlig færre XP end de andre.
Demokratisch sozialismus 😀
Der er en wand of rejouvenation til 700 gp, som jeg synes vi bør overveje, en økonomisk velfunderet løsning 😉
Liste over fælles ting:
Kontantbeholdning:
* 200 sp, 98 gp og 41 pp.
Ikke-magiske værdigenstande:
2 gule ædelstene (zitriner),
* 1 blå kvartz (10 gp),
4 rustningsgennembrydende pile,
* sølvkæde m. 5 stene (kryso???) (400 gp + 5x50gp),
krystalkaraffel + 4 drikke bægre,
ornamenteret træskrin m. håndtag af elfenben,
2 guldhalskæder,
scrollcase (m. handout 1),
drikkebægre med ildfarvede sten,
sølv drikke-/spisesæt,
alabaster æske m. unduance.
Magiske genstande:
ring of protection +1,
chainmail +1.
Sælges tingene i linjer, der starter med *, får vi hver: 46 sp, 153 gp og 8 pp.
Silver Necklace with 5 gems – 700 gp
Blue Quartz – 10 gp
Crystal flagon and 4 goblets – 80 gp
Wooden box with ivory handles – 45 gp
Gold Necklace x2 – 50 gp each
Silverware – 400 gp
Alabaster Box with unguents – 80 gp
Jeweled goblet – 1.000 gp
Gold chain with diamonds – 500 gp
Har I også tænkt jer at sælge rustningen og ringen?
Ringen og rustningen var som jeg husker det up for grasps for Jacob og Peter, under alle omstændigheder skal ringen bruges. Men hvis ingen af jer andre 4 an anvende chainmail (medium armor) så lad os da sælge den, oder was?
Jeg går kun med plade rustning… Og syntes ringen bør gå til Aeliz.
Evaluering af spilgang 21/3-2011;
Forrige gang bar nok præg af at vi alle troede at det var sidste spilgang i denne kampagne, og at vi kun var 3 spillere. Dvs. der var ikke megen alsidig tilgang til vores problemløsning, og vi lod vores våben tale.
Men jeg syntes at denne spilgang desværre bar præg af noget af det samme. Hvor jeg tidligere syntes at vi komplimenterede hinanden godt, ser det altså ud til at vi kommer lidt til kort når vi skal andet end at slås….
Jeg syntes at vi skal overveje om vi i nogle situationer måske skal være lidt mere ydmyge og finde alternative løsninger, istedet for at fare i flæsket på folk, første gang vi enten ikke ved hvad vi skal sige i en verbal konfrontation, eller er i tvivl om hvad vi skal gøre generelt.
Det er som om vi har lidt for travlt med at komme videre, og derfor ikke tillader at vi får ordentligt diskuteret vores muligheder?
Hvad siger I?
Jeg er ikke helt enig, jeg syntes faktisk vi diskuterede meget denne gang, modsat forrige gang. Jeg tror ikke engang jeg er helt enig i at vi komplimenterer hinanden specielt godt i kamp, jeg tror at hvis vi havde Eliza med ville vi nok supplere hinanden bedre. Jeg synes især at Peter ikke rigtigt får lov at udfolde sig som han har gjort tidligere, fordi vi ikke rigtig komplimenterer hinanden nok til at give ham den fornødne plads og tid.
I forhold til vores karakterer synes jeg det er endog meget tydeligt at vi stritter lidt, hvilket vel har noget med vores alignments at gøre, hvilket alt andet end lige giver vidt forskellige tilgange til tingene.
Jeg har indtrykket af vi er i kæde af hændelser med nogenlunde forudsigelige næste skridt. Jeg har meget klart indtryk af at du ikke er helt samme sted 🙂
Omvendt må jeg sige at forslag om at tage nye missioner midt i hvad jeg ser som en kæde af hændelser ikke tiltaler mig, og jeg savner også argumentation for “noget andet”, jeg har tilranet mig godt med værdier i den nuværende hændelsesrække, og har herudover visse forpligtigelser til at prøve at ødelægge, hvad jeg ser som en sammensværgelse with ill intent. Jeg har ikke hørt noget der umiddelbart lyder mere tillokkende?
Uden at være sikker i min sag har jeg et klart indtryk af en lawfull fløj i vores gruppe, og en halv kaotisk fløj. Hvilket jo meget naturligt giver forskellige mål og forskellige ambitioner.
Hvad mener du egentlig med: “en kæde af hændelser med nogenlunde forudsigelige næste skridt”?
Skal jeg opfatte det som en kritik af min møjsommeligt udarbejdede kampagne 😉
Bortset fra sidste spilgang (med de tre spillere), synes jeg egentlig, at vi har diskuteret hændelsesforløbet og vores forskellige muligheder for at agere ganske fint.
Det varede et par spilgange, før vi indså, at der var tale om en sammensværgelse af mere alvorlig karakter. Efter det synes jeg, at diskussionen omkring bordet har været god. Jeg kan dog godt se økse-dræber-dværgens argumenter om, at det alligevel ender med kamp hver gang, men ret beset er ingen af vores fjender vel interesseret i andre løsninger?
Jeg er af det indtryk, at der er enighed i gruppen om, at elverne havde ejendomsret over stormperlen, og muligvis endda kunne have passet bedre på den, end vi kan. Jeg synes dog ikke, at de gav os en reel chance for at indgå i en dialog.
Herefter gav Snogen os problemer. Okay, han var interesseret i en form for dialog, men hans krav til os var helt uacceptable. I øvrigt er jeg – særligt i bagklogskabens lys – blevet lidt i tvivl om, hvad vi egentlig kunne håbe at opnå at presse ud af Snogen. Her kunne vi nok have undgået en voldelig konfrontation ved simpelthen at drage videre. Dette havde dog medført en reel risiko for, at han havde advaret Clyrikk før vores ankomst.
I spilgangen i mandags var der, efter min mening, ganske megen diskussion af, hvordan vi skulle gribe sagen an. Jeg synes også, at det endte med en rimelig fornuftig strategi. Jeg er i hvert fald af den opfattelse, at ingen af de andre vi havde oppe at vende, ville have givet os et bedre udgangspunkt.
Jeg er helt enig med Shane i, at det vil være at gå i en gal retning, hvis vi pludselig begynder at tage missioner i guilden.
Vi kunne måske godt supplere hinanden en smule bedre. Det er tydeligt, at vi mangler en decideret sniger-rogue-spejder, men på den anden side har vi i mange situationer haft god nytte af hans “utility-tilgang” til kampene.
Vi mangler måske også en rigtig diplomat. Archibald er nok det bedste bud, men samtidig styres han jo af mig, og det sætter naturlige begrænsninger indenfor konversationens kunst 🙂
Nå, vi prøver at undgå væbnet konfrontation næste mandag… Og i øvrigt ved jeg heller ikke, hvad Allan mener…
Med undtagelse af din point om at vi kunne have ignoreret snogen, mener jeg blot at vi for hver gang har fået et link, til en ny “mål”. Vi fandt ud af der foregik mere på borgen end blot tilfældige stratenrøvere, hvilket fik os til at investigate yderligere. Her kom vi i kamp, som producerede brevet til Lareth, som førte os til snogen, som førte os til vores nuværende lokation. en naturlig kæde af hændelser :). Og enig i at vi ikke har de store naturlige diplomatiske evner, ej heller de dedikerede sniger evner.
Jeg er enig med at vi diskuterer. Det er bare ikke det samme som at finde alternative løsninger. Vi ender jo netop med at tage en væbnet konflikt hver gang.
Misforstå mig ikke. Jeg er ikke imod væbnet konflikt genrelt (Tollund er trods alt en kriger dværg!). Og vi skal heller ikke de næste gange sidde og gøre os umage for at undgå det.
Lad os fortsætte med de gode diskussioner som hidtil, dog vil jeg fortsætte med at lade Tollund spille på hans ambitioner om at blive en velhavende mand med gode forbindelser. Og da vores handlinger hidtil ikke ligefrem har været synderligt diplomatiske, vil jeg nok fortsat være en af dem som efterlyser mere omtanke og planlægning før vi kaster os ud i egentlige konfrontationer (såvel verbale som fysiske).
Håber I kan bære over med det:-)
Aeliz vil meget gerne bidrage med den helt særlige form for diplomati, der kendetegner en dual-wielding mandehader 🙂
Jeg håber der er tid tilbage i kampagnen?
Der er stadig tid tilbage i kampagnen 🙂 Altså medmindre I kaster jer ud i et TPK…
Evaluering af spilgang 28/3-2011;
Jeg syntes at det var en rigtig god spilgang, alle var oplagte, havde afgørende stunder, og der var lidt af det hele.
Jeg er dog meget spændt på hvordan vi griber den kommende udfordring an med Adler, og iøvrigt får holdt Archies ekstremrabies i ave, uden at ende med at slå ham ihjel…:-)
Mht. Adler er det Tollunds klare holdning at vi skal rejse til området under et godt og holdbart dække, og så starte med at indhente informationer om ham og hans virke, uden at blive for påfaldende… Dvs. at vi skal tage vores tid, og ikke fare for hurtigt frem (med mindre vi finder ud af noget der kræver hurtig handling). Hvad siger I?
Helt enig. Synes faktisk det var en af de bedste spilgange vi har haft i kampagnen. Der var en god blanding af udfordrende kamp og ikke mindst udfordrende rollespil. Også selvom Shane måtte banke på himlens dør…
Jeg ser meget gerne, at debatten om den fremtidige strategi fortsætter her på forum i løbet af ugen, så jeg har en pejling på, hvad jeg skal forberede til næste gang.
Enig – trods det, at jeg ikke var helt tilfreds med, at I gjorde det så svært at berolige den skræmte teenager 🙂 På den anden side endte det jo (som altid…) i en voldelig konfrontation.
Der er nok ikke nogen, der er ligeså bekymret over Archibalds “sygdom”, som jeg er… Forhåbentlig kan svampene holde sygdommen i ave, indtil vi kan erhverve eliksiren.
Det er en rigtig god idé, at vi rejser under en form for dække. Hvad ved jeg ikke. Umiddelbart virker området ikke som et sted med megen handel, og ret beset ligner vi nok heller ikke købmænd. Måske er den bedste løsning, at vi rejser som eventyrere (som vi ligner ret godt), men at vi opdigter en eller anden mission? Jeg mener at kunne huske noget om en forlængst afdød druide, der havde en magtfuld stav i sin besiddelse, som vi meget gerne vil have fat i. Og netop i området omkring Adler… Bedre idéer efterlyses 🙂
Tak for (endnu) en underholdende spilgang! Efter min mening flød spillet fint. Handlingen skred frem i et passende tempo, og der var faktisk ikke de store diskussioner omkring, hvordan vi skulle handle. (Vi var selvfølgelig også kun tre spillere :-)…)
Vi blev enige om, at følge vores (eneste?) spor og ride mod nord. Det er Adler vi leder efter. Perlen er ganske sikkert kommet i hans besiddelse. Efter halvanden dages ridt kommer vi til en bro over en flod. Dette er grænsen mellem civilisationen og barbarerne nordpå. Det koster selvfølgelig lidt at få lov at ride over broen, men vagterne er nu meget flinke, og for en ekstra klat-skilling får vi at vide, at der ikke er mange, der krydser broen. Indenfor de sidste par dage er kun én gruppe reddet over samme vej som vi gør. Det var tre mænd på heste. De skulle efter sigende besøge noget familie, men de så ud til at have reddet til og generelt at have meget travlt. Vagten mener efter at fået ham beskrevet, at en af dem godt kunne være manden, vi kontaktede på kroen i Sonnelind. Vi føler os overbevist om, at der er tale om tre af Adlers lakajer, og vi sætter efter dem mod nord.
Ved aftenstid slår vi lejr. Hen på aftenen får vi selskab af seks lokale ryttere. Det er en slags patrulje, der spørger os, hvad vi vores ærinde er. Vi holder os til vores snedigt udtænkte dæk-historie – at vi er eventyrere, der søger efter en skjult skat. De køber nok ikke helt historien, og vi bliver kaldt ”imperialister sydfra”. De slår dog lejr sammen med os, og efterhånden bliver de os venligere stemt. De fortæller, at en gruppe imperialister sydfra (altså ægte imperialister – ikke os) er ankommet til området. De første for cirka to måneder siden, og de sidste tre for to dage siden.
Efter de er ankommet er det som om, at selve landet er begyndt at opføre sig mærkeligt. Mørke, storme, kulde… Vi føler os overbevist om, at det er Adler og hans lakajer, der har samlet staven. Vi tilbyder at kigge lidt på problemerne for dem, og næste dag vil de ride med os til omtalte område.
Halvanden dags ridt senere ankommer vi. Pludselig bliver området mørkt, og det begynder at ”sne” med en mystisk sølvlignende substans. Hvor substansen rammer, fryser jord/blade/hestehove/menneskefødder fast. Som om dette ikke kunne være nok, manifesterer der sig pludseligt tre store iselemantaragtige skabninger.
Det bliver en hård kamp. Fem af vores nye allierede falder i kampen, og Kain vælter også flere gange. Med lige dele af mageløst held, snilde, taktik, magi (særligt grease) kommer vi dog helskindet igennem kampen. Efter en (meget) hurtig velsignelse af de faldne, fortsætter vi mod vores mål. I tre timer strider vi os frem mod sne, kulde og blæst. Så er det som om, vi kommer ind i stormens øje. Vinden lægger sig, og snestormen stopper. I et bakket landskab foran os, kan vi se et enligt tårn på en bakke.
Der er ingen døre ind i tårnet, men for foden af bakken er en indgang. Vi går ind i mørket og kommer ind i en muret gang, der fører ind i et rigtig stort rum. Så stort, at der er en bygning inde i rummet. I den nordlige del af rummet flyder en ”flod”, og bygningen går over eller ud i floden. Det har vi endnu ikke undersøgt, for…
Kain sniger sig hen mod en dobbeltdør, der står åben. Han kan høre noget pusle derinde fra. Han vinker os andre frem, men inden vi når helt hen til åbningen kommer intet mindre end en BLÅ DRAGE ud af døren! Endnu en hård kamp. Den angriber skiftevis med lynild og bid/klør/vinger. Gruppen er næsten drænet for magi, men Shane træder ind i rollen som healer med den helbredende vånd. Igen holder Hayelin sin beskyttende hånd over os. Dragen slås ihjel, og vi står blødende tilbage og puster…
Mageløst referat.
Og tænk engang: En drage 😮
Shit, jeg ville gerne være med. Ville faktisk give den ene arm hvis den ikke allerede var givet til arbejde, børn og bofællesskab. 🙁
Jeg håber det snart vender igen, så jeg bare kan blive så stabil som radium.
Fronten leve!
Du er i hvert fald savnet. Ikke mindst sidste gang, hvor gruppens “kriger” var nede og ligge flere gange end jeg kan huske 🙂
Du må se at få styr på dine prioriteringer i livet 😉
Hejsa her fra Taiwan. Kanon referat, lyder rigtig fedt. Ingen diskussioner, nærdøds oplevelser, og så en drage!!! Det skal nok ændre sig når Tollund returnerer:-)
Mht. JS prioriteringer, er jeg imponeret over at han er en af de få der dog har holdt fast i rollespillet siden folkeskolen… (vi er jo nogle fra den oprindelige Ganløse klan som er faldet fra undervejs). Go Go JS.
Tak for referatet. Vi bør måske tilføje at det nok i lige så høj grad var Nordmændenes bueskytter og Shains ild troldom der klarede iselementarene.
Hvem var det nu der var “kriger” sidste gang….
Så nåede kampagnen sin afslutning med Adlers endeligt.
Det var en god og mindeværdig finale, der desværre blev lidt forceret pga. det fremskredne klokkeslet.
Men tak for kampen 🙂
Det betyder så også, at jeg ikke har noget at byde ind med mandag den 9. maj, hvorfor vi må forvente en aflysning hvis ikke Claus vælger at tiltræde som GM en uge før tid…
Vel spillet 🙂 Det lyder som om at det var en underholdende afslutning.
Jeg træder desværre ikke til den 9. Maj, så benyt tiden til at lav / opdater jeres Characters i den online char generator:
http://wizards.com/dnd/launch.aspx?x=dnd/dnd/cblaunch
Hvis i har forlagt login og password, sender jeg det selvfølgelig til jer.
Vær opmærksom på at der siden vi sidst spillede er et hav af ændringer til jeres classes, så det vil være en god idé at bruge noget tid på at sætte sig ind i de nye reviderede powers.
Husk også at fordele jeres penge, så i evt. kan købe magiske ting, ritualer mm.
Jeg tror roligt du kan sende login og password til os alle sammen 🙂
Og hvem har styr på pengene? Hvor meget har vi hver især til at shoppe for?
Link, login og password sendt til jer alle.
Uden at holde ham op på det, så mener jeg at Munken har fællespuljen.
Jeg kan kun anbefale at i inden d. 16. finder ud af hvor meget i har og får det fordelt, så i kan benytte det på indkøb. Men send lige en mail med hvad i køber så jeg kan godkende det.
Selv tak for kampen, og en god kampagne. Jeg håber da at vi kan få lejlighed engang i fremtiden til at føre gruppen et stykke videre på sin færd, og se hvad det yderligere kan udvikle sig til. Og godt at have JS på banen igen. Det var godt at have en kriger fælle ved sin side i kampens hede:-)
Husk at vælge “Build a Custom D&D Character” og derefter “D&D Home Campaign”.