Hellfrost

HellfrostAN ENDLESS WINTER IS COMING
500 years ago: From the frozen far north, be-yond the civilized lands with their rolling hills and forests, arose a mighty army of ice devils, Hellfrost dragons, and fearsome orcs, servants all of the ice god Golgoth. So began the terri-ble Blizzard War and the downfall of the mighty empires of man.
Today: The races of the southern lands may have won the war, but they suffer its legacy still. For five centuries the winters have grown steadily longer and colder. Huge swathes of the lands of Tindre are permanently covered in ice and snow, and even the temperate lands are not spared the misery of failed harvests, deadly winters, and the dreaded Hellfrost wind.

 

Vanvidsvæsen:

Hellfrost_pic1

Fællesliste:

Opdateret: 2013-09-17 (før spil)

Lokation: En af hundeslæderne – lad os kalde den nummer et.

2 hundeslæder, hver med 6 hunde

6 sæt ski

3 pulke

Kite ice board

1 fukssvans

3 ishakker

6 snebriller

Værktøj

2 telte (vinterudgave)

Reparationsudstyr

Pile (268 tilbage)

Ekstra våben (et af hver slags – af dem vi benytter altså)

Pelse/varme klæder til alle

Hvide kamuflage klæder samt overtræksstof til slæder mv.

Bandager (93 tilbage)

4 reb med grabbling hooks

Mad (40 døgn – nu er der 25 døgn tilbage (?))

Kongelige medaljer – vi er riddere!

Orbs: 1x confusion, 2x flash, 5x lumnia, 2x midnight, 1x slumber, 2x witchlight

Wands: 4x pyro

Potions: 1x featherfall, 1x heartburn, 1x heightened senses, 1x protean, 4x purge, 10x rejuvination

This entry was posted in Hellfrost, Savage Worlds. Bookmark the permalink.

43 Responses to Hellfrost

  1. JS says:

    Det bliver koldere og verdens undergang synes skræmmede nær. Men mens mørket falder på og frostkæmpernes armé marcherer igen, spirer der nu et håb i mørket.
    I den uanselige landsby North Pine har fire helte in spe taget hansken op og rejser sig langsomt mod mørkets og frostens horder fra nord.

  2. JS says:

    Vi er kommet rigtig godt igang som gruppe – og vi er stadig levende! – men gruppen har en svaghed.
    Der er ingen med Alchemy (eller craft) talents. Er der én (Fritz eller Findian?) der tænker at gå i den retning?

    Jeg har en fornemmelse af at det kommer til kamp mellem horderne fra nord og North Pine….
    Hvis det viser sig at være rigtig skal vi nok være forberedt.
    Kan vi sende børn og kvinder væk? (hvordan er landskabet omkring byen / hvordan er adgangsvejene?)
    Kan vi lave et lazaret?
    Kan vi skaffe vand mv. til brandslukning?
    Kan vi forstærke / forbedre træmuren?
    Kan vi lave en forpost der kan tage den første bølge?
    Kan vi lave fælder?
    Kan vi forsinke deres fremfærd?
    Har vi våben nok?
    Har vi hunde?
    Kan vi lave brandbomber?

    • ALL says:

      I dette spil kan man jo udvikle sig i alle retninger :).

      Jeg er enig i din fornemmelse.

      Men alle dine spørgsmål er vel til ham GM´en 🙂

      • JS says:

        Ja ja da 🙂
        Carr gav mig dog ikke umiddelbart indtryk af at have planlagt en alkymistisk karriere? Men jeg kan tage fejl.

        Jeg tænkte at vi kunne brainstorme nogle ideer.
        Det bliver ikke nemt at forsvare…

    • MC says:

      Ved ikke helt om spørgsmålene er møntet på mig eller de øvrige spillere, men jeg kan godt svare på nogle af dem 🙂

      Kan vi sende børn og kvinder væk? (hvordan er landskabet omkring byen / hvordan er adgangsvejene?)
      Landskabet umiddelbart omkring byen er marker og nåleskov. Der er relativt langt til Blackwall (den nærmeste større by), så det vil ikke være ligetil at sende kvinder og børn den vej. Der er en vej, der fører til Northpine nordfra. Sydpå er der en vej til Blackwall og mod øst og vest er der veje til de nærmeste landsbyer.

      Kan vi lave et lazaret?
      Naturligvis. Så mangler I bare nogen lægekyndige til at befolke det.

      Kan vi skaffe vand mv. til brandslukning?
      Der er masser af sne omkring jer…

      Kan vi forstærke / forbedre træmuren?
      Hvis I har tid til det…

      Kan vi lave en forpost der kan tage den første bølge?
      Hvor stor mon den første bølge er?

      Kan vi lave fælder?
      Tjah, kan I? Det er vel noget med Survival.

      Kan vi forsinke deres fremfærd?
      Igen kommer det vel an på, hvor mange fjender der er, og hvordan de rykker frem.

      Har vi våben nok?
      Har man nogenside det? Garnisonen har nok til eget brug, og militsen har et våben hver. Derudover hedder det høtyve, leer, spader, knive og håndøkser for resten, samt et par kortbuer.

      Har vi hunde?
      Byen har kun et par jagthunde – ingen kamphunde.

      Kan vi lave brandbomber?
      Ja, hvis I har olie.

    • RM says:

      Umiddelbart tror jeg, at Findian vil være det bedste valg som gruppens alkymist. Jeg synes også, at han antydede det sidste gang. Men hvis du, PL, har andre planer, så kan jeg godt gå i den retning. Jeg overvejede det stærkt, da jeg lavede Fritz, men det blev sgu for dyrt… 🙂

      MC svarer udmærket på spørgsmålene. Fritz kan godt prøve at lægge fælder ud. Han har i hvert fald survival. Sneen kan vel også bruges til vores fordel – det vil være nemt at skjule fælderne.

      Umiddelbart virker overmagten ganske stor. Vi kan måske holde stand igennem første bølge, men der kunne meget vel være endnu større troppekoncentrationer ikke langt bagude. Måske skulle vi tænke over, hvordan en fuldstændig tilbagetrækning kunne foregå. Det skal ikke være i første omgang, men når nu ordet “horder” bruges, og vi i bedste fald kan stille med 100 man inklusive milits og bønder med høtyve, så…

      Kommandøren må vel også have nogle idéer om, hvordan vi skal forsvare byen.

      • ALL says:

        jeg syntes at kunne huske at MC angav horden til 200, er det korrekt GM?

        • MC says:

          Mjaeh. Jeres efterretninger er jo ganske sparsomme på nuværende tidspunkt. Men jo, baseret på det lys som fjendens lejrbål udsendte, kunne det godt dreje sig om en styrke i størrelsesordnen ca. 200. Spørgsmålet er så bare om pit fiends og behirer har brug for lejrbål 😉

          • JS says:

            Men hvis de har lyder de på en eller anden måde mere medgørlige 🙂

          • ALL says:

            Jeps JS, hvis vi kan nøjes med at slukke for varmen, får faren en mindre “farlig” karakter (no pun intended):)

          • MC says:

            Det kunne selvfølgelig også dreje sig om 100 fire elementals 😉

      • PL says:

        Findian har klart muligheden og lysten til at gå alkymist vejen. Dog tænkte jeg at umiddelbar overlevelse afhang af bedre brug af hans lille bue…

        • ALL says:

          Alkymi tingen er vel også afhængig af at man har nogle faciliteter til rådighed, faciliteter som vi PT ikke har og som jf. Peters kloge ord ikke er prioriteret lige nu.

          • MC says:

            Faciliteterne kan klares med et alchemist’s kit og noget moondust, men det fordrer selvfølgelig også en likviditetsmæssig prioritering at anskaffe sig. Og så kræver det tid – som I muligvis ikke har…

  3. JS says:

    Det gik godt igen! Saxo måtte bide i græsset og vi var vel alle udfordret?
    Uden healing potions var den dog ikke gået, så det er dejligt at Findus vil prioritere alkymien.
    Er det sådan at Fritz er vildmarksmand og fortsætter i den retning?
    Saxo vil fortsætte som forkynder at Scaetta og er nu en sand troede. Senere bliver det mest at blive bedre til slå ihjel. Carr?

    • ALL says:

      Som det ser ud lige nu: mere af det samme, har fra pålidelig kilde at der nok bliver rykket lidt ved mit shield bash, men tænker at fortsætte med at tænke Carr som en defensiv platform. Belært af sidste gang bliver bedre armor afgjort et mål. På længere sigt, tænker jer at udvide repetoire med noget kamphest med brynje, og de skills som er nødvendige hertil.Ritter Carr

  4. JS says:

    Nogle tanker om de mange velfungerende regler.

    Both Major and Minor talents (Lesser version of major talents / (music) /hobby skills)
    Both Major and Minor flaws (flaw e.g. sound sleeping -1)
    Talent specific fury results (should relate to each talent)
    Phobias… (Maybe a minor flaw)
    Additional Weapon properties ( hidden / noisy /…)

    • MC says:

      Efterlyser DU mere regelkompleksitet?!? Nu er verden da af lave 🙂

      Major/Minor talents/flaws er et bevidst fravalg for at holde det hele til den samme skabelon (novice, journeyman, master).

      Talent specific Fury results… Ved ikke helt, hvad du tænker her, men jeg er da nysgerrig.

      Additional weapon properties – ja, gerne. Kom endelig med forslag.

      Og tak for rosen i øvrigt.

      • PL says:

        Jeg er vild med få regler. Men elsker mærkelige våben 🙂 våben som pisk og kaste net der kan holde eller gøre livet svært er bare sjove

      • PL says:

        Jeg er vild med få regler. Men elsker mærkelige våben 🙂 våben som pisk og kaste net der kan holde eller gøre livet svært er bare sjove

      • RM says:

        Jeg synes, at reglerne fungerer rigtig godt! De er dejligt simple – og det er alt for tidligt at tilføje noget 🙂

        I kan forvente at se en mere behændig og bedre skydende Fritz i aften.

    • ALL says:

      Jeg hører hvad du siger Jacob, kan se lidt propations forvrængning rundt omkring, men er enig med Rune om at der nok skal lidt øget empiri til at korrigere.

      Da der jo ikke er formelle clases forstår jeg din point med talent specific fury results, evt. som action specific results, for interageren, for slag og skud, for non combat, for parry/evasion, er det den vej du tænker?

  5. JS says:

    Devendra Elisar, Hearth Elf, Omrejsende, flamboyant alkymist, krejler og gøgler, på besøg i Stonewall. Sammen med sine 3 venner, tililende øjenvidne til nederlaget til dragen ved byporten.

    Iført løsthængende, farvestående klæder og smykker brygger Devendra trylledrikke og skylder med en lille bue. Han sælger hvad som helst til hvem som helst og lever altid livet som var det de sidste minutter før ragnarok.

    Devandras livsstil ender ofte i (frivilligt) eksil, med flere fjender end venner, i de byer han besøger…

  6. MC says:

    I har 100 gp at købe ind for (våben, rustning, potions mv.).

  7. ALL says:

    Thar Sembia 20 years human

    Heavy plate and double flails

    Raised by the priesthood of Scaetha after the destruction of his village and murder of his family by an orc raiding party. Thar is driven towards battle with the forces of Golgoth, the destruction of which is the cause of his existence. He might occasionally get his companions into trouble for this reason, a battle avoided is a battle lost. When not in battle he´s soft spoken and kind to his fellow man. He has a distinct preference for order (preferably military order) and chaos offends him.

    Motto:
    we shall fight on the seas and oceans, we shall fight with growing confidence and growing strength in the air, we shall defend our island, whatever the cost may be. We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender

  8. RM says:

    Mili Stoneheart er en ung dværg. Mili er stærk, atletisk og svær at slå ihjel. Han er iført pladebrynje, og går rundt med en kampøkse og et stål skjold, hvorpå der er malet 43 små og 3 større streger. Tidligere hjalp Mili fire helte med at rydde Hall of Stone, og nu har han valgt at drage efter heltene for at hjælpe med at befri verden for orker og ogres. Faktisk hader Mili orker og ogres helt ind i hjertet. For ikke mange dage siden, kom Mili gående til Blackwall, trækkende med sit mulddyr. Snavset, indsmurt i blod og nynende…

    Three dead orcs will bring a smile –
    seven are so much sweeter.
    Nine dead orcs are worth a song
    And if the ogre is not dead – split it’s head!
    In the land of Tindre – where the orcs lie dead.

    One dwarf to slay the orcs
    One dwarf to find them
    One orc to slay them all, and in the darkness bind them
    In the land of Tindre – where the orcs lie dead.

  9. PL says:

    Fede beskrivelser 🙂

    Jeg er bagud som sædvanligt! Jeg kommer med en human “jack in all trades” Hans navn er BEN KOY. Jeg tænker han er på vej væk fra byen på hans warhorse da bordellet han boede i blev gjort til aske af en drage. Det virker lidt beklageligt, at der er en orkhær i vejen men Ben føler sig tryg ved at han ikke står alene ved den synder slåede port

  10. JS says:

    Udstyr til rejsen mod nord

    2 guider med erfaring i vildmarken
    2 hundeslæder – 6-8 hunde
    6 sæt ski
    2-3 Pulke (slæder til ski)
    Kite ice boarding 🙂
    1 Fukssvans (til bygning af iglo)
    Ice picks
    Varmt tøj, snebriller, 2 telte, reparationsudstyr

  11. MC says:

    Fra Blackwalls stash stilles følgende til rådighed:
    1 x Confusion Orb
    2 x Flash Orb
    5 x Lumia Orb
    2 x Midnight Orb
    2 x Pyro Wand
    2 x Slumber Orb
    2 x Witchlight
    4 x Potion of Climbing
    4 x Potion of Feather Fall
    8 x Potion of Healing
    4 x Potion of Heartburn
    4 x Potion of Heightened Senses
    4 x Potion of Protean
    4 x Potion of Purge
    8 x Potion of Rejuvenation

  12. RM says:

    Kort resumé:

    Gabby, Robert og Archibald begynder rejsen mod nord. Dewandra virker fraværende, og deltager ikke rigtigt… De må forhindre, at Golgoths avatar genfødes via kongedatterens skød! Med sig på rejsen får de diverse forsyninger samt to spejdere – en taiga elver Ilyra og en endo Liam.

    Efter syv dages rejse gør spejderne os opmærksomme på, at ondskabshæren bevæger sig mod Storm Peak Pass, der er et pas gennem ismuren. Vi beslutter os for, at vælge et andet pas – Black Cauldron – for at undgå det der (sandsynligvis) er bedst bevogtet. Det tager otte dage at ride til Black Cauldron.

    Ismuren er 15 meter høj og selve passet ligger gemt bag en 10 m høj porten af sort is. På begge sider af porter rejser et 30 m højt tårn sig. Vi kan se, at tårnene er bevogtet af orker.

    En snedig plan udklægges. Liam, Ilyra og Archibald sniger sig i ly af natten hen til et af tårnene, drikker klatre-drikke og klatrer (med lidt besvær) op. En slumre-orb lobbes op, og tre ud af fire vagtorker falder i søvn. Den fjerde slås ihjel – død, død, død og død. Tårnet er besat! Reb kastes ned og trods flere fald, lykkes det for Richard og Gabby at klatre op.

    Flere orker slås ihjel – og herefter fire ogres. Endnu flere orker kommer til (en ti stykker), og en af dem kaster rundt med adskillige orber. Herunder en forvirrelsesorb, der får Archibald til at skyde flere venner i ryggen med dødbringende pile. Robert såres, Liam fældes, men reddes dog med en minimal reduktion af hans smidighed. Ilyra står dog ikke til at redde…

    Portområdet sikres, men det er umuligt at få porten op. Hestene må sendes hjem på egen hånd, og resten af forsyningerne bæres over.

    Vi drager videre gennem passet og undervejs slagter vi fire store edderkopper uden særligt besvær.

    Ud i mere åbent terræn. Langt fremme – måske en uges rejse, kan vi se et ”epicenter” af lynild og torden. Det er her Chrystwyn Castle må befinde sig. Vi drager videre og kommer til en 10 m bred og 50 lang bro af sort is. Den fører over en kløft, der er så dyb, at man ikke kan se bunden. På den anden side kan vi se en enorm iglo – 20 m i diameter og 10 m høj. Da vi er halvejs ude på broen dukker to kæmpe vanvidsvæsner frem…
    (Se billede øverst i denne post)

  13. MC says:

    Tak for i går. Det var jo en formidabel afslutning på kampagnen, om end jeg må tilstå, at I fortjente bedre end det forsmædelige nederlag. Set i retrospekt burde jeg have fraveget manuskriptet og ladet hidkaldelsesritualet mislykkes, så I kunne have vundet kampen. Men sådan gik det altså ikke.

    Jeg skal forsøge at være mere nådig næste gang 🙂

  14. RM says:

    Det er også sjovt, selvom vi taber 🙂 Men næste gang – så vinder vi!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.