I starter som Novices med 0 XP 🙂
Det er fint, hvis JS er kaptajn på et skib, hvis ellers I andre er indforstået hermed. I skal jo så være besætning på skibet, men om det så betyder at JS er jeres defacto leder, det vil jeg være op til jer at bestemme.
I starter i byen Gateway i udkanten af The Shattered City.
Baggrundsinfo finder I til overflod i Players’ Guide, der er lagt i FFF Dropbox.
Og så vil jeg som altid meget gerne have karakterudkast mv. så snart I har noget klart.
Hvad skal besætningen optimalt bestå af?
Det styrer I selv. Men jeres overlevelseschancer vil nok blive betragteligt forøget, hvis en af jer laver en karakter med Arcane Background: Miracles og adgang til Heal spell.
Og så skader det heller ikke, hvis I placerer et par skill points i Boating 🙂
Jamus Odysseus er 22 år og søn at en rig købmand. Som tredje søn i forretningsimperiet har der aldrig hvilet de store forventninger eller forpligtelser på Jamus’ smalle skuldre. Det dekadente og flamboyante er dog fulgt med i lighed med rudimentær fægtetræning.
Jamus’ sværmeri for heltemod og eventyr (dem med lykkelige slutninger) har givet ham en form for formål i livet og hans plagsomme natur fik til sidst hans far Claussian Odysseus til at give ham et skib så Jamus kunne forfølge sine drømme.
Flankeret af en styrmand (og opsynsmand) Narhid Tanner har Jamus nu hyret en besætning. En broget folk, der afspejler hans vage ideer om hvad der konstituerer et stærkt team – indrømmet, meget inspireret af heltesagn.
NB: Hvis I er med på ideen, så er I meget velkomne til at skrive om/videre på baggrunden.
Craigthornandor Massiniamus (Craig) er en 68 årig ung Dværg, som efter en opvækst i klanens skibsbygger tradition, gav efter for hans ”wanderlust” hans længsel efter at sejle. Han forlod reden meget ung og ernærede sig til at starte med som hired guard, eller bounty hunter (han er certificeret). Efter lidt problemer efter et slagsmål er Craig løbet tør for kontanter, men har taget hyre på et skib, med en noget ung og uerfaren menneske kaptajn. Givet hans livsforløb, ved Craig en ting eller to om skibe, og reparationer af disse, og hans Bounty Hunter fortid, har givet ham en vis kamp formåen. Craig kan lide at sejle og kæmpe og ikke mindst samle værdier, som han vil kæmpe til sidste blodsdråbe for at bevare
Laver du skibet Jacob? og uploader det?
Jeg skal for en god ordens skyld korrigere: Det er en Cloudskiff og ikke en Sky Sloop I har.
Cloudskiff
There small skyships are quick and agile, making them ideal for evading pirates or officials. Smugglers and those transporting small, valuable cargoes often use skiffs, as do Couriers’ Guild messengers.
Acc: 4
Top speed: 10
Handling: +2
Toughness: 13(2)
Crew: 1+7
Guns: 2
Cargo: 1
Cost: $10.000
Rarity: Common
Notes: Heavy Armor
Hej Jacob, det var ikke helt det jeg mente, my bad, men tak ikke desto mindre 🙂
Præcis det du oploadede i dropbox jeg tænkte på Jacob perfect Captain. 🙂
Hey Jeg har:
en Præst af lady of the Winds “Birch Hardcorn” opvokset på Plenty og ny på eventyr. Efter at have reddet et helt hold wildlings er han beklageligvis blev forbandet af guden THE WILD og fået en elvisk slavehandler som fjende 🙁 .
Hvis vi har healere i gruppen så har jeg et alternativ:
en Wildling scavenger kaldet Satis. En ritigt wildkat 🙂
Thor Nord. 16-årig rødhåret, loyal, svabergast 🙂
Fik kigget lidt på reglerne efter sidste spil.
Grunden til at de fleste våben er så dyre er, at den angivne pris er for et metalvåben. Og da metal er forholdsvis sjældent i SS, er prisen også høj. Man kan spare penge ved at købe våbnet i et ringere materiale.
Hvorfor en backpack så også er urimelig dyr, det har jeg endnu ikke fundet en fornuftig forklaring på.
Og så skal vi huske fremover at foretage Vigor tjekket med det samme en spiller går i dørken. Thor kunne jo i teorien have fortsat kampen.
Der var det.
Og så det forhold at der ikke blev healet under kampen 🙂
Vi spredte nok også vores kamp mere end godt var. Vi skal bruge gang-up – selvom fede ikke var sååå svært at ramme, skal vi gerne lave ekstra d6 damage hver 3-4 slag.
Og så er vi novicer.
Skulle vi egentlig ikke have haft situation kort? Eller var det kun WotD og ikke SW som sådan?
Ser frem til næste spil!
Her er vores sang: 😀
Vi er en bande,
En mægtig farlig bande
Sørøverbanden kaldes vi.
Vi sejler på havet og plyndrer alle skibe,
Ja, alt hvad der kommer her forbi !
Jo, ho, ho og en halv flaske rom,
Vil du være med så ta’ og kom !
Jo, ho, ho og en halv flaske rom,
Vil du være med så ta’ og kom !
Vi er en bande
en rigtig farlig bande,
Sørøverbanden kaldes vi.
Lasten er fuld
Af det pureste guld
Alt hvad der skinner kan vi li.
Adventure cards var en særlig WotD feature som beklageligvis (mig bekendt) ikke findes til SS. Den findes dog også i visse andre SW settings.
Alternativ sang:
Det er ikke sjovt, at være rødhåret
Det er ikke sjov.
Det er fand’me ikke sjov, at blive kaldt alt muligt for eksempel jordbærhjelm.
Mine øjne er små og røde
og min hud er bleg.
Alle siger at jeg er albino,
ingen synes jeg er sej.
Men når det bli’r mandag ka’ I rende mig,
– jeg kæmper med papsværd i en farlig leg
For jeg er pirat i Sundered Skies.
Du må ik’ være med før du får lov.
Og jeg hugger aber ned med mit dyre sværd
– pas på min enmandshær!
Det er ikke sjov at ha’ elleve fingre
og mega gangbesvær.
Folk de glor men smiler til mig,
jeg ved de syn’s jeg er sær.
Men når det bli’r mandag ka’ I rende mig
– jeg kæmper med papsværd i en farlig leg
For jeg er pirat i Sundered Skies
– du må ik’ være med før du får lov.
Og jeg hugger aber ned med mit dyre sværd
– pas på, pas på, jeg er lidt tvær.
Ja, jeg er pirat, jeg har brynje på
– er du bange kan du bare gå.
Jeg skyder med kanonkugler af trylledej
– så vis respekt for mig
Kom nu, bare en lille smule respekt.
Et kram – en klapsalve – en hånd.
Kom nu!
😀
🙂
Kan vi falde dybere? Kaptainen et tosset, skibet er sprunget i tusinde stykker og vi på tålt ophold blandt en folk indavlede fladpander!!
Svaret er vel Ja det kan vi godt… jeg tør bare ikke tænke på det 🙂
Ja, ikke mindst i kraft af dit ordvalg. I kan sagtens falde dybere 🙂
Måske hopper vi ud helt af os selv?
Resume: Vi stævner ud i Hulda for at komme til The Draining Sea. Der er dog så langt, at vi først sejler mod Dragon’s Spine. Det vil tage syv uger, men efter omkring tre sejler vi forbi et andet skib (vandrende forstyrrer), og selvfølgelig vil vi prøve Huldas nye kanon. Med TO kanoner, hvad skulle så kunne matche os?
Fredselskende, som vi er, er vi de første til at affyre kanonerne. Vi vælger at skyde huller i deres sejl. Muligvis er det for lettere at kunne flygte fra dem. Denne fremragende taktisk kommer dog aldrig rigtig til sin ret idet de umiddelbart efter affyrer to af deres kanoner og sprænger Hulda til pindebrænde. Hulda spirallerer længere og længere ned i The Void…
Heldigvis når kaptajn Odysseus og Ferdinand hen til robåden, og vores lille wildling har en potion, der gør, at han/hun/den, kan svæve over til os andre.
Det er nogle hårde dage i robåden. Ferdinand mister bevidstheden af mangel på mad, vand og void-lys i for rigelige mængder. Kaptajnen er på dette tidspunkt også tydelig irriteret over lyset.
Heldet tilsmiler os. En ø kommer til syne og vi stævner ind. Øen er på størrelse med Anholt, og den bebos af omkring 100 mennesker med særegne karaktertræk. De er tydeligvis et resultat af flere generationers indavl. Begreber som far, bror og fætter har ikke samme betydning her, som det har i resten af verden.
Først er de noget skeptiske over for os, men vi “indkvarteres” i en lade og vi får mad. De taler med os, og påstår at de altid har boet på øen, og at øen er hele verden. Samtidig er det som om, at kaptajn Odysseus ellers diplomatiske tunge er angrebet af aggressiv void-lys. Vi prøver selv at undersøge øen, men finder ikke rigtig noget…
Vi vil have en syerske til at lave et sejl til robåden (som vi kan opgradere og sejle væk i). Vi vil også have tømreren til at lave en mast, men han vil absolut vende det med ham, der bestemmer, og han er ikke vores bedste ven.
Kaptajn Odysseus bliver mere og mere aggressiv og er vist mest stemt for at vi tager øen med magt. Satis og Ferdinand vil dog gå en mere diplomatisk vej. Ferdinand går til lederen og siger, at eftersom vi nok skal opholde os på øen længe, vil vi gerne deltage i samfundet på lige fod med andre. Vi anvises et hus, og vil næste morgen få anvist et arbejde.
Næste morgen er det slået fuldstændig klik for kaptajnen. Den sidste lille flig af fornuft er forsvundet i løbet af natten. Han drager våben (flintlock pistol) og vil gå til lederen for at ekspedere ham ud i The Void. Satis kaster sig efter ham og holder ham fast, mans Ferdinand griber fat om pistolen. Det viser sig umuligt at tale kaptajnen til fornuft. Mens Satis holder ham går han fuldstændig amok. Det ender med, at Ferdinand må tæve løs på kaptajnen, mens Satis holder ham i et jerngreb. Vi stopper ikke, før kaptajnen er blevet bevidstløs.
Vi binder kaptajnen til sengen, og det er så her, vi er nu…
Det bliver jo supernemt for mig at træde ind her :). kan selvfølgelig være en superindavlet særling (må give gode hindrance point :))
Ja, det morede de andre sig også fyrsteligt over sidste gang. Men lad os lige tale sammen en af dagene. Jeg har en idé 😉