It is a frigid New Year’s Eve, and you, the heroes, gather near midnight in a small condemned tavern within the Free City-State of Gate Pass. Located in the mountain pass which separates two hostile nations — Ragesia and Shahalesti — Gate Pass has been neutral since the end of their last war. That neutrality is about to be put to the test, as a scourge out of Ragesia comes for the city.
The Scourge
By now, every magic-user in Gate Pass knows of the Scourge. The Emperor of Ragesia died barely a month ago, and a witch named Leska has moved to cement herself as the next emperor of Ragesia. Leska, leader of the Ragesian Inquisitors, has decreed that all disloyal users of arcane magic are to be tracked down and killed to prevent future threats to the empire. The Inquisitors, clerics specialized in countermagic, travel with military escorts to the borders of Ragesia.
Their first target is Gate Pass, its neutrality long viewed as an insult to the nation’s honor. Those who resist them will have to face the searing power of the Ragesian Empire.
The Military Threat
An entire army marches for Gate Pass, and the people of the city fear that they will not be able to resist the might of the Ragesian military. The city leaders are bowing under pressure and have barred exit from the city, intending to welcome the Inquisitors that come with the army in the foolish hope that the Ragesians will reward their cooperation with mercy.
Gate Pass’s Response
A local resistance movement devoted to keeping both the Ragesians and the Shahalesti out of the city has gathered vital military intelligence, and they need messengers to deliver the information to allies at a distant wizard’s school. With all their strongest warriors preparing to hold back the Ragesian assault, this vital mission falls to a party of inexperienced heroes.
The Imminent Threat
The Ragesian army is nearly at Gate Pass’s doorstep, so time is short. The war is about to begin.
Vores karakters
Vi mødes på en kro! YES! 🙂 Men hvem er disse uerfarne helte. Jeg kigger rundt og opdager at alle kigger på vores bord…
Nu kigger de fleste vist kun på dig 😉
Aramil, Eladrin Wizard.
Slank, yndefuld og elegant med skulderlangt, glat, nærmest sølvfarvet hår, azurblå øjne (blue in blue), og en let gylden hud (så bliver det vist ikke meget mere fesent).
Klædt i en rød robe med sære sølverne tegn vævet ind i. Bærer et langsværd spændt fast på ryggen.
Aramil ynder brug af formularer, der gør ham i stand til at kontrollere slagmarken. Det være sig gennem fortryllelser, frysende områdemagier eller mægtige tordenskrald. Magierne forstærkes ofte gennem en noget undseelig glaskugle.
Når det virkelig brænder på kan Aramil teleportere sig ind eller ud af kamp, hvor han yndefuldt og elegant kan feje som en hvirvelvind gennem sine fjender med sit flotte elviske langsværd (okay det er måske lidt overdrevet, men idéen er god nok).
Uden for kamp er Aramil et sandt overflødighedshorn af viden. Han ved alt om arkana, historie og natur, og er utroligt perceptiv og indsigtsfuld 🙂 Derudover mestrer han en del rituelle magier af større eller mindre brugbarhed.
Aramil er ikke lokal. Han kommer fra fériget mod øst.
Donn, half elven paladin.
Karismatisk, vis og med en rimelig fysik, fremstår don med en vis aura. Iført sin plade rustning og et stort skjold samt hans mægtige krigshammer, er ingen i tvivl om at han kan slå til søren. Hans overordnede mission er udrydelsen af udøde, men for indeværende er han optaget af Gate pass selvstændighed, byen som har behandlet ham så fint. Ikke kun truslen om empirelistik overtagelse, men også ideen om at tvangs underkaste andre mennesker som the scourge står for, er ham inderligt imod, brugere af arcane magic er vel også en slags mennesker? ;). Og selvom de ikke er opfyldt af gudernes væsen, er han villig til at slås for deres mulighed for at vælge deres egen vej (selvfølgelig forudsat at de opfører sig ordenligt) da da da daaaaa 🙂
Mika, ung halv-elver. Høj og spinkelt bygget, men tydeligvis sund og rask :). Hans skulderlange, brune hår flyder vel-friseret ned over skuldrene, og i det yderst vel-proportionerede ansigt lyser to intelligente, grønne øjne.
Mika har let ved at tale med andre mennesker, og han kan bluffe sig ud af de mest umulige situationer. I situationer, det kan være svært at bluffe sig ud af, har Mika evnen til i stedet at virke utroligt intimiderende.
Mika er “en af de lokale”. Han er født i byen og ved ganske meget om egnens historie. Mika taler også gadens sprog, og han kan på ingen tid skaffe sig relevante informationer ved at tale med folk på gaden.
Af våben bærer Mika en stridskølle – men det er meget sjældent, han ser sig nødsaget til at bruge den. Grunden til dette er, at Mika har indgået en “eldritsk” pakt med de arkaniske guder. Det er en pakt af den bedrageriske type, og i kamp vil Mika ofte ty til de gaver, der følger med pakten. I kamp er Mika i øvrigt ganske hurtig til at opfatte begivenhederne og reagere på dem. I kamp vil man oftere se Mika trække en lille stav, der støtter de arkaniske kampteknikker, end man vil se ham trække sin stridskølle.
Som person er Mika ganske flink, og slet ikke den gemene troldmandstype, hans type ofte sættes i bås med.
Som en af de få halv-elvere i Gate Pass, vil det være naturligt, at Mika kender Donn.
Enig, selvom warlock kontra paladin konstellationen er lidt bizar, kender vi vel hinanden fra det hårdkogte etner miljø :). Hvor to som er racemæssigt lidt ved siden af har mulighed for at slappe lidt af blandt ligesindede, jeg tænker barndom og opvækst sammen, hvor vi karriere mæssigt er slået ind på vidt forskellige paths, men bibeholdt venskab. Hvor kender vi ham den super fesne fe-agtige, tryllekunstner fra? 🙂
Jeg har vel fortryllet jer til at være mine man-whores 😉 Er meget glad for carnies.
Jacques A Kahn er den fortabte søn af en af Gate Pass’s gamle adelsslægter, der i gennem tiden har fungeret som håndhævere af lov og orden i oplandet. Der er ikke meget tilbage af familiens formue og Jacques er netop gået den verdslige vej inden for Aquiline Cross-kirken.
Jacques er spinkel og uden prangende muskler, men forbløffende duelig med sin Glaive. Jacques A Kahn imponerer med sin intuition og sit indblik i situationer, men er ikke tryg ved atletiske øvelser.
Jacques anser det for sin pligt som Kahn og som præst at hjælpe byen mod overgreb. Den unge Jacques er af natur nysgerrig og kunne nemt have stiftet bekendtskab med jer i byens beværtninger.
Lækkert med alle jeres character beskrivelser. I behøver ikke at svare på nedenstående til i morgen. Men tænk over det.
Alle:
– Hvor kender i hinanden fra ?
MC:
– Hvem har du lært magi af, hvor og hvorfor ?
– Hvorfor er du i Gate Pass ?
– Familie i Shahalesti ?
All:
– Hvilken gud tilbeder du og hvorfor ?
– Familie i Gate Pass ?
RM:
– Hvem har du indgået en pakt med og hvorfor ?
– Hvad har du ofret for at få dine magiske evner ?
– Hvad er din herre’s ultimative mål i at give dig nogle af hans / hendes / dens kræfter ?
– Familie i Gate Pass ?
JS:
– Jeg så gerne at du skiftede Amaunator ud med én af de guder der er i Player’s Guiden, da Amaunator er specifik til Forgotten Realms. Du beholder selvfølgelig din channel divinity, men find en religion som allerede er i den setting vi skal spille i. Det er ikke et krav til i morgen.
– Hvilken gud tilbeder du og hvorfor ?
– Hvor meget familie har du i byen ?
Claus er det et problem med pelor? sidebemærkning: jeg måtte igår konstatere at jeg ikke kunne tage min karakter alvorligt, når jeg skulle sige mit navn, har derfor skiftet navn, som står på sheet, som er på min computer, og som jeg ikke kan huske her 🙂
Jeg vil ikke sige at det er et problem med Pelor, snarere en udfordring i at hverken Forgotten Realms eller Greyhawk er en del af kampagnen. Nogle Greyhawk divine powers er tilgængelige, men det er så også det. Hvis ikke det giver dig for mange søvnløse nætter så skift navnet Pelor ud med én af de guder i Player’s Guiden. Du beholder selvfølgelig den divine power du har fra Pelor.
Skulle der dukke andre religioner op, skal jeg nok sige til.
Roger that
Jeg har skiftet Pelor ud med Kord (strengh), og skiftet det pelor specifike feat ud,det har ikke været brugt, so no harm no foul 🙂
Donn har taget navneforandring til det lidt mere værdige navn Varis
Jeg ved ikke hvordan i har kørt det i D&D før mht. treasure osv.
Men jeg plejer at bede om en ønskeliste fra spillerne, så man f.eks ikke får en magisk lut i alligevel aldrig vil komme til at bruge 🙂
Så hvis i har mulighed for at lave en liste til mig på ting fra minimum lvl 3 til lvl 7 eller højere, ud fra dem der er i shoppen i Character Builderen (håber i alle har fået opdateret den) og i Player’s Guiden, så vil det gøre mit arbejde betydeligt nemmere.
Det har vi vist ikke prøvet før 🙂 Når vi har fundet et magisk objekt, ingen kan benytte, har vi solgt det til højstbydende. Pengene deles normalt, eller også købes et mere anvendeligt objekt.
Magiske rods og wands er nok noget, vi alle higer efter 😉
Det er rigtigt – og +5 glaives. Men hvem elsker ikke at få en magisk lut? Vi har også en lang tradition for at blot gå rundt med uidentifiseret magisk udstyr i mangel af perler til identifikationen 🙂
Hvis jeg skal holde denne forsamling kamp angste hoveder i live :), tænker jeg magisk armour og magisk stort skjold. Men synes i øvrigt det er sjovt hvis der også kom lidt “skæve” magical items i spil, giver kulør 🙂
Jeg tænker artifacts 😀 Og masser af dem!
Alternativt en Adamantine Full Plate +5 og en Flaming Greataxe +5 til min kriger-eladrin 😉
Din “kriger eladrin”, ville kolapse under vægten 😉
HEY!!! Jeg er gruppens næststærkeste karakter med mægtige 11 i styrke 🙂
I stand corrected, mea culpa, mea culpa 🙂
Jeg håber i er ved godt mod trods en meget hård kamp som desværre ledte til et dødsfald i gruppen. Stakkels Varis.
Kampen var hård og det var også meningen. Som encounter var det en lvl 5 kamp. Når en kamp er 4 lvls højere end partylvl, så skal det presse jer til det yderste. Og det må jeg konstatere at i blev.
I bliver uden tvivl bedre til at arbejde sammen og udnytte område og cover osv. jo mere vi spiller 🙂
Trods dårlige terningekast og ét dødsfald, så klarede i jer godt. Og til jeres info, så snød jeg ikke med terningekastene omend jeg tror at jeg skifter den ene terning ud, så jeg ikke har en modstander der ligger og sover igennem en hel kamp 😉
Jeg er i hvert fald ved godt mod – men jeg kom også rimelig let gennem kampen.
Vi kan nok godt blive endnu bedre til at arbejde sammen, og måske særligt at udnytte cover o.l. men egentlig synes jeg, at vi klarede det okay. Det var selvfølgelig hårdt, at pseudodragen kom flyvende bagfra, og det gav anledning til en del problemer – særligt for Aramil. Opstillingsmæssigt er det vel svært at forbedre – med den nuværende fordeling af frontkæmpere/vatarme… Gruppen er (var…) nok ikke helt velafbalanceret? En frontkæmper til ville hjælpe en del på det, og sådan rent balancemæssigt er det vel en af “magisterne”, der skulle “forsvinde”…
Hvordan ser det ud med spil på mandag? Er det WotBS eller WoT? Og hvordan vil gruppen se ud? Nye medlemmer?
Jeg er frisk på at køre videre som GM igen på Mandag. Men jeg kan godt forstå hvis i savner Richard 😉
Der er gode muligheder for at få Varis genoplivet, men det koster lidt.
Det er vel en diskution imellem de to GM´ere, men i hvertfald en måned sammenhængende (enten det ene eller det andet spil) ville jeg foretrække, frem for alt for frekvente skift, men det er jo heller ikke mig der skal forberede mig.
Tror begge i har ret, i forhold til at bruge terræn mm. og i forhold til manglende balance i gruppen. Tror også at min karakter havde fungeret bedre, hvis der havde været en frontkæmper mere, for så voldsom god var han ikke til melee. Tror stadig der kommer et problem i forhold til healing når Jacob skal pleje sin familie, altså under forudsætning af at konen ikke slog ham ihjel igår ;). Den er tidligere blevet afhjulpet med magic items, kunne man eventuelt det igen?
Kunne være at jeg var bedre i stand til at beskytte i to andre, frem for når i er tre, men det må vi jo finde ud af.
Tror også at vi lige skulle lære de nye regler og muligheder at kende, hvis jeg vidste det jeg ved i dag, da jeg lavede Varis/Donn, ville han nok have set lidt anderledes ud, og kunne da fornemme (uden at det siger alt for meget om min empatiske evner ;)), at MC konstatere nogle ting igår omkring hans karakter i forhold til vores andres, eller hvad siger du Morten? Hvorom alting er, er det mye regler, nye karakterer og der vil vel alt andet end lige være tilvænninger 🙂
Med hensyn til spil, så er jeg på linje med Allan. Det går ikke at shoppe for meget rundt. Derfor synes jeg også, at vi – når vi skifter til Wheel of Time – skal gå efter at køre det til ende. Men det bliver ikke på mandag; dertil har jeg for lidt tid.
Hvad angår vores gruppe, så vil jeg til enhver tid hævde, at det er for lidt med 1 decideret frontkæmper. Det nytter ikke noget, at der er 3 personer, der febrilsk forsøger at gemme sig bag hinanden og bag frontkæmperen i særdeleshed. To tryllekunstnere er for meget i sådan en gruppe.
For Aramils vedkommende er jeg kommet til den erkendelse, at han måske ikke er helt så ynkelig som det kom til udtryk i går. Mine spells er bare mere anvendelige til at hindre fjenden i at rykke frem end til at supporte vores fremrykning. Og så længe det primært er kamp vi gør os i, så er der mange af mine powers, der er uanvendelige (cantrips og rituals).
Hvis det skulle komme dertil, så laver jeg gerne en “frontkæmper” i stedet for min tryllekunstner. Fraværet af vores healer kan givet vis afhjælpes med magiske ting eller en henchman. Ellers må vi jo bare sørge for ikke at få skade i kampene 😉
Vi når jo som gruppe, meget sjældent så langt per gang som GM troede, så det kan jo vare endog meget lang tid med wheel før det er færdigt 😉
Det passer også mig fint at GM’erne skiftes med de intervaller der giver bedst mening. Jeg vil trives fint med at veksle hver (anden) måned.
Jeg tror ikke at jeg er klar med nagelfaste vurderinger af gruppens sammensætning – jeg tror ikke det er helt skævt, selvom det er sjældent at der er så mange vat-arme i én gruppe.
Dog vil jeg sige at Jacques ikke er så kampangst som jeg måske fremstillede det i starten, hvor det var meget sjovt at alle ville stå bagerst. Men Jacques er lavet til at stå lige bag en tank, men kan fungere som backup defender, der også kan meddele skade. Det har den fordel at jeg nemmere kan “forlade” kampen for at heale mv. Jeg vil arbejde på at forbedre med defence, men det kommer nok. Mit valg med at gøre Jacques til en viis vatarm skyldes muligheden for at lave en virkelig god healer senere hen.
(noget skuffet over at læse at MC mener at Jacques kan erstattes af en henchman eller en wand) 🙂
Men er det ikke også typisk at tryllekunstneren ikke kan så meget de første par levels. Og det du beskriver, MC, er det ikke netop controllerens opgave – at manipulere med fjendens position? Det plejer jo at følge noget tung kampmagi på et tidspunkt.
Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke give et klart svar på hvor længe jeg holder barsel. Jeg forestiller mig at det minimum er 1 måned helt væk, og så må vi sammen overveje om jeg kan deltage hvis jeg fx kan spille med fra kl. 19.30 – 22.00. Men det afhænger selvsagt af mange ting.
Først og fremmest vil jeg lige pointere, at mit tilbud om at lave en secondary fighter sigtede på situationen, hvor du – Jacob – går på barsel. Så nytter det ikke rigtig noget at være en tank og to dejarme. Og jeg er godt klar over, at en henchman eller en wand langt fra vil kunne opveje Jacques evne til at falde i huller mv 😉
Og ja, min opgave er at manipulere med fjendens position, og som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så manipulerede jeg dem da også, men det var bare “as useful as a cock-flavored lollipop” som man siger. Mine spells er sikkert ganske udemærkede til at hindre en fremrykkende fjende, men ikke hvis vi skal være offensive. Og hvis jeg lever længe nok kan det også være, at der kommer noget mere power over mine spells.
Vi får se…
I forhold til at bruge kampen i mandags som målestok, synes jeg også vi skal være varsomme, da vi alle mere eller mindre slog af HT, det har alt andet end lige en afgørende indflydelse på hvordan det går. og hvis vi nu alle slog/skød/stikkede/spyttede på den samme fjende i stedet for at uddele vores gaver jævnt på så mange som muligt, er jeg sikker på at den kollektive og indidviduelle oplevelse af sammenbrud/fallit/mindreværd/vatarmisme/cock-flavored lollipopisme, vil blive erstatet af trumf/storhedsvanvid/delusions of grandeur/osv. Dermed ikke sagt at problematikken omkring sammensætning forsvinder, men nærmere at more data is required. Og man kan jo via generatoren se hvad der venter af udviklings muligheder på de næste levels, jeg kunne forestille mig at der ikke gik vanvittigt lang tid før vi stiger, så kan vi jo forsøge at vælge lidt efter det kollektive behov
Og med det en mente, har jeg tilrettet en allerede fabrikeret karakter, så jeg tror han passer lidt bedre ind i gruppen i forhold til gruppens behov.
Byd velkommen til den mægtige krigerdværg Thom. Thom er ret stærk, med et godt helbred og så er han viljestærk, er han. Thom kan lide “kampen” han kan li´ at slås. han vil helst slås for noget han tror på, meeeeen det kan jo glibe. Thom er iført en chainmail, og har i hans højre hånd en mægtig krigs økse, som han er ret ferm med, i hans venstre hånd et stort skjold, som han godt kan finde på at skubbe med.
Han kommer syd fra, hvor han tidligt var i lære som invoker, opfyldt af retfærdig indignation, men sprang fra i oplæringen og lærte sig krigshåndværket blandt dværgemestrene.
Desværre hersker der i denne verden en uhellig tolerance overfor orker (Thom bryder sig ikke rigtig om dem), og efter et par uheldige episoder, fandt han det bedst at komme lidt væk, og endte i Gate pass hvor han faldt godt til, her herskede en live and let live atityde som han har det godt med (altså bortset fra orker), og han har holdt sig i skindet i forhold til orker. Så da invasionen bankede på døren, blev han endog meget engageret i modstands bevægelsen, her har han sammen med en lille sammensat gruppe lavet kommando missioner for bevægelsen, indtil igår hvor en wyvern rytter tømte noget meget varmt og ret brændende væske ud over gruppen, kun Thom overlevede, og efter en nats søvn er han mere end nogensinde klar til at slås for sagen, hvis bare han kendte en anden gruppe???
1. Jeg synes i skal spille den class og race som i finder mest spændende. Jeres roller som class skinner ikke helt igennem på første lvl. Så lad være med at bruge en rigtig svær kamp som eksempel.
Husk at ting og sager som borde, stole og kasser ikke står naglet fast til jorden. Et bord kan væltes og bruges som cover. Var der én der nævnte kasser… varehus… mhmmm… 😉
Ligeledes er melee ikke altid at foretrække, hvis det betyder at man vil blive ganget op og omringet. Jeg er sikker på at i nok skal finde ud af det ved at afprøve forskellige taktikker.
Et bull rush, slide, push, pull kan somme tider være mere effektivt end skade, hvis det sætter en modstander ud af kamp. Som f.eks skubbe ned i et hul, ind i et bur, ud over en kant osv.
2. I Jacques eventuelle fravær vil Torrent træde i en mere aktiv rolle i stedet for at guarde arcane casters. Hun kan heale og andet. Så worst case vil i have en henchman karakter. Så længe i er fire spillere styrer jeg Torrent, men går én af jer ned eller bliver i reduceret til tre spillere er i velkommen til at benytte hendes evner i kamp.
Jeg tror ikke at antallet af magiske ting helt kompenserer for tabet af en spiller. Jeg vil ikke skrue ned for antallet af ting, skulle vi blive en spiller mindre.
3. Er Varis helt og aldeles død All ? Således at Thom overtager hans plads ? Det er ikke et problem, men jeg skal bare lige være helt klar over det.
4. Så længe at i har lyst til at spille WotBS, så skal jeg nok være klar til om mandagen. MC, du bestemmer helt selv hvornår du er klar med WoT. Det er mere så vi ikke lægger en fast plan på to måneder hvor du måske alligevel skulle være hængt op af arbejde, tid til kæresten eller andet.
…
Og selvfølgelig kan Jaques ikke erstattes af en wand eller en henchman 🙂
3.Ifølge reglerne er han noget så eftertrykkeligt død? Min lille historie om Thom, var for at give en plausibel indgang til gruppen.
2. lyder som en god løsning med en henchman, for egen regning har jeg dog ikke lyst til at styre hende.
3. Så lad mig spørge på en anden måde. Vil du hellere spille Thom, for Varis kan godt få et “Raise Dead” ritual udført?
Jeg tror Varis passede til en anden gruppe, med en anden sammensætning, thom er afgjort bedre for denne gruppe. Varis var låst fast i en rolle, som han kunne udfylde, men ikke godt, thom vil kunne udfylde den betydeligt bedre, og jeg tror det bliver mere naturligt og øjensynligt også sjovere at spille ham. Så tror det bliver thom.
og i den dur er han på 1st level? 😉
4. jeg vil meget gerne spille WotBS så det synes jeg lyder fint, og jeg ved at MC meget gerne vil være player 🙂
1. Jeg har haft en ungoing diskussion med Andreas som du ikke har mødt, igennem meget lang tid om frontkæmpers nødvendighed, jeg mener til stadighed at de er netop nødvendige, vi blev aldrig enige ;).
Til næste gang i WotBS skal i alle være forberedte på at stige til lvl 2. Så det er en god idé at have et charsheet med som er lvl2 ready 🙂
Jeg mangler stadig “magic items” ønskelister fra jer. I må meget gerne sende dem til mig hurtigst muligt.
Thom vil ikke være iblandt jer til at starte med.
Jeg prøvede at stille nedenstående spørgsmål under D&D 4th Edition Rules, men den er der tilsyneladende ingen, der læser, så nu prøver jeg her:
Nok mest et spørgsmål til Claus, men hvis I andre mener at kende svaret, så byd endelig ind:
Hvor mange powers kan man bruge på 1. level uden at tage et extended rest? Der står i regelbogen, at man kender 2 at-will powers, 1 encounter power og 2 daily powers. Hertil kommer evt. racial encounter powers og class ability powers (som fx en warlords inspiring word). De to at-will powers kan man begge to hele tiden, så langt er jeg med. Men hvad hvis man har en class ability, der er en encounter power og man samtidig har en class encounter power – skal man så vælge en af dem eller kan man bruge dem begge en gang hver i en kamp? Og de to daily powers man kender, kan man bruge dem begge en gang hver i en kamp eller skal man vælge en af dem?
Jeg skal prøve at formulere et sigende svar til dig her i løbet af weekenden. Din class er lidt speciel da du har en spellbook og derfor har flere powers at vælge imellem end andre har. Med andre ord, du skal memorize som i “gamle” dage.
Det er måske nemmere at forklare med kortene på bordet men here goes.
Alle classes med få undtagelser har følgende powers på level 1:
2 at will
1 encounter
1 daily
Racial powers tæller ikke med i ovenstående og det gør class features heller ikke. Både racial powers og class features bør stå på kortene. De andre powers vil typisk have en level betegnelse stående på dem.
Da du har en spellbook så har du to daily powers at vælge imellem på 1 lvl. Men du kan kun memorize én af dem, ved hver extended rest. I modsætning til alle andre classes, så stiger antallet af de powers du kan memorize. På den måde kan du bedre tilpasse dine evner hvis i ved hvad i skal op imod.
Så konklusionen på hvor mange powers du kan bruge på level 1 er:
1 encounter
1 daily
—
1 racial power (fey step)
1 class feature (orb of imposition) .. tror jeg nok at du valgte.
1 second wind
Alle powers kommer tilbage efter en short rest undtagen daily.
Utility powers som kommer senere kan både være daily og encounter powers.
Jeg håber ikke at det gjorde dig mere forvirret. I så fald så tager vi det lige på Mandag inden vi starter.
Fin forklaring – jeg følger dig hele vejen 🙂 Glæder mig til at høre mere om emnet i aften.
What to do?
Vi har indgået en aftale med Shealis som viser sig at være rimelig luset. Vi får umiddelbart intet ud af den på kort sigt, og på længere sigt må vi sætte vores lid til, at Shealis holder ord og videregiver den information som æsken måtte indeholde.
Hvad taler imod, at vi forbliver tro mod aftalen:
– Det strider mod vores mission/ordrer.
– Det er svært at sluge ift. vores faglige stolthed.
– Vi får intet ud af aftalen her og nu.
– Vi får måske intet ud af aftalen overhovedet.
Hvad taler for, at vi forbliver tro mod aftalen:
– Vi har givet vores ord på det.
– Vi har ikke en chance mod æskens vogtere.
– Vi kan muligvis indlede et begyndende samarbejde/alliance med Shahalesti mod Ragesia.
– Shealis har lovet at dele informationerne med os.
– Shealis har en solon familiar, der er notorisk gode skabninger.
– Shealis vil videregive oplysningerne til en person, der er til at stole på (det ved Aramil).
– Alternativet er at skulle bringe æsken langt, langt, langt mod syd gennem en brændende skov.
Umiddelbart synes jeg ikke det er svært at se, hvad vi bør (kan?) gøre. Men hvad synes I andre?
MC, du beskriver situationen i en nøddeskal.
Du skriver at det ikke er svært at se hvad det skal gøres – og med det mener du… ? 🙂
Mit synspunkt er at Shealis viker oprigtig, om end noget mistroisk overfor os – hvilket er svært at fortænke hende i.
Hvorom alting er så vil hun åbne æsken og give os informationerne, så hurtigt de bliver tilgængelige. Vi tilbød hende det samme, ikke sandt? Men hun følte sig vist ikke overbevidst om at vi faktisk kunne åbne den. Hun sagde at modstandsbevægelsen ikke har kapacitet til at åbne æsken – jeg mener ikke at vi fortalte hende at vi faktisk skal bringe den til Lysium hvor en masse tryllekunstnere gemmer sig. Et fint sted (neutralt) at få den åbnet.
Måske kan vi handle – hun virkede som om hun lyttede til i hvert fald noget at det vi sagde. Vi får æsken tilbage – som hun har stjålet – det er et tegn på god vilje fra det andet land. Til gengæld lover vi at dele informationerne med dem.
Hvis det ikke virker kan vi jo tilbyde (insistere) på at drage med til Shahalesti-land.
Jeg er også helt enig i MC’s udlægning af situationen. Jeg tvivler dog stærkt på, at Shealis har ædle motiver…
Jeg stoler overhovedet ikke på hende! Hun har tilkæmpet sig æsken med magt. Hun har helt åbenlyse planer om at forlade Gatepass og efterlade den til den ragesianske hærs nåde.
Lige da ‘nom-grævling-fjæs kom til sig selv, sagde han, at han havde haft held til at bilde eladrinen ind, at der sidder en fælde på æsken. Det tror de muligvis stadigvæk, og det kunne være derfor, at hun har ladet os se den. Hvis vi nu kunne fjerne den… Æsken kan også åbnes af et kodeord, som vi muligvis kunne kende.
Såfremt Shealis var oprigtigt interesseret i at dele informationerne med modstandsbevægelsen, ville hun vel lave en aftale med en højere rangerende “officer” i modstandsbevægelsen, og ikke “bare” os.
Det at hun vil overlade æsken til en, der er til at stole på er dejligt – men det kan jo sagtens være en løgn fra Shealis side.
Hvad tror I, at modstandsbevægelsen vil sige, hvis vi kommer tilbage og fortæller at vi har overladt de uvurderlige informationer i Shahelestis hænder (eller måske Shealis personlige…). Jo, jo, de lovede da højt og helligt at dele dem med os 🙂
Hvad gør vi så? Jeg er enig i, at en kamp nok ikke vil falde ud til vores fordel. Det vil også være svært at snuppe æsken og løbe. De er jo nok hurtigere end de fleste af os. Tror I at de vil angribe, hvis vi tager æsken og siger: “Vi har nu taget æsken tilbage. Du – Shealis – skal være velkommen til at følge med og se, hvad der er i æsken [her lyver vi muligvis], men æsken er vores!”
Fortalte Shealis os i øvrigt noget, vi ikke vidste i forvejen?
Jeg er meget enig i munkens udlægning. Højelverne er jo notorisk arrogante (sorry Aramil), men hun har taget det til nye højder, og stoler på ingen måde på hende. Hun har “angrebet” Gatepass (eller i hvertfald gatepass allierede, Badgerface) for at bemægtige sig disse informationer på bekostning af gatepass. Tror såmænd ikke hun har onde hensigter, blot at hun vil skide gate pass et stykke for at redde sin egen røv (nu med vestegns jargon :)).
Chacka khan kom med en udmærket argumentation for alliance, hvilket jeg kun kan bifalde, gate pass er så vidt jeg kan forstå nøglen til at kunne angribe højelverne. Hvilket gør det fuldstændigt uforståeligt for mig at det lader til at hun vil forrette sin nødtørft på gate pass.
I og for sig enig i al væsentlighed i mc analysen af situationen, men har meget svært ved at acceptere at vi skal “go silently into the night”.
Dog ikke fuldstændigt overbevist om at situationen i rummet er så håbløs som indikeret, er mest bekymret for hendes formåen i kamp.
Som det måske fremgår er jeg mest stemt for action, ud fra en slutning om at hvis hun i den grad (som jeg føler) er villig til at sælge gate pass ud, så er en alliance ikke en egentlig mulighed, i hvertfald ikke foranstaltet af hende. og ingen allince+ingen boks = not an option!
Ja ja, det er fint nok at være principfast og nægte at lægge sig ned, men jeg har stadig svært ved at se alternativerne. RM spørger, hvad modstandsbevægelsen mon vil sige til, at vi kommer tilbage uden æsken. Who cares? Vi arbejder for dem af egen fri vilje. Hvad vil Shealis gøre, hvis vi tager æsken og siger, at den nu er vores? Hun vil – i bedste fald – fortrylle os til at være hendes manbitches for evigt. I værste fald – tjah…
ALL er ikke overbevist om, at situationen i lokalet er så håbløs som indikeret??? Vi er i undertal, kan ikke flygte, og Shealis kan formentlig vaske gulv med os med bind for øjnene 🙂
Er nok mest stemt for JS’s forslag om at handle med hende, omend min optimisme i den retning er beskeden.
Vi er vel alle interesserede i at forhandle. Jeg synes, at vi gjorde adskillige gode forsøg inden situationen. Der er bare ikke kommet et forslag op, som jeg mener, at vi kan gå ind for.
Vi kan IKKE lade hende forlade byen med æsken. Det bedste vil være, at vi kan tage den med med det samme. Hun virker ikke indstillet på, at lade os tage den med som del af en handel, og at tage kampen op ser håbløst ud. Måske kan vi forhindre hende i at tage bort fra byen på en anden måde? Hvis tunnelen ikke er her i dør-butikken, kan vi muligvis blokere/oversvømme den eller lignende. Det kræver selvfølgelig, at vi finder den først. (Jeg håbede egentlig, at det var den, der var vist på kortet.) Det kan også være, at tunnelen starter her i butikken, og så ser det sortere ud.
Det med modstandsbevægelsen sigtede mod at understrege, hvor tåbelig hendes aftale lyder… Det er en ikke-aftale. For mig at se, har hun brudt sit ord i henhold til den aftale, vi lavede med hende tilbage på skolen. “I får lov at kigge på æsken…” Ja for faen! Hurra! Det kan da godt være, at hun ikke har brudt aftalen i juridisk forstand, men hendes moral er da helt ude i hampen. Fucking eladrin bitch! Det er hvad hun er!
Hvad med et bluf i henhold til kodeordet? Jeg tror, at hun har personlige interesser i indholdet af æsken. Jeg har svært ved at forestille mig, at hun udelukkende handler på Shahalestis vegne. Under alle omstændigheder vil det vel være en fordel for alle, at få oplysningerne så hurtigt som det er muligt? “Kaelyn har talt med den afdøde grævling-fjæs’ kontakt, Peppin. Han har fået kodeordet, og derfor skal vi bringe æsken til ham. Vi er sikre på, at du kan få del i oplysninger…” 🙂
Er ret sikker på at det er her tunnelen er, og en oversvømmelse af hendes flugtvej vil vel lede til seriøs bad will = kamp fra hendes side? Desuden virkede det som om hun var mere eller mindre på vej ud af døren, hvilket giver meget lidt tid til at finde tunnel, hvis tunellen ikke er her…
Men med manglende kamp vilje i gruppen :), er bluff løsningen et godt alternativ, om ikke andet kan den vel indikere hendes manglende forhandlingsvilje, når hun siger nej ;), and then we´ll know. Hvis hun siger ja er det jo ren bonus.
Har lidt på fornemmelsen at vores lille gruppe er delt i spørgsmålet om modstandsbevægelsen, i to lige store grupper 😉
Kunne være at en afklaring af vores planer efter denne encounter kunne give os afklaring på hvad der er den rette beslutning?
Vi fik tilbud om deltagelse i modstandsbevægelsen, som MC og JS ikke virkede tændt på? Andre planer?
Ikke kun spørgsmålet om modstandsbevægelsen deler vores gruppe: Det er sjældent at vi har så forskellige vurderinger – her især af Shealis´ troværdighed og deraf af hele situationen, der står og falder med netop hendes troværdighed eller mangel på samme. 🙂
Naturligvis er det vanskeligt at etablere tillid når situationen landene imellem længe har været præget af mistillid – se også hvordan beboerne i denne bydel virkede hostile overfor os. Ingen tvivl om at social stigmatisering og etnisk segregation længe har præget forholdene i byen. Men tiden er inde til sammenhold på tværs af etnicitet og historiske kontroverser. Lad os hjælpe hinanden mod den fjende der truer begge vores riger. (Jacques patetiske variant af ”We will not go silently into the night”)
Jeg forestår at enten:
1) Vi forsøger at forhandle.
a) Vi overtager hende til at give os æsken og åbner den i Lysium.
b) Hun kan jo følge med os hvis hun ikke tror os – og dermed også tone rent flag overfor modstandsbevægelsen
c) Vi tager med dem
eller:
2) Vi snupper æsken og forsvinder hurtigt ud i mørket, afleverer æsken i Lysium og redder Gate Pass og de omkringliggende riger fra overmagten.
By all means, lad os forhandle. Har bare ingen tiltro til resultat, men det er jo nok ikke nogen god ide at det er mig eller munken der forhandler, da man kunne forestille sig at vores manglende sympati for Shealis vil skinne igennem :).
Og så som backup plan have dit alternativ om at snuppe æsken, med de konsekvenser det uværgeligt vil bringe med sig.
Vi har tre fairies uden armor med sværd, og to forvoksne badgers, mener jeg nok vi ville kunne klare, og så er der hende, er med på at hun er et (stort, måske kæmpe) problem :). Men deler ikke helt opfattelsen af at det er umuligt, omend stemningen ikke helt lader at være til at prøve den af 🙂
Det er nogle spændende forslag I her kommer med 🙂
Hvor var det vi fik informationen om, at Shealis for nylig havde opnået paragon status? Er det noget vi ved, eller er det vonhörensagen? Hvis det virkelig er sandt, så betyder det, at Shealis er minimum level 10. Hendes vagter er måske “kun” på vores niveau. Grævlingeklubben er nok ikke i sig selv så slemme, men sammenlagt mener jeg ikke vi har en kinamands chance, hvis det kommer til kamp – og det føler jeg mig overbevist om, at det gør, hvis vi forsøger at stikke af med æsken.
I øvrigt meget bekymrende med den spirrende racisme i gruppen – især den der retter sig specifikt mod Eladrins. Shame on you 🙁
Torrent fortalte jer, efter hendes dagslange efterforskning, om Shealis’ ophøjning til Paragon status, det at hun havde fået sin egen lejlighed / hus inden for skolens mure samt at hun forsker i teleportproblemet.
Hun er ikke vellidt, med undtagelse af Gabal. Og specielt Diogenes kan ikke li’ hende, bl.a. fordi hun benytter sig af en solon familiar.
Det er vel almindelig sund fornuft, når man er lidt skeptisk overfor andre racer… Jeg føler ikke noget had mod eladrins generelt. Skepsissen i denne situation skyldes udelukkende Shealis’ person.
1) Folk, jeg umiddelbart stoler på (Torrent), har udtrykt sig ganske forbeholdent over for hende.
2) Hun har på voldelig vis stjålet æsken.
3) Hun vil flygte ud af byen med æsken.
4) Hun har brudt den aftale, hun lige har indgået med os. (Det er i hvert fald min udlægning.)
Det at hun har en solon familiar siger mig ikke rigtig noget…
Som allerede skrevet:
1) Vi prøver at forhandle os til æsken.
2) Vi bluffer os til den.
3) Vi tager den og løber!
4) Vi slås.
(Gerne alle 4 :))
Kommentarer til RM’s plan:
Ad 1 – Det tror jeg vi er enige om allesammen 🙂
Ad 2 – Ja, så vidt muligt 🙂
Ad 3 – Hvorhen???
Ad 4 – Nej, vi forsøger at slås og bliver udslettet i første runde 🙁
Enig i at vi er enige i pkt.1 🙂
Derfor er diskussionen netop HVORDAN vi skal forhandle. Hvilke argumenter kan vi komme på der kan overbevise hende om at vi skal have æsken?
1)Der er “vores” æske I har stjålet.
2)Gate Pass skal bruge informationerne i det forestående angreb. GP’s overlevelse er også vital for nabolandene.
3)Argumentet om forsogning og alliance (allerede fremført – bør understreges)
4)Vi ER i stand til at åbne æsken (I Lysium)
5)Vi er villige til at dele informationerne.
6)Shealis kan tage med hvis hun vil.
7)Et virkeligt godt og overbevisende argument
Argument 1-3 er vist allerede fremført uden den store effekt. Argument 4-6 skal da helt klart prøves. Er specielt begejstret for argument 7 😀
Hvis nu tingene udvikler sig som man kunne forvente, dvs. vi må gå derfra med uforrettet sag, kunne det så være en mulighed at følge efter Shealis og se om der skulle vise sig et opportunt tidspunkt at slå til? Det forudsætter selvfølgelig, at den hemmelige lem til flugttunnellen ikke befinder sig i det hus vi er i pt.
Rystende enig i Runes udlægning om hende 😮
Og tilslutter mig enigheden om kring de aktions punkter, herunder Runes kommentar 😉
SO:
AD 1: Det er vi netop enige om
AD 2: Tilslutter mig helhjertet Runes “plan” for bluff
AD 3: Til krypterne og la resistance beskyttelse
AD 4: Alle på hende, og så tage det derfra, jeg tror på chancen, Thom likes fighting! 🙂
I forhold til jacobs punkter, synes jeg det er gode argumenter (især 2 & 3), dit første punkt var hun meget meeegeeet ligeglad med, så det tror jeg vi (MC & JS) skal udlade, synes ovenikøbet at rækkefølgen er god, og glæder mig meget til dit punkt 7 😉
Tænker at MC & JS forhandler imens Rune (som ikke kommer næste gang) og jeg står og grumler i baggrunden, klar til hvis punkt 4 i Runes aktionspunkter bliver aktuelt.
Ad 4) Det er godt at du tror på det. Men RM – vores striker – er ikke aktiv i kampen…, så vi – hvad skal man sige – står ikke optimalt.
Haha 😀 Jeg er glad for din antydning af, at vi ville have stået optimalt med vores striker.
Jeg ved det, og det ødelægger unægteligt lidt billedet, mener nu stadig vi kunne tage hende :), men anerkender at med munkens fravær er la resistance fraktionen af vores gruppe kommet i undertal, og har ikke til hensigt at angribe hende alene 🙂
Ikke for at sætte en stopper for jeres umådeligt underholdende diskussion, for sjældent har jeg oplevet et så stort engagement. Stor cadeau til jer for det.
Men muligheden for at i stiger til level 3, omend lille, er der næste gang vi spiller.
Jeg håber også at PL ser dette, da han godt må starte på level 2.
Do continue.. 😉
Mulighed for at stige til 3. level?!? 😮
That’s all you had to say, negro! Så angriber vi fanme den eladrin so 😉
… ja, hvis muligheden for at stige til tredje level er til stede… og hvis PL laver en magi-resistent figther-mage-healer-type… så kan vi godt angribe. 😀
Men hvorfor så opsat på kamp? Selv GM syntes nu at trække i den retning! =:-O
Jo vist, hun er pisseirriterende og har fået en medsammensvoren til at stjæle en æske, som vi oprindeligt skulle narre fra en gnome, der havde fungeret som spion hos fjenden. For faen, hun er hemmelig agent fra et rige der også er truet af Ragesia. I det lys er hendes opførsel næppe utilgivelig eller uforklarlig.
Er vi sådan en folk forsmåede tøser der bare vil surmule eller rive hvis vi kan?
I min optik virkede hun ikke upåvirket af vores argumenter, blot ikke overbevist om vores duelighed og oprigtige vilje til samarbejde.
Det forhold at vi fysisk angreb hendes medsammensvorne bevirker at hun er forståeligt nok er forbeholden overfor vores motiver.
Hun er ‘good’, hun er Elandrin, Gabel kunne lide hende, hun er lækker – fik jeg sagt at Jacques er elven-fil? 😀
Og hvis GM har brug for skulderklap, så kommer de her…. (klap, klap, klap) … spillet har en høj underholdningsværdi og det er fedt med denne usikkerhed om hvad der er den rigtige kurs. Jeg elsker disse pre-game debatter. Jeg syntes det er et fedt spil og du gør det rigtig godt som GM. Fedt spil. Folkefronten leve.
Tror vi er inde på dit tidligere punkt om vores forskellige (meget) vurderinger af hende. Er vi over beviste om at hun er good? På trods af tidligere udmeldinger, holder jeg ikke det at hun er elandrin afgørende imod hende :).
Har ikke helt den samme oplevelse af at hun er modtagelig for vores argumenter, nærmest indifferent, syntes især at vores argumentation for at hvis gate pass holdt, var hendes rige betydeligt mere sikkert, burde have haft en effekt, men tror det helt grundlæggende problem er tillid, I do not trust that women, og hendes løfte om at overdrage æsken til en som vi stoler på (eller i hvertfald Aramil stoler på) om en måned, kan ikke sammenlignes med vores tilbud om at få en som hun burde stole på til at vouche for os, i form af la resistance, som vi har tilbudt.
OG angrebet på hende skete efter at hun havde angrebet gate pass city guards!!!! fuldstændigt uprovokeret dræbte hun en guard, hun siger det var hendes solron ting der gjorde, men mesteren er ansvarlig for sin undergivnes handlinger, hun sagde at han var ond som om det forklarede alting, men gode “mennesker” angriber og dræber ikke andre på en sådan baggrund!!! Hvis hun havde sagt det var en beskidt ork bastard (han var half ork), havde det været en helt anden og valid argumentation ;).
Min kampvilje kommer fra denne manglende tillid til at hun vil leve op til det hun har sagt, og fordi jeg oprigtigt mener at vores argumenter for at holde den her, er bedre end hendes og jeg er meget pro la resistance. Og hvis du ikke selv kan se det, og ved hvorfor jeg er sur, gider jeg slet ikke forklare det. 😉 (mit forsøg på at virke tøsesur)
Har aldrig været i tvivl om dit elver file tilhørsforhold, og mener at sætningen: “I did not have sexual relations with that woman”, bør lyde fra din mund næste gang, inden vi indleder en ny mcCarthy inspireret star kommision i gate pass.
Det, at hun eller hendes solon familiar dræbte en vagt kan vel næppe tillægges afgørende betydning. Vi ved ikke, hvad der foregik. Måske forsøgte vagten at dræbe hende? Vi ved det ikke. Gode “mennesker” angriber og dræber ikke andre på en sådan baggrund, siger du. Hvilken baggrund er det? Du agiterer jo netop for at angribe hende på en – i min optik – temmelig spinkel baggrund.
Enig i, at det ville gavne Shahalesti, hvis Gate Pass ikke faldt i Ragesias hænder. Men som jeg forstår det er Gate Pass også temmelig lunkne ved Shahalesti, og modstandsbevægelsen arbejder tillige for at holde Shahalesti ude af Gate Pass. Samtidig er der kræfter i Gate Pass, der bifalder en samarbejdspolitik med Ragesia. Jeg kan sagtens se, hvorfor Shealis og Shahalesti kan tvivle på, at Gate Pass er opgaven moden.
Det foregår da hun laver et indbrud hos byvagten, angriber og baster og binder badgerface. Tilspurgt hvorfor hun dræbte en vagt: han var ond! Det er ikke utænkeligt at han var ond, men hun har angrebet byvagten, som gjorde sit arbejde, og en privat person (badgerface), i en anden “stat”, og retfærdiggør det med at han var ond?
Hvis vi (hvilket ikke er utænkeligt) skulle komme i en situation, hvor vi angriber en fremmed magt, for at stjæle deres intelligence, ville vi så ikke regne med at det blev betragtet som en “krigserklæring”? Benævnelsen good = forkert ordvalg fra min side. Men det ændrer ikke ved at hendes reaktioner er “forkerte”. Hun har angrebet os (Thom er helhjertet for la resistance, og episoden i tårnet må tolkes som et angreb på gate pass i hans optik (og i min 🙂 )), og virker som om at hun er lidt forundret over vores claim, til hvad Thom uværgeligt betragter som værende “hans sides” retmæssige ejendom. Thom/jeg forstår hende ikke, udover at hun er ved stjæle fra os.
Sådan som jeg forstod Claus fremlæggelse har gate pass hidtidigt været independent, under forudsætning af at den var independent fra BEGGE riger. Og var blevet til en buffer imellem de to, af samme årsag er gate pass også lukne ved shahalesti, eller er det forkert forstået Claus?
Jeg kan også se at de kan tvivle i forhold til gate pass, men vi (Thom i hvertfald) er la resistance, som jo blandt andet er en modstandsbevægelse grundet samarbejdspolitikken, som er upopulær, og i øvrigt varetaget af en halv ork :).
Men er vi på alle 4 punkter, eller kun de tre. sagt på en anden måde, hvis de første tre punkter i jacobs udmærkede “plan” ikke lykkedes er vi så enige om punkt 4 (kamp), eller?? Bare for at undgå at vi reagerer alt for forskelligt (og at jeg ene mand angriber 🙂 )
Allan, jeg ville meget gerne svare dig, men jeg er bange for at alt hvad jeg skriver fremover vil blive tolket på hver jeres måde og jeg vil ikke pege jer i en specifik retning.
Benyt evt. Player’s Guiden til at læse om relationerne til de forskellige lande.
Naturligvis må du blande dig CBC. Vi fortolker vanen tro fuldstændig uafhængigt af fakta 🙂
Og lige meget hvor mange planer vi laver, så er der altid en der gør det stik modsatte og det hele ender med “CHARGE” 😀
Sjovt, jeg synes da ellers altid at “vores” planer munder ud i en ensrettet og konstruktiv handling for hele gruppen 😉
Du kan tro, jeg skal nok blande mig, men det bliver på Mandag. Ser frem til det med stor spænding 🙂
You´ve said it JS 🙂
Det har ikke været min intention at styre jer mod en kampsituation på dette forum. På den måde forholder jeg mig helt neutralt.
Jeg takker for din ros JS. Jeg synes også at kampagnen er god. Og det er med garanti ikke første gang i havner i sådan en situation 😉
-GM Negro
GM Negro?? tror du kommer til at hedde Marcellus Wallace fra nu af 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=Gj13ugh5FYw
Jo tak jeg ser det. Kan godt lide hele dette setup!
Karakter.
Derek Stonefence syvne søn af lokal bonde. Frihedselskende menneske barn. Med stor forkærlighed til store ridedyr. Er på orlov på ubestemt tid fra byens vagtværn efter at have forsøgt at låne en af byens griffons. Har familie i byen også sin ældrende far på en gård i nærheden.Er kun kommet helskiddet ud af vagten på grund af hans brødres/fars indflydelse. Håber på genoprejsning ved at gå sin egen vej og på et tidspunkt komme tilbage og frelse byen i nødens stund. Derek er 185cm mørkt kort hår muskuløs glad og noget naiv. Han er trænet af byen militia og før det opvokset i det noget rå landområde uden for byen. Udrustning også viderer må komme når jeg rent faktisk har konstrueret karakteren.
Jeg ser… en KRIGER! 😀
Vi glæder os til at have dig tilbage i folden, Peter. Forventer du at deltage på mandag?
Der er ingen tvivl om at det vil glæde hele gruppen med en fighter, men en person i militia’en kan jo være mange ting 🙂
Så glæder mig til at se hvad det bliver til. Interessant baggrundshistorie, meget at bygge videre på.
Ja jeg glæder mig osse til at se jer igen. Og jeg regner stærkt med mandag. Jeg har lige en udfordring check Rules bloggen.
All skrev:
“Men er vi på alle 4 punkter, eller kun de tre. sagt på en anden måde, hvis de første tre punkter i jacobs udmærkede “plan” ikke lykkedes er vi så enige om punkt 4 (kamp), eller?? Bare for at undgå at vi reagerer alt for forskelligt (og at jeg ene mand angriber)”
Lad os nu bare for tankeeksperimentets skyld sige, at vi angriber hende. Hvad så? Vi er 3 mod 6 (?), vi har meget begrænset plads at rykke rundt på, vi kan ikke flygte, vi har en rimelig stor usikkerhedsfaktor med hensyn til fjendens styrke og vi mangler vores striker. Som JS tidligere så smukt udtrykte det, så står vi ikke optimalt. Men jeg vil da meget gerne høre, om All/Thom har en lille kanin han kan trække op ad hatten, eller om planen bare er “ske hvad der vil”.
Havde tænkt mig at slå virkeligt, virkeligt hårdt!
Jeg tror vi må erkende at min analyse af situationen ud fra et kamp perspektiv, herunder især sværhedsgraden, er væsentlig anderledes end JS og MC´s analyse.
Formålet med mit spørgsmål var alene at få en ensretning af hvad vi gjorde inden vi gik i gang. Har ingen intentioner om at dræbe jer andre ved at angribe, hvis der ikke er koncensus, hvilket der ikke er.
Punkt 4 må jo herfor blive at vi går derfra.
Jeg er som bekendt også loren ved kampscenariet. Men jeg elsker jo også dårlige ods så det kribler sku også lidt for at se hvordan det ville gå os.
Måske er de andre bare en folk statister og hun er den eneste modstander. Og hvem siger at vi behøver at slå hende ihjel? Er hun selv parat til at dø for sagen?
Og hvad var det med den fugl (krage) der fulgte os? Ven eller fjende – måske er det er kanin til Thoms hat? 🙂
En kanin klæder jo altid, kan være at kaninen overflødiggør hele denne diskussion :). Men er sikker på at det ville blive en hård kamp, og hvis der ikke helt er stemning for den, kunne jeg frygte at det ville gå galt :o.
På det her stadie er en dårlig beslutning, bedre end ingen beslutning, og tror det vigtigeste bare er at vi gør det samme, hvilket jo er imod vores gængse way of doing things, meeeennn kunne jo være at denne her gang 🙂
Nu skal vi jo heller ikke tale tingene ihjel, vel 😀
Vi gør som vi plejer, dvs. der er en eller anden, der råber: “Dø so!” og helvede bryder løs. Efter 10 sekunder sidder de øvrige spillere og kigger fordømmende på agressoren, der har været skyld i TPK’et 😉
Leve fronten!
This is supposed to be a happy occation, let´s not bicker and argue about who killed who
Jeg kan se at alt er ved det gamle:)
For øvrigt synes jeg at 46 indlæg på denne tråd på en uge er ret flot, kan ikke mindes en sådan aktivitet siden “angrebet på broen over floden” i red hand :).
Tiden er vel til at diskutere hvad vi gør efter den brændende skov.
1) Tager vi til Lycium?
2) Tager vi til Gate Pass?
3) Gør vi noget helt andet?
Jeg kan ikke lade være JS, så her er mit svar:
Tag 7’eren 😉
Det er muligt, at jeg havde et lille udfald i går, men er vores opgave alene at få Torrent igennem Den Brændende Skov? Eller skal hun eskorteres hele vejen til Lyceum?
Personligt mener jeg vi skal drage til Lyceum og finde ud af, hvad æsken indeholder. Gate Pass er alligevel heller ikke noget sjovt sted at være for en kogler på nuværende tidspunkt.
Derek er helt sikker på turen til Lyceum.
1 vi skal sikre at æsken ikke kommer i andre hænder. 2 Gruppen har tilsyneladende lovet at dele info om indholdet til den der mærkelige Eldarin type. 3 det vil nok kræve et flyvende væsen at ride på hvis vi skal tilbage til Gate Pass og inden for muren.
Der er som sådan ikke nogen af jer der er tvunget til at gå længere end i vil.
Jeres egen ære dikterer om i vil følge Torrent igennem Innenotdar Fire Forest, men derefter er i frie til at gøre hvad i nu har lyst til. Torrent’s mission er klar, men om i vælger at følge hende hele vejen er op til jer.
Som Arcane users er Aramil og Mika nok interesseret i at komme så langt væk fra The Scourge som muligt.
Er helt med på Lyceum. Belve portene ikke lukket op for fjenden, som vi forlod byen? Mener ikke gate pass er tillokkende lige nu. desuden har jeg været lige ved at starte en krig med shahalesti på grund af den æske og er lidt nysgerrig efter indholdet 🙂
Jeg forstod det sådan at vi har sagt ja tak at følge hende igennem den brændende skov. Herefter står det os frit hvad vi vil gøre. Såe, hvad vil vi gøre?
Personligt er jeg med på ideen om at tage til Lyceum. Her kan vi ganske givet få viden, råd og vejledning i forhold til hvordan vi bedst tjener Gate Pass. Det er min klare fornemmelse at det ikke sker ved at stå på byens mure mens invasionsstyrkerne sætter stormstigerne på plads. Sjovt, jo vidst, men vores eventuelle styrke skal nok findes et andet sted.
Apropos styrker – jeg syntes vi er ved at finde formen ift hvordan vi skal kæmpe. Det er jo pissesmart at Thorm kan “holde” på fjenderne og give få opportune angreb når de angriber. Aramil foldene sig jo også ud i går og excellerede med den der sphere af ild. Jeg tror det vil være klogt at bruge lidt tid på at forklare nogle at de muligheder vores karakterer har hver især så vi kan tage hensyn til det ved opstillinger o. lign. .- Men nærhed syntes at være det gennemgående tema. Et spørgsmål, Er vi svage på distancen? Personligt har jeg kun range 5.
Ja, sammensætningen virkede langt bedre i kampen i går. Alene det, at vi har 2 tanks, der kan holde fjenden væk fra gruppens mere skrøbelige elementer er et plus.
Jeg vil vurdere, at jeg er bedre på afstand end jeg er i nærkamp 😉 De fleste af mine powers virker inden for 10 felter, mens Magic Missile har en rækkevidde på 20. Men den hører jo ikke ligefrem til blandt de skadestunge magier.
Nærhed har fungeret godt indtil nu, men lad os se, hvordan det går når fjenden begynder at bruge area effects mod os 😮
Til orientering kan jeg oplyse, at jeg har investeret i Shock Sphere poweren, der har en rækkevidde på 10 og eksploderer i et burst 2. Den rammer ALLE i area of effect – ikke blot fjender. Så tænk lige over det når i går i clinch med fjenden 😉 Og Ild Kuglen giver altså skade til enhver, der starter sin tur ved siden af den, så det er altså på eget ansvar at bevæge sig hen til den. Man skal ikke nødvendigvis forvente, at jeg rykker den væk for at skåne letsindige frænder. Det koster mig nemlig en Move Action.
AoE… jah, det vil udgøre et problem… Men sagen er at mange af mine powers (det er især noget jeg får i fremtiden) de kræver at jeg er i nærheden af jer (3 eller 5 felter).
Spillet er tilsyneladende tilrettelagt på mange små aggregerede bonuser og jeg tror kampene bliver vanskelige uden.
Jeg har nu 2 AoE powers, så jeg faktisk også kan give lidt skade til fjender i grupper, derudover er lidt gavnlig effekter til vennerne.
Og så har jeg her til 3. level brugt muligheden for at retaine en power (Priest’s shield) og erstattet den med “trodsighedens blik” hvilket nok er smart fordi der går på viljen.
Har ikke noget afstandsvåben, men det kan vel erhverves, dog bliver jeg nok aldrig en ørn med en X-bow. Rune er vist også især god på afstand, så vores sammensætning er vist ved at være i øjet.
Tror jeg vil holde mit fokus må melee også i fremtidigt valg af powers. Peter er lidt mere ferm med en bue end jeg.
AoE powers, må vel komme som de kommer, nu er taktikken ved at ligne noget og tænker det ville være sløjt at ændre den? desuden er ingen vel så feje at bruge den slags mod os?? 🙂
Min fikseringsting ville og vil virke bedre når jeg lærer at ramme, og husk at Peter kan gøre det samme bare ikke på den samme fjende.
Er helt sikker på at MC flamme sfære vil kunne blive (og bør blive) brugt til både angreb og forsvar med stor succes. Tror der et større potentiale for koordination imellem spell casters (uden at vide specielt meget om jeres powers)
Det lader til at vi faktisk står udemærket med range angreb også.
En mulig svaghed er måske AoE der rammer vores saves? Nå men vi behøver jo heller ikke at stå klistret sammen under den form for angreb.
Præcis, lad os blive samlet men ikke alt for tæt, syntes som MC at det virkede fint sidste gang. Claus nævnte koordination imellem valg af powers, men ved ikke nok om SpellC powers, men umiddelbart virker det som om en fin kombi, JS med healing og boosting powers, Rune leverer mobilt artilleri, og MC har mere controller powers, 2 tanks i bonus, det ligner sgu noget 🙂
Chapter 1: The Scouring of Gate Pass
Act 1: The Secret Meeting.
1. Januar, lidt over midnat.
• Møde med Torrent på “The Poison Apple Pub”.
• Black Horse dusørjægere angriber jer samtidig med at Ragesia angriber Gate Pass.
• På vej hen til “The Depository” hjælper i manden Rensar og kvinden Maibel, men vælger at ignorere manden der leder efter sit væsel.
Act 2: Retrieving the Case.
• I kommer ind i tårnet og møder Larion forklædt som Rivereye Badgerface. Han flygter sammen med en Solon.
• Rivereye ligger uskadt sammen med fire andre vagter øverst i tårnet. Én af vagterne er dog død.
• I søger hen mod et tempel dedikeret til “The Order of the Aquiline Cross” og på vejen stifter i bekendtskab med en Ragesian Wyvern Rider. Han har dræbt en kvinde i huset og dræber også hendes søn da i kommer ind. Tsk tsk Aramil
• I templet rester i til det bliver formiddag, hvor i derefter hjælpen præsten Buron Watcher med at fjerne en terroristcelle “The White Wyrms”. Og senere på dagen hjælper i ham med at fjerne nogle undeads under templet, der er blevet forstyrret af det Ragesiske angreb.
• Torrent kommer tilbage om aftenen og fortæller om Shealis der har æsken. Hun tager sammen med Rivereye ud for at finde en magiker der kan hjælpe jer imod Shealis.
2. Januar.
• Buron vækker jer tidligt næste morgen og beder jer om at tage hen til Gabal’s Skole, da han har fået info om at tunnelen til “The Singing Chasm” skulle være færdig inden dagen er omme.
• På skolen møder i Diogenes og han hjælper jer med at få fat i Shealis.
• Shealis viser sig dog at være samarbejdsvillig og ender med at give jer æsken.
• Aramil opdager at en ravn følger efter jer. Den opfører sig ikke helt naturligt.
• I møder Torrent igen med en halfling som ser at i alligevel ikke fik brug for assistance.
Act 3: Escaping the City.
• I beslutter jer for at søge Diogenes hjælp med at kommer ud af byen.
• Diogenes har et ritual som han vil sælge jer, der muligvis kan hjælpe jer ud.
• Efter et meget overbevisende bluff over for byvagten får i lov til at ride igennem porten.
• I hører nogle klokker der ringer i den vestlige del af byen. Torrent mener at The Inquisitors er blevet lukket ind.
Act 4: The Road Ahead
• Ca. 10 mil fra Gate Pass bliver i angrebet af Black Horse dusørjægere. I slår lederen Renard Woodsman ihjel og Kathor Danava lader jer gå.
• Om aftenen, i dusørjægernes lejr, bliver i angrebet af Kurychek, en Imp, som er sendt af Inquisitor Guthwulf.
3. Januar.
• ”Dværgekongen” Marben Diamondheart mistror jer for at være spioner og sætter jer på de to famøse prøver. Reparer deres lift og find ud af hvem der stjæler fra deres forrådslager. Han er ikke helt overbevist om jeres intentioner, men efter nogle timer lader han jer gå.
• I støder på en gnoll og dens hyæner. Den stikker af da i uden de store problemer får slået de fleste af hyænerne ihjel.
• I rester kort tid derefter.
Act 5: The Inquisitor.
4. Januar.
• En lille kilometer fra Innenotdar Fire Forest ankommer i til en gård hvor i møder Crystin Ja-Nafeel og hendes usympatiske far Haddin Ja-Laffa.
• Efter en kort og sparsommelig brunch bliver gården angrebet af Inquisitor Boreus som ligeledes er sendt af Inquisitor Guthwulf. Med fantastisk teamwork, sværd og trolddom får i gjort det af med fjenderne.
Tak for referatet – sikken en ser vice 🙂
Snarere et kort resumé. Men velbekomme da 🙂
Den regel tager vi næste gang 😉
In strenuous situations, such as combat, going without
air is much harder. A character holding his breath
during underwater combat, for example, must make
a DC 20 Endurance check at the end of his turn in a
round where he takes damage.
Then the check is repeated at DC 25, then
at DC 30, and so on.
Uden kamp kan en char holde vejret i op til 3 minutter.
Vil det sige, at alle andre end Aramil er døde :o)
Ja korrekt. Der er en pakke exp på vej til dig 🙂
Wooohooooooo!!! 😀
Til alles info, så har jeg uploaded et resumé af War of the Burning Sky kapitel 1 og 2 samt Crystin’s premonitions. Begge i pdf format.
I er selvfølgelig meget velkomne til at rette, slette og tilføje jeres egne noter.
Grundet en snarlig og forhåbentlig nogenlunde lykkelig ende for heltene og Richard i WoT, så vil jeg så småt begynde at læse op på næste kapitel af WotBS.
Men inden vi går i gang med WotBS, skal jeg bede jer om at sende mig jeres opdaterede character sheets og/eller lægge dem ind på siden her.
Ud over det, så skal jeg bruge ønskelister fra jer med magic items fra lvl 8 – 13.
I må meget gerne skrive det således:
“Lvl 9, Ring of Fire Resistance”.
Hej Claus,
Jeg har et par opklarende spørgsmål.
1) Jeg kan se at der er en del nye regler – især feats – der kan være interessant for min karakter. Er det meningen at vi laver en ny build eller skal vi bruge de gamle feats mv.?
2) Det er et par items jeg ikke kan finde i character builderen – en lvl 10 rejuvenating mace +2, hvordan skal jeg forholde mig til det? Finde et alternativ eller lade som om det eksisterer?
3) Kan vi bare shoppe frit for de penge som RM fordeler?
Jeg ser fremt til at spille igen
Jacob
1) Da i kan retraine 1 feat, power eller skill pr. lvl, så skal i holde jer til den build i oprindeligt lavede. Der kommer hele tiden nye feats / bøger, så på den måde kunne i blive ved med at lave jeres characters om. Hold jer til det i allerede har taget og retrain pr. lvl.
2) Nogle ting i WotBS er specifikt til den kampagne, som f.eks. den mace du har. Sælg den eller equip den som en Magic Mace +2 og husk på de evner den har. Lidt a la Derek’s flammende træsværd, som heller ikke er i character builderen.
Vælger du at disenchante den mace så får du 50% residuum ud af den maksimale pris for en lvl 10 magic item.
3) Ja og nej, send mig en liste over ting som i vælger at købe og så vil jeg kigge på det.
Umiddelbart mener jeg, at følgende er fælles ejendom:
Mønter og juveler:
GP: 8101 + 300 i tainted shahalesti guld.
Guld kropsdele (1550 gp)
To rubiner (a 100 gp)
Ting og sager:
Bog med omslag af (menneske)hud. Handler om at partere tilfangetagne.
Lightning battleaxe. (Level 10, 5000 gp)
Battlecrazed battleaxe +1 (level 4, 840 gp)
Circlet of mental onslaught (level 11, 9000 gp)
Healers brooch +2 (Torrent går rundt med denne)
2x badge of Solei Palancis (Mika har et. Hvem har det andet?)
Shatterspell (1 vial).
Boots of bounding (level 6, 1800 gp)
Power jewel (level 5, 1000 gp)
Muligvis har vi mere. Det lyder jo ikke af meget. Dette kan jeg umiddelbart ”finde”.
Fronten leve!
Det giver 27.491 gp og så beholder vi de 300 gp (tainted), bogen, healer’s brooch, 2x badge og en vial shatterspell.
Hvor mange skal guldet deles med? 5? Så giver det 5.498 gp pr. person og så er der oven i købet 1 gp tilbage i fællespuljen 🙂
Er der i øvrigt andre end mig, der har oplevet tekniske problemer i online generatoren? Pludselig ville den hverken det ene eller det andet. Og så var den times arbejde spildt…
Købsprisen er det der står på den magiske ting, men i kan kun sælge dem for 20% eller 50% af prisen, alt afhængigt af hvor sjælden tingen er. De burde i kunne se i characters generatoren.
Jeg har ikke oplevet problemer med generatoren. Prøv at opdater din Silverlight.
Til ovenstående gælder det samme når / hvis i disenchanter magiske ting for at få residuum.
The ritual destroys a magic item of your level or lower, and the item can be common, uncommon, or rare. The ritual returns an amount of residuum based on the item’s rarity: 20 percent of a common item’s gold piece value, 50 percent of an uncommon item’s gold piece value, and 100 percent of a rare item’s gold piece value.
Spilgang 16/5-2011;
Herligt at komme igang med ny og spændende kampagne. Kan selvfølgelig godt mærke at Pankaj lige skal finde sine ben som ny i en allerede sammentømret gruppe, og at jeg som spiller skal finde mig til rette med de mange nye regler i 4e:-)
Ved ikke om vi alle var specielt trætte i mandags, men det var som om de sidste par timer var præget af en smule træghed og uopfindsomhed. Lad os drøfte her på forum hvad vores ideer/plan er, så vi ikke skal bruge for meget tid på dette ved næste spilgang?
Pankaj har tænkt sig at trække på nogle forbindelser i Seaquen’s mere lysky kvarterer, for at spore os ind på hvor Nelebekus hyrer sine “henchmen” fra, og evt. igennem hvem. Har allerede en ide. Måske denne kontakt kan “overbevises” til at fortælle os mere???
Jamen, vi vil da gøre vores yderste for at tage godt imod Pankaj. Vi vil være lige så venlige, som du plejer at være, Beddy Dumb…
Med hensyn til trægheden tror jeg nok, at det skyldtes, at vi lige skulle igang med kampagnen igen. Det har slet ikke været sådan hidtil. Indtil nu har vi haft mange forskellige spor, og hver gang vi har bestemt os til at følge et, er vi ret hurtigt kommet videre.
Jeg er meget hooked på sporet med krypten under Seaquen. Jeg tror at det hænger sammen med Nelepikus, så det vil være rigtig godt, hvis du kan finde ud af noget.
Mht. hvor Nelepikus hyrer sine folk, så tror jeg, at de vigtige af dem kommer “udefra”. Såfremt han virkelig er inkvisitør, kommer de nok fra Ragesien.
Afhøringen af White Wyrm medlemmet (djævel!) afslørede, at inkvisitør Dameous har sørget for forsyninger til dem. Måske har han sørget for tilsvarende til Nelepikus? WW-medlemmet havde i øvrigt hørt Nelepikus omtalt.
Kan I evt. uddybe lidt omkring “sporet med krypten under Seaquen”? Hvad var historien på det spor?
Hver nat udbrød der brand i flere huse rundt omkring i SQ. Først troede man (og vi), at det var terrorister, der satte ild til dem, men ved selvsyn fandt vi ud af, at ilden nok var startet af brændende rotter. Rotterne kom nede fra kloakken et sted (tror vi). De kom ud af de sprækker, vi kiggede på sidst.
Vi fik fortalt, at de muligvis kom fra en krypt for en gammel ild-magiker (pyromancer). Et eller andet har forstyrret roen. (Kunne måske være Nelepikus?)
Ok. Det er da bestemt en god lead (uanset om den har at gøre med Nelepikus eller ej:-). Hvad har vi af muligheder for at komme videre den vej?
Mine forbindelser er nok mere i retning af “urban intelligence”, end rygter om ildmagikere i gamle krypter…
Tror Pankaj under alle omstændigheder også holder lidt fast i den anden tråd, vedr. mulige kontaktpersoner som kan lede os mere direkte imod Nelepikus’ person.
Vi prøvede på biblioteket (Lyceum) sidste gang. De relevante sider var revet ud, hvilket ikke gør sporet mindre spændende. Vi spurgte også i Hav-kirken, men der vidste de ikke noget.
Jeg er lidt i tvivl, om vi har spurgt de tre vise mænd (lederne af Lyceum): Simeon, Kiernan og Duegan. Det må vi gøre, så kan vi samtidig spørge hvordan det går med dekrypteringen.
Personligt må jeg sige, at jeg lidt har mistet overblikket over udestående missioner og uforfulgte spor. Jeg synes der har været lidt for mange ting i gang på samme tid til at man har kunnet forfølge et spor til ende.
Hvad mangler vi at undersøge?
Hvilke spor tror vi hænger sammen?
Hvad vil vi egentlig? Vi behøver jo ikke at kaste os over ethvert spor eller mission i byen.
Vores mål med at tage til SQ var, at aflevere æsken på mager-skolen – Lyceum. Det har vi gjort, men indholdet er endnu ikke blevet dekrypteret. Det er noget med noget samling af 1000vis af magere, og jeg vil tro, at det meget let kan endnu ud i en mission til os. På nuværende tidspunkt tror jeg dog ikke, at vi kan gøre andet end at afvente.
På vejen gennem sumpen fandt vi sedlen, der var underskrevet ”Nelepikus”. Pt. vil jeg mene, at det er vores varmeste spor. Find ham – om han så er halvork, menneske eller noget helt tredje. Pankaj forhører sig i underverden, og vi kigger på The Royale med jævne mellemrum. Såfremt han kan ændre sit udseende (f.eks. fra halvork til menneske), er det måske grunden til, at vi ikke kan finde ham? Måske kan vi på en eller anden måde følge et spor fra de flygtninge, der kidnappes og til ham?
Vi har fundet et antal ”væsner” for Dougan i et strandet skib i sumpen. I området er gamle elverruiner (bl.a, en pyramide). I skibet var også plader af et sjældent metal – tadmium (?).
Vi har hjulpet Laurabeck med at starte et tempelbyggeri, der skal forene otte forskellige religioner. I den proces hjalp vi dragen Naizelasa med at skaffe hende sit æg tilbage. Ægget var stjålet af en skruppelløs laban. Som tak får vi lov at låne en Lyre of Building en måned. Denne benyttes til at bygge templet.
Vi har hjulpet Tiljan med at søge efter Etiniffin Wayfarer. Han er ikke fundet, men han har helt sikkert været i et tempel, der nu ligger under vandet ud for kysten.
Vi har uskadeliggjort en celle terrorister – White Wyrms. En djævel(inde) var sendt efter os af inkvisitør Dameous.
Vi har aflagt prøve til det store show – Toteth Topek.
Vi har stoppet de mange brande i byen. De er muligvis påsat af brændende rotter fra en krypt for en afdød ildmager (pyromancer).
Krypten er blevet forstyrret af noget. Kan det være Nelepikus, der bruger flygtninge til en slags eksperimenter?
Vi har deltaget i et krigsråd og herigennem hørt om The Torch of the Burning Sky. Dette er en meget magtfuld artefakt, der kan transportere hele hære. Dette lugter helt sikkert af en mission, men lige nu, er det ikke os, der bliver sat på opgaven.
Der er sikkert mere, men umiddelbart kan følgende måske give anledning til ”missioner”:
1) Nelepikus (find ham!)
2) Krypt (find den!)
3) Æsken (hvad dette indebærer vil nok vise sig efter dekrypteringen)
4) Faklen (find den!)
5) Wayfarers/Toteth Topek (hvad har de fundet ud af mht. teleportationsproblematikken? Hvad er der egentlig med der der show?)
Jeg tror/håber, at de første to hænger sammen, og at det er der vi skal starte.
3 og 4 vil jeg tro er større missioner, der indebærer, at vi skal forlade SQ. Jeg tror ikke, at det er lige nu.
5 kan måske klares let. Vi kan besøge skibet. Måske er det ingenting. (Nej, der må være et eller andet… De kommer jo hele tiden ind over.)
Hov, vi har da også sørget for, at goblinstammen The Sewered Head ikke angriber flygtninge mere. I samme sekvens byttede vi os til en Decanter of Endless Water, så flygtningene kan få rent vand.
Vi har også den kryptiske besked om the druid’s orb (eller noget i den dur) som vi vist nok tolkede som noget med et forestående Ragesisk angreb på SQ…
Farthal,
Your journey will be dangerous, but you further Ragesia’s glory.
The druid’s orb and its control rod are in the proper hands. Use the locator to find the entrance and then stay there until everything is done. Enjoy Seaquen’s destruction, gain its surrender, and return.
We will be waiting.
– Guthwulf
Det har du ret i. Det er vist fra dette spor, vi det med “hulen” udenfor byen. Guthwulf er inkvisitør. Farthal har vi vistnok slået ihjel (?). Som jeg husker det, har vi spurgt (og vist sedlen) til de tre vise mænd i Lyceum. Er det korrekt?
Helt sikkert værd at kigge nærmere på.
Vil medgive MC i at der sandelig er mange spor at følge. Nogen preferencer for hvilke ting vi tager fat i på mandag (og gerne ideer til hvordan, så vi ikke skal på tilfældig kloak tur igen:-), og i hvilken rækkefølge?
Det er muligt, at vi kommer til at gentage os selv, men det skader næppe, hvis vi spørger igen. Hvad om vi:
1) Opsøger ”de tre vise mænd” og spørger om:
a. Sedlen (dvs. druids orb, control rod, Guthwulf).
b. Nelepikus (kan skifte udseende, inkvisitør?, flygtninge til eksperimenter),
c. Krypt for pyromancer.
d. Status for dekrypteringen.
(De tre vise mænd er: Simeon (leder af Lyceum), Dougan (klokkekåbet, master enchanter (?)) og Kiernan (war).)
Hvis noget af ovenstående giver gevinst, reagerer vi selvfølgelig prompte.
2) Nogen i underverden må vide noget om ovenstående. Oplagt er vel at søge informationer om:
a. Hvem kidnapper flygtningene? Og hvor bliver de af?
b. Hvor (og hvem) er Nelepikus?
3) Vi søger samme informationer hos the Wayfarers. Samtidig kan vi undersøge status på forestillingen Toteth Topek. Hvad går det egentligt ud på? Og ændrer det sig, når situationen ser ud, som den gør.
4) Vi spørger andre, vi kender, efter informationer. Haddin måske?
Svært..
Lyder dæleme som en plan. Husker du det til imorgen? 🙂
Jeg er med på din plan Rune.
Derek har dog udlængsel og vil til hver en tid springe på en mission, der fører gruppen ud i verdenen. Vi har jo nu været i byen op til flere dage…..
Spilgang 23/5-2011;
En hel spilgang uden kamp! Sker ikke særlig tit… Måske også derfor flere var ved at være ret desperate til sidst:-)
Personligt syntes jeg det er super fedt med byspil, men kan godt se at ikke alle vores karakterer har evnerne/tålmodigheden til at udnytte dette.
Jeg syntes ihvertilfald at det pludseligt bliver meget tydeligt hvor modsat rettede vores interesser går (fra langvarige stakeouts, over at jagte ethvert spor der lugter af eventyr, og til at ville tilbage og stå på Gate Pass barrikaderne).
Pankaj har ihvertilfald en personlig interesse i at få fat i Nelepikus (eller hvad fanden han ellers kalder sig), og syntes klart at vi skal holde et tæt og vågent øje med Paradigm og hans bevægelser. Og gerne samtidigt forfølge vores “interne lead” med Mika og hans “forvandlings process”:-D
Hvad siger I andre?
Frustrationerne var ikke (blot) et symptom på sidste spilgang; de har været oparbejdet gennem længere tid 🙂
Jeg tror vi alle er temmelig overraskede over, at Lyceum giver sig så god tid med at dechifrere den kodede besked, og personligt er jeg overrasket over, at byen ikke har noget mere fornuftigt at sætte os til end at patruljere 😮
Læg dertil at Lothar er krigspræst, ikke specielt tålmodigt anlagt, med meget begrænsede evner inden for lusk og forstillelse og et brændende ønske om at se resultater. Det kan kun gå galt…
Ja, vi er meget forskellige mht. evner og ønsker. Det er både en styrke og en svaghed. Det giver da om ikke andet nogle interessante rollespilssituationer.
Lothar er meget opsat på, at Mika “går planken ud” og ser om der er noget at komme efter i Majestic Creations. Vi har jo betalt pengene og forvandlingen kan jo relativt omkostningsfrit ophæves efterfølgende.
Derudover er Lothar naturligvis opsat på at sætte hårdt mod hårdt og få ryddet ud i byens kriminelle og forræderiske elementer (man er vel Lawfull) 🙂 Ikke mere lusken omkring i krogene og bukken og skraben for små, latterlige halvinger og andet udskud.
TO WAR!!!
Umiddelbart er jeg ikke uenig i, at der skal ske noget – og helst nu… Meeen jeg er ikke så tryg ved at skulle have ørerne filet til. Måske er det alligevel bedre med et par tentakler eller en ekstra hånd?
Som jeg ser det, et der muligvis informationer at hente ved, at “vi” kommer ind i baglokalet. Jeg har dog svært ved at forestille mig, at det vil udvikle sig til noget positivt selve det, at jeg skal befinde mig i en tank fyldt med grønlig væske i to dage. Jeg har svært ved at forestille mig, at man er ved bevidsthed.
Der tænkes…
/Mika