Sons of Gruumsh

88083

Forhistorie

Heltene Couladin, Azrak Torkak, Athanil Thiatlass og Feralfen Twield er på eventyr i Thar – orkernes gamle kongerige – hvor de har til opgave at finde Oreal Nanther; En yngling fra Melvaunt af blåt blod, der efter 4 dages fravær savnes af hans fader, den magtfulde Lord Nanther.
De øvrige adelsfamilier i Melvaunt, der ligeledes savner deres poder, ligger ikke på den lade side. Da det rygtes at Lord Nanther har finansieret en gruppe lejesvende til at finde Oreal, lader familien Leiyraghon en anden gruppe duelige krigskarle bringe til Melvaunt for at starte en eftersøgning. Tydelige tegn – ikke mindst fra den første gruppe – leder dem hurtigt ud i ødemarken til Zûl Jarak – det grå citadel…

Vores historie starter på Melvaunt docks. Det vil være oplagt at I kender hinanden på forhånd. Måske er I netop kommet til byen med skib. Måske mødtes I ombord eller måske er I gamle venner. Skriv gerne jeres forhistorie i det nedenstående. Jeg vil også opfordre jeg til at kaste et blik på Traits & Flaws i forbindelse med jeres karakter. http://www.d20srd.org/indexes/variantBuildingCharacters.htm

The Moonsea
The Moonsea is a deep lake located north of the Dalelands and west of the Vast. The name applies both to the lake itself and the region surrounding it. It holds a huge amount of mineral wealth and is infamous for its bleak landscapes, harsh winters, ravaging dragons, pirates, slave lords, and ruthless local governments.

The Moonsea is a frontier, standing as a buffer between the elven lands to the south, and the darker lands of Thar – home of dragons, giants, orcs, and ogres. Only the strongest and most savage prosper in the lands of the Moonsea. Evil folk who ruthlessly control their lands rule the greatest cities of Hillsfar, Melvaunt, Mulmaster, and Zhentil Keep. Most people in Faerun consider the people of the Moonsea as unfriendly, sullen, dispirited, crafty, and dangerous. Travellers are best forewarned to remain wary.

City of Melvaunt
Melvaunt is north of the Moonsea on the southern borders of Thar, land of wild orcs and ogres. Melvaunt is a cold and austere place, smoky from its forges and smelters. The populace seem ruthless and unfriendly. It is basically a merchant´s town and a smith´s heaven. The sky is dark from forging, the air heavy with smoke from the constructions and a foul odeur hangs in the air. Most of the trade takes place at the market in the centre of the city. All commodities seem to be available for some price, and even slaves are traded here. 3 major noble families control Melvaunt: the Leiyraghons, the Nanthers, and the Bruils. However, it is the “Council of Lords” who formally governs the city. Melvaunt has an impressive 5.000 men strong and well equipped army. The commander is general Halmuth Bruil, also titled “Lord of the Keys” as he also controls the city watch. Melvauntian forces wear cloaks and armbands of purple, with the badge of a silver sword transfixing a silver anchor.

Heltene
Couladin NG Human Barbarian 1/Rogue 3. Couladin stammer fra Anauroch Desert (vest for Moonsea) og tilhører det bedinske nomadefolk, der i årevis har kæmpet mod zenthilarerne og andre skidte karle i ørkensandet. Han besluttede dog i en en alder af 19 år at drage ud i verden for at søge eventyr. Den mere civiliserede del af verden stillede dog visse krav, der var vanskeligt kompatible med hans barbariske rødder, så han lærte at tilpasse sig ved at kombinere sine kampfærdigheder med nogle tillærte luskefærdigheder. Resultatet er en luskekriger Couldadin har på sin rejse i de civiliserede lande slået følge med .

Azrak Torkak er dværg og præst. Håret er rødt og for en dværg ganske kortklippet. Skægget når ned til der, hvor man kunne forvente at finde en navle, og for at holde lidt styr på det, er det holdt sammen med snor.

Azrak er som mange andre dværge kraftig af kropsbygning. Han er stærk og udholdende. Smidighed og karisma er derimod ikke egenskaber, som Azrak besider til overflod, men han er vis, som det nu sømmer sig for en præst.

I situationer, hvor der er mulighed for at komme i kamp, er Azrak klædt i fuldpladerustning. I sin højre hånd bærer han, som de fleste af Gorms præster, en kampøkse, og på venstre arm er der spændt et stort tårnskjold fast. Både fuldpladerustningen og tårnskjoldet er meget fine.
Gorm Gulthyn

Gorm Gulthyn tilbedes (næsten) udelukkende af dværge. Han har rollen som vogter og forsvarer af dværgeracen som helhed. Samtidig sørger han og hans præster for at holde et vågent øje med (og præge) begivenheder, der kan komme til at have indflydelse på dværgenes liv. Hans favoritvåben er en kampøkse.

I de sidste par måneder har der (i dværgekredse) cirkuleret rygter om, at orker og deslige muligvis er ved at samles til en så organiseret opstand, at det kan bringe hele regionens – og dermed også dværgene – i fare. Azrak er sendt ud for at undersøge, om der er hold i rygterne og eventuelt tage affære. Han er draget til Melvaunt, og netop nu står han på havnen og taler med en købmand.
Feralfen Twield

Feralfen Twield NG human male druid 4. Feralfen er en velbygget ung mand, som ærligt talt ikke gør det store væsen af sig i forsamlinger. Hans loyalitet og moral er der dog intet i vejen med, og han er trofast over for sine venner og har nemt ved at vise tillid, hvis han mødes med den samme tillid. Feralfen er ligesom Couldadin bedinsk nomade. Han kommer dog fre en anden stamme, men mødte Couldadin for et par år siden. De to rejste et par år sammen. Feralfen har aldrig rigtig taget den civiliserede verden til sig, men han synes, at byfolk er spændende og er ikke fordomsfuld. For en måned siden mødte Feralfen sammen med Couldadin Azrak og Athanil. De 4 har rejst sammen siden, og det lader til, at venskab spirrer mellem de 4. I løbet af den første måned har de fundet ud af, at alle nærer et indædt had til orker.

Athanil Thiatlass
Athanil Thiatlass CG 4lvl FS of Solonor Thelandira (archery, hunting wilderness survival). Athanil lever en “ranger” tilværelse, og hvad han mangler i ranger evner skaffer Solonor ham. Han elsker skovene i the dalelands, og da skovene periodisk bliver invaderet af destruktive orker fra “the Ride” og Thar, har han gjordt det sin mission at udslette den orkiske tilstedeværelse i området. kommer fra skovene for foden af Dessertmouth mountains, hvor han har været involveret i kampene omkring Daggerdale. Her har han mødt Azrak blandt dværgene i bjergene (Undskyld Rune men du havde ikke skrevet hvor du kom fra ), Da Azrak og Athanil nærer samme had mod Orker, slog Athanil straks følge med Azrak i forhold til hans quest. Under kampene i Daggerdale stiftede Athanil bekendtskab med et ungt menneske, som var ude at se den store vide verden, han kommer fra ørkenen vest for desertmouth mountains, og er ifærd med at lægge et fernish af civlished behavior, ovenpå hans barbariske baggrund. Da Athanil fortalte om hans forestående rejse slog Couladin (er det ikke et genbrugsnavn??) følge, og de drog til Urmlaspyr, og skaffede skibslejlighed til Melvaunt. (jeg har taget mig nogle friheder med jer RM og MC, men håber det går.)


Feralfen Twield

Feralfen Twield NG human male druid 4. Feralfen er en velbygget ung mand, som ærligt talt ikke gør det store væsen af sig i forsamlinger. Hans loyalitet og moral er der dog intet i vejen med, og han er trofast over for sine venner og har nemt ved at vise tillid, hvis han mødes med den samme tillid. Feralfen er ligesom Couldadin bedinsk nomade. Han kommer dog fre en anden stamme, men mødte Couldadin for et par år siden. De to rejste et par år sammen. Feralfen har aldrig rigtig taget den civiliserede verden til sig, men han synes, at byfolk er spændende og er ikke fordomsfuld. For en måned siden mødte Feralfen sammen med Couldadin Azrak og Athanil. De 4 har rejst sammen siden, og det lader til, at venskab spirrer mellem de 4. I løbet af den første måned har de fundet ud af, at alle nærer et indædt had til orker.
Devon Twinkle

Devon Twinkle N human male beguiler 5. Devon er en sand rogue extraordinaire, der med en blanding af illusioner, fortryllelser og list forvirrer, frustrerer, manipulerer og – i sidste ende – overvinder sine fjender. Oprindeligt født og opvokset i Cormyr, men drog ud i den vide verden for at finde eventyr. Han er en happy-go-lucky type, der er i branchen pga. spændingen, berømmelsen og pengene snarere end ud fra et ideologisk perspektiv. I Melvaunt har han slået følge med en gruppe eventyrere, der tilfældigvis stod og manglede en person med netop Devons færdigheder. Onward! For coins and cleavage!

This entry was posted in D&D, Sons of Gruumsh. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.