Verden i dine øjne
Og Skyggen lagde sig over Landet, og Verden blev flået Sten for Sten.
Havene flygtede, og Bjergene blev slugt, og Nationerne blev spredt til alle fire Verdenshjørner. Månen var som Blod, Solen som Aske.
Havene kogte, og de Levende misundte de Døde.
Alt blev knust, og alt andet end Mindet gik tabt, og et Minde over alle andre, om Ham,
Der bragte Skyggen og Verdens Undergang.
Og Ham døbte de Dragen.
Fra Aleth nin alta Camora,
Verdens Undergang.
Forfatteren ukendt, den Fjerde Æra.
Download baggrundsmateriale
- Background-WoT
- Myth RPG rules 2.5 WoT
- Myth RPG Equipment 2.5 WoT
- Myth RPG Character Sheet 2.5 WoT
- Myth RPG Errata
- Myth RPG 2.5 The One Power
Verden er styret af Tidens Hjul, som er en ubestemmelig faktor, der forudbestemmer ens liv, men uden at fastlægge det helt. Det vil sige, mange begivenheder er forudbestemte, og dem kan man ikke ændre, mens andre begivenheder er mindre fastlagte, og derfor lettere at ændre på. Dette er den generelle opfattelse og sandsynligvis også den korrekte.
Når hjulet har gennemført et helt spind (populært sagt: drejet en hel omgang), sker der det, at en voldsom begivenhed ryster verden, og giver anledning til begyndelsen af en ny æra. Den forrige æra, som var Den Tredje Æra, sluttede med at Lews Therin Telamon, en mandlig Aes Sedai, med sine hundrede følgere, fordrev Nattens Fyrste til Shayol Ghul, og bandt ham med Den Ene Kraft. Som et sidste modangreb lykkedes det Gravens Herre at besmitte Saidin – den mandlige halvdel af Den Ene Kraft – med sin uhellige berøring, hvilket resulterede i, at alle mandlige Aes Sedai blev sindssyge og forårsagede Verdens Undergang med deres ubeskrivelige kræfter.
Dette blev dog enden på Skyggens Krig og Vanviddets Æra. Siden da har ingen mand kunne håndtere Saidin uden at gå til grunde, enten i sindssyge, af en uhelbredelig rådnende sygdom, eller ved medlidenhedsdrab fra en kvindelig Aes Sedai.
Siden Skyggens Krig, hvor Nattens Fårehyrde blev fordrevet, og hans undersåtter, trollocerne, blev spredt for alle vinde, har der været forholdsvis roligt. Ingen har set større samlinger af trollocer i de seneste 1000 år.
Siden slutningen af den forrige æra, hvor folk tror, at det var Den Ene Kraft i sig selv, der var skyld i Verdens Undergang, har Aes Sedai været mistroet og frygtet af alle, og de fleste tror, at Aes Sedai er Mørkets håndlangere. Dette har medført, at de fleste Aes Sedai har trukket sig tilbage til Tar Valon, hvor de kan leve forholdsvis uforstyrret.
En militant organisation, der kalder sig Lysets Børn, har sat det som deres hellige mission at udrydde alle Aes Sedai, og alt hvad der – ifølge deres overbevisning – ellers har med Gravens Herre at gøre, og deres mål helliger deres midler. De fleste mistænkte føres til en inkvisitor, som vil få dem til at tilstå deres ledtog med Den Mørke under smertefuld tortur. For at afslutte deres pinsler og rense deres sjæl, henrettes disse uheldige individer ved at blive brændt på bålet, under jubel og klapsalver fra befolkningen. Selvom Lysets Børn kæmper mod “det onde” og “hjælper” befolkningen med at undgå Den Mørkes berøring, så er de mindst lige så frygtede og forhadte som Aes Sedai.
Og således skete det i de Dage, som det var sket før og ville ske igen,
At Mørket lå tungt over Landet og tyngede Mænds Hjerter,
Og de Grønne Ting slog fejl, og Håbet døde.
Og Mænd råbte bønner til Skaberen, sigende,
O Himlens Lys, Verdens Lys, lad den Udvalgte blive født af Bjerget,
Som forudsagt i Profetien, som Han blev det i forgangne Tider og vil blive det i kommende Tider.
Lad Morgenens Herre synge til Landet så de Grønne Ting vil gro
Og Dalene igen vil give Får.
Lad Morgengryets Herremand beskytte os fra Mørket,
Og lad Retfærdighedens Store Sværd forsvare os.
Lad Dragen ride igen på Tidens Vind.
Dragens Cyklus
Forfatteren ukendt, Den Fierde Æra.
Er der nogen retningslinier for karakter opbygning: karakternes baggrund, gruppesammensætning, osv.
Starter vi som rookies?
I starter som rookies og der er frit valg på alle hylder (inden for de rammer reglerne foreskriver, vel at mærke). Men det vil nok ikke skade at tale sammen om, hvem der laver hvad, så I kan få en god sammensætning i gruppen.
Jeg arbejder ud fra en teori om, at I kender hinanden på forhånd.
Parthos Barrison del Armgo
Ebou Dari
Kommer fra en gammelfin familie, så gammelfin, at den har mistet titler og penge, hvilke er en drivende ambition for Parthos at genoprette. Barn nummer tre af en søskendeflok på 6 har han altid haft en voldsom wanderloust, for at komme ud og opleve ting og høste ære, berømmelse og penge.
Som medlem af en gammel familie har han modtaget uddannelse i de gænse knowledge skills ligesom han har en fast forståelse af æresbegreber, han er klar på at indtage verdenen.
Rogueagtig type, er ved gennemgang blevet noget mindre rogue agtig 🙂
Min hukkommelse i forhold til geografi er også lidt bagefter, men der blev jo arbejdet ud fra tese om at vi kendte hinanden i forvejen, og jeg forudser vid geografisk spredning på vores karakterer, så vi bør nok “get our stury straight” i forhold til hvor det helt præcis er vi kender hinanden fra
Du har helt ret og der er en god distance imellem de forskellige lande, hvis MC bruger geografien i den normale Wheel of Time verden. Måske skal vi have at vide hvor vi starter henne i verden?
Bugger, Allan beat me too it… havde tænkt mig at kreere en eller anden backstapping tief…., men hvad er der så tilbage? Vi har en rogue agtig en, vi har en kriger… så mangler vi magiker, ranger, healbot… annoying sidekick? Jeg tjekker lige magi mulighederne ud. Kunne godt være interessant.
Lidt hjælp til geografien:
http://www.wotmud.org/directory/maps.php
Her er kort nummer 4
Vælg kortet i venstre side, nr. 4 eller 6 fra oven (ikke medregnet det store kort i toppen).
I starter på Almoth Plain (mellem Tarabon og Arad Doman) i år 998 NE.
Og så lige en enkelt kommentar til gruppesammensætningen. Myth reglerne er netop skabt som et opgør med den rigide klasseopdeling. Og selvom jeg er enig i, at det er smart at dække kardinalposterne ind (tyv, kriger, magiker mv.), så kan det være en god idé at tænke ud af kassen i denne sammenhæng 😉 Man kan sagtens lave en tyvekriger, hvis man vil, eller en magikerhealer, eller en absolut no-go, hvis man vil. Kun fantasien sætter grænser (og så lidt reglerne…).
Jeg laver en krigertype fra Saldaea (borderlands).
Det er tilpas tæt på. Jeg regner heller ikke med at min kríger bliver en standard kriger.
Ebou dar ligger også forholdsvis tæt på, og jeg er ude og vandre sååååå… mon ikke jeg har været forbi borderlands 😉
Okay, magi ser ud til at være en ret interessant afdeling, specielt hvis man er hankøn (se: hastigt på vej mod sindssyg). Men er Wilders meget ilde set, i den hersens verden så man ikke må fortælle nogen at man kan magi, eller hvordan? Ser I helst at jeg spiller en chick, hvis jeg skal være spellcaster?
Hvis verdnen bare tilnærmelsesvis ligner bøgerne, så er mandlige magikere frygtet og hadet? alle steder. De bliver brugt som skræmmeeksempel overfor børn.
Kvindelige magikere, som ikke er fundet af det hvide tårn, kan faktisk godt klare sig uden at blive opdaget. De vil tit være den kloge kone i byerne, da de tit, bruger magien til at hjælpe byens beboer. Igen i bøgerne er det meget forskelligt hvordan de forskellige lande ser på kvindelige spellcastere, men Aes Sedais stoler man generelt ikke på.
Umiddelbart har jeg svært ved at se vores gruppe indeholde en mandlig magiker, hvis vi ikke har kendt hinanden siden barndommen.
Men MC må lige fortælle om verdnen er modificeret meget i forhold til mine indtryk.
Verden er som beskrevet i bøgerne, så Jesper har ret i sin beskrivelse.
En mandlig channeller er en udfordring, men kan også snildt blive rigtig sjovt at spille. Sindssygen ligger jo et stykke ude i fremtiden – og måske slet ikke…
Men jo, det stiller visse krav til gruppens baggrund, idet en gruppe eventyrere, der ikke kender hinanden særlig godt næppe vil modtage en mandlig channeller med åbne arme.
Til gengæld får I nok svært ved at klare jer helt uden en channeller af en eller anden slags.
Med antalet af spillere kunne der jo faktisk være to channellers 🙂
Nu har jeg lavet en type, der kan slås med sværd – men dog også mange andre ting. Navnet er Konrad Ingolf Leopold Liebeskind og han kommer fra Tar Valon. Håret et blond, øjnene blå og huden smuk og lys.
Historien uddybes og ændres ganske sikkert, når jeg får sat mig lidt ind i geografi osv.
Jeg har lavet:
Mandarb – en sværdkæmper, som også er ferm til at snyde og overtale folk (både med magt og fløjelshandsker).
Stammer fra Saldaea og er derfor mørkhåret, bærer af langt overskæg og smalle mørke øjne. Er ikke særlig høj, men muskeløs og har en fantastisk fysik.
har en tendes til at falde i søvn ved længere tids inaktivitet. Desuden så har i en fornemmelse af at der ligger noget i hans fortid som driver ham nu.
Alisa Tijál er en smuk, men noget vé og verdensfjern, ung kvinde. Hendes store brune øjne og omhyggeligt flettede, honningfarvede hår er typisk for en Taraboner.
Alisa har et mildt blik, som den der selv har gennemlevet store prøvelser og siden beredt sig på at tjene livet og omgøre lidelse for andre.
Hun er lammet i det ene ben og bevæger sig derfor langsomt til fods og altid med støtte fra en træstok. Når hun skal længere omkring benytter hun oftest hendes ven – og hest – Etillas.
Den begivenhed der tog Alisas førlighed var samtidig katalysator for samhørigheden med den sande kilde og en begyndende evne til at lade kraften flyde igennem sig. Alisa er taknemmelig, men også foruroliget over de stærke kræfter, der kan bevæge hendes sind så meget.
Jeg tænker på om vi bør overveje muligheder for at køre initiativer (i kamp) på en anden måde. Når vi nu er 6 spillere til maraton kan kamprunderne jo bliver meeeget laaaange. Ville det måske være en ide med ét fælles initiativ for de gode (os) og ét for de onde (de andre).
Det kunne evt. køre som en præ-runde hvor vi fortæller hvad vi ønsker at gøre. Dernæst kaster vi alle samtidig terninger og beregner resultatet heraf. Så en post-runde hvor der resultatet får konsekvens. Eller noget… (vi kunne kaste terninger i hver vores lille papbakke, så de ikke blandes sammen – (det er da MINE to 10’er – igen))
Det er måske ikke en helt urimeligt metode, da tingende jo stort set sker samtidig alligevel.
Hvad siger GM og I andre?
Jeg er enig i, at kamprunderne godt kan blive lange. Men jeg forstår ikke helt, hvad det er du foreslår. Hvorfor skulle det gå hurtigere ved, at vi har en præ- og en postrunde og kaster alle terninger samtidig? Og hvad er det med de der papbakker? Måske er det bare mig, der er lidt tung i det i dag, men kan du evt. uddybe det lidt?
Det vil jeg gerne. Men jeg vil lige fremføre at jeg IKKE er sikker på at mit beskedne forslag vil få det til at gå hurtigere eller at koncentrationen ved bordet ville blive højere. Jeg rejser spørgsmålet fordi jeg kan frygte at det vil gå (for) langsomt og vi kan overveje om der er noget at gøre ved det.
Derfor et forslag om fælles initiativ – frem for at skulle vente på at hver enkelt har kastet sine terninger og regnet hit og evt. skade ud. Præ-runden er for at simulere at vores karakters faktisk kan koordinere handlinger gennem adfærd, tegn og råb. Post-runden er nødvendig for at samle op på skade mv.
GM kunne være udstyret med en pc med et lille program der hjælper med hovedregning og den lille tabel hvis der er flere (mange) fjender.
Papbakken er ikke noget medieteknologisk kvantespring – blot en ide til at fremme overskuelighed.
CBC føler tilsyneladende stærkt imod forslaget om fælles initiativ og jeg er ikke sikker på effekten, men jeg tror faktisk at det ville gå lidt hurtigere og vigtigere at spillerne ikke ville føle at der er lange pauser til det er deres tur igen – jeg mener at huske at det tidligere har givet problemer med koncentrationen.
Måske er det bare dårligt tænkte ide, frembragt i en syg hjerne der pt bliver presset mod mit kranies inderside af usigelige mængder snot. Desuden skal jeg til London i morgen 🙂 God spilleaften
Umiddelbart synes jeg vi skal se, hvordan det går inden vi ændrer på det. Det kan jo være, at tingene bare kører på skinner (yeah, right!). Men det er jo fint at have dit sindrige afbureaukratiseringsværktøj i baghånden, hvis tingene mudrer til 😀
Som GM og spiller er jeg imod simultan initiativ. Det er en stor ulempte for spillere og mobs som sådan, da vi i kamp vil blive udsat for massiv skade på én gang.
På den måde har den enkelte spiller ingen chance for hurtigt at reagere taktisk på sin egen eller en andens dårlige eller gode position / tilstand i en kamp.
Richard Hawkwind er fra Tear området og indfødt Tairen. En noget fanden i voldsk knægt der desværre ikke var en del af nobiliteten og skæbnen ville at han faldt i med “the wrong crowd” (MC du får resten af historien da den er for GM’s eyes only).
På sine rejse / flugt fra Tear har han mødt og blevet “ven” med René´s character som har hukommelsestab (hvis René går med til det, ellers må jeg lave det om. Denne historie får du også).
Temmelig dygtig med bue og i mange henseender den perfekte scout. Som det ligger i blodet for en Tairen er han god til at ride og håndtere heste og han har derfor knyttet et tæt bånd til sin hest Etroya.
Tak for de mange baggrundshistorier 🙂
Jeg mangler imidlertid stadig to ting inden maratonen:
1. Kopi eller sammenfatning af character sheets. Jeg vil gerne sikre mig, at jeres characters er korrekt skruet sammen, idet regelsættet er skrevet som et opslagsværk og ikke så meget som en forklarende tekst til nybegyndere. Jeg har allerede oplevet spillere, der har snydt sig selv og misforstået reglerne.
2. Samlet baggrundshistorie for gruppen. Hvis ikke jeg får noget samlet fra jer, går jeg ud fra, at I er Hunters of the Horn, dvs. eventyrere, der har meldt sig til jagten på det sagnsomspundne Horn of Valere. Og et pålideligt (?) spor har ført jer til Almoth Plain.
Jeg skal bruge begge dele senest fredag, da weekenden jo er min sidste mulighed for at forberede maratonen.
Nu har vi (som forudset :)) valgt karakterer der er spredt fint ud over hele kontinentet, men:
* Claus og René kender hindanden?
* Jeg har rejst meget rundt og kan givet have slået følgeskab med Jesper. Alisa virker også som om hun rejser lidt rundt, så hun kunne også værre stødt til os
* Munken er fra Tar Valon, som ligger nogenlunde i forhold til Tear, så mon ikke Munken kan have slået følgeskab med Claus og René
Min motivation er i høj grad power & influence og i mindre grad fame & fortune, Jesper har skrevet om nogle dunkle motiver, og Alisa om kampen for at “heal the world :)”, så vi kan jo sagtens have slået pjalterne sammen for at finde det sagnopspundne horn, for derved at opnå vores forskellige mål, or what say you?
Hvis det kan godkendes af Jacob og Jesper, kan René, munken og Claus jo finde noget tilsvarende. De to grupper er mødtes og enighed om det formålstjenelige i at slå pjalterne sammen er konstateret, hvorefter en gruppe samlet vil eftersøge the horn of Valaere??
MC kunne du skrive kort om hvorfor fanden vi leder efter et horn? altså hvad er det specielle ved dette horn.
Lidt baggrundsinfo:
The Horn of Valere is a powerful artifact. Little is known of how it works, but the effect is clear: When the Horn is sounded, the great heroes of the Pattern are summoned to battle, and will serve whoever blew the Horn. It is supposed to be present at the Last Battle, but there is no mention of it in the Prophecies of the Dragon. It is described as looking like any ordinary horn and is not grand, but it has an inscription that reads “The Grave is no bar to my call” and also “Let he who sounds me think not of glory, but of salvation.”
Med jævne mellemrum arrangeres der eftersøgninger for at finde dette horn. I disse tilfælde samles eventyrere og skattejægere fra nær og fjern i Illian, hvorfra jagten starter. Illian har for ganske nylig proklameret en sådan jagt.
Det kan jeg godt godtage.
Ja det giver vist okay mening
Hvis Peter ikke skulle værre med? Så har jeg stole nok, ellers må Peter tage egen stol med 🙂
Iago er en mand. Så meget ved han. Han er nok midt i fyrrene, han er slank, men helbredet kunne være bedre efter han har været ude for et særdeles brutalt overfald, hvor Iago kun slap med livet i behold fordi Richard Hawkwind kom forbi og ovefaldsmanden/mændene tog benene på nakken.
Overfaldet har også gjort at Iago ikke husker noget fra før overfaldet, ikke engang sit navn. Men eftersom der ved overfaldsstedet efterfølgende blev fundet en seddel med ordene “Iago skal dø” underskrevet “P”, så er konklusionen at han må være Iago.
Iago ved ikke meget om sine evner, men opdager nyt hver eneste dag. Hans kampkunstner lader noget tilbage at ønske, men hovedet fejler ikke noget… altså bortset fra hukommelsestab. Dog finder Iago nogengange at hans temperament får overtaget, og han ikke kan styre hvad der sker omkring ham. Som om at der er noget inde i ham, der ikke kan styres.
Iagos eneste mål er at finde ud af hvem han er og hvem denne mystiske P. er. Og hvorfor Iago skulle dø.
Lækkert skrevet René. Jeg vil straks gå i gang med at udnytte… jeg mener benytte mig af din hukommelsestabs-historie 🙂
Så har jeg skrevet en baggrundshistorie der krydser Richard Hawkwind’s vej med Iago’s og sendt den til MC. Rune har du mulighed for at bygge din baggrund op med at Richard kommer ridende med en næsten død Iago om natten og du klarer en gang Treatment Injury DC 30 🙂
Derefter skal vi blot møde de andre tre.
Det kan vi sagtens finde ud af. Konrad er habil til at forbinde sår. DC 30 kræver dog et yderst enormt godt slag – men der har vi været heldige 🙂
Godt arbejde med en fælles baggrundshistorie. Jeg glæder mig til at møde jeres karakterer 🙂
Jeg syntes dog ikke vi fyldestgørende har adresseret det MC tidligere skrev;
“En mandlig channeller er en udfordring, men kan også snildt blive rigtig sjovt at spille. Sindssygen ligger jo et stykke ude i fremtiden – og måske slet ikke…
Men jo, det stiller visse krav til gruppens baggrund, idet en gruppe eventyrere, der ikke kender hinanden særlig godt næppe vil modtage en mandlig channeller med åbne arme.”
Naturligvis kan vi bare køre det som interessant rolle- konfliktspil, eller måske bør vi tænke hver især en ekstra gang.
Min baggrund og opvækst (som MC ved mere om) gør at jeg ikke i udgangspunktet har store vanskeligheder ved at acceptere Iago (som mandlig wilder). Men enten skal vi have rejst sammen (alle sammen) i længere tid eller også bør alle vel have en overvejelse om hvorfor det ikke anses som et problem. Det kan også være at Iago har en ide om hvad der virker forsonende ved ham i forhold til den almindelige opfattelse der vel fortsat at mandlige magikere var årsagen til verdens undergang.
Jeg må tilføje at hukommelsestab jo ikke nødvendigvis gør kamelen lettere at nedsvælge 😉
JS har fat i en god pointe der.
Jeg vil i den anledning lige minde om, at jeres gruppes baggrundshistorie og motivation for at slå følgeskab og blive sammen, er jeres opgave.
Hvis I vil rollespille jer frem til en løsning, så er det fint med mig. Men kampagnen er altså ikke lagt an på, at der køres med to eller flere parallelle spillerforløb. So pretty please with sugar on top: Find ud af det! 😉
Jeg har svært ved at se det sket fornuftigt, men jeg er nok også meget farvede af bøgerne. Heri har selv barndomsvenner svært ved at håndtere at den ene kan magi.
Man skal tænke på at meget få mennesker har mødt en mand der kan magi. Man er opvokset med de skræmme fortællinger om at de bliver sindsyge og ødelægger verdnen. På den baggrund har jeg simpelhen svært ved at finde en god forklaring på at vi alle godtager det.
Jeg kender ikke til Robert Jordan’s verden (ved godt at det er mangel på opdragelse), men jeg sammenligner lidt en mandlig “magiker” med drows fra Forgotten Realms, hadet og frygtet af alle overfladebeboere.
Alligevel formår R.A. Salvatore at tage én som skiller sig ud fra mængden via sine gode handlinger.
Er vi så langt fra den ekstreme mulighed i Wheel of Time bøgerne?
Det kunne evt. være at Iago redder os alle i et baggrundsscenarie eller blot skeptikerne i gruppen. Jeg ved det ikke, men muligheden er der vel?
Hvis der skal være ø-råd så lad os dømme ham ud fra hans handlinger 🙂
Min egen character vil måske se Iago som en mulig faderfigur, men det kræver nok noget mere viden om hans personlighed.
Well, jeg tror den indledende formidlende omstændighed er at iago jo selv ikke er klar over at han er magiker. Han kan ikke huske noget og bliver (højst sandsynligt) lige så skrømt over magien som de andre i gruppen. Så det kan være at han forsøger at få gruppen til at hjælpe ham med at komme af med sine evner…. eller noget. Men helt sikkert kan det hjælpe hvis Iago redder de andres røv ved hjælp af magi.
Ja, det kunne godt fungere med at vi har kendt hinanden et stykke tid og så har han reddet hele gruppen, da magien begyndte at vise sig.
Drow analogien, giver meget god mening, og kan være at jeg overfortolker på Renés beskrivelse. Problemet opstår hvis han som forudsat opnår en niveau af “acceptence”, hvorefter han lever op til fordommene i form af irrationel opførsel :), hvis Drizzt begyndte at udvise sadistisk adfærd, ville hans status som “accepteret/tolereret” øjensynligt blive taget op til revision, men det kan vi tage i ø-råd som Claus foreslår 😉
Jeg kom til at tænke på en anden analogi; En nykristen amerikansk kreationist som udvekslingsstudent i en talaban styret koranskole i Hellman.
Lad os nu se hvordan det spænder af… 😀
Jacob, det var meningen at vi skulle hjælpe 🙂
Hvad nu hvis Iago vitterligt mener at han er cursed og at han oprigtigt ikke VIL være channeler. Jeg tænker lidt i stil med X-men og deres evner.
Hvad nu hvis én af os kender til en farout historie, myte, legende eller lign. som rent faktisk peger i retning af at kunne “kurere” en mandlig magiker. Måske en evig “dead” zone af magi a la Forgotten Realms eller et obskurt ritual der fjerner det talent der gør at magi manifesterer sig for ham.
Det lyder nice. jeg tror også jeg bliver nødt til at underspille evil siden. Måske er det bare mere interessant at vi har en magiker der vitterligt ikke vil være magiker og gør alt hvad der er i sin magt for IKKE at bruge magi, men det ender altid galt når han står med ryggen mod muren… Tror måske det er en bedre løsning. Ikke alt det der usympatisk bla bla bla…. “He is cursed I tell you”.
Nå, men det lyder da som en god løsning. Men hvordan stiller det sig ift. jeres fælles baggrund? Er der styr på den? (retorisk spørgsmål 😉 )
Ang. fælles baggrund:
Richard Hawkwind møder Iago og støder derefter på “RM” fra Tar Valon som muligvis hjælper med at heale Iago.
Iago overbeviser Hawkwind og “RM” at han ikke vil bruge magi?
Har “RM” hørt om hornet vi skal finde?
Kender “RM” nogle af de andre og er han på vej hen for at mødes med dem?
Idet vi møder “de andre tre” er de under hårdt pres fra en gruppe bøller, monstre eller lign. Iago’s magi er den afgørende faktor at “de andre tre”, Hawkwind og “RM” overlever?
Find selv på flere spørgsmål 🙂
Hvad siger i andre?
Kombinationen af “evil” og mandlig magiker, var for mig at se problemet (evil warlock :)), og René har jo adresseret den del af det (evil), so let´s do it!, udmærket plan fra Claus, synes vi er gået fra en situation, med non-stop konflikt, til en den udfordring som Claus har nævnt ;). Tror stadig det i hvertfald til at starte med vil være tolereret mere end accepteret, men det giver jo også plads til udvikling og rollespil 🙂
Det praktiske:
Vi spiller lørdag den 31. oktober 2009 kl. 10:30 – (ca.) 0:00, og det foregår hos Allan (Skt. Kjelds Plads, Østerbro).
Jacob foreslog, at vi købte ind til fælles frokost, så frivillige hjælpere modtages sikkert med kyshånd 😉
Aftensmad bliver vel noget take-away.
Husk terninger, udfyldt character sheet, skriveredskaber, slik, sodavand, chips og koffeinpiller mv.
Vel mødt.
KnuZZer,
Dungeon Master 😀
Zuper,
Jeg vil være der kl. 10-tiden, så kan vi mødes nogle stykker og købe ind til en herre-frokost.
Jeg tænker alm. mad – rugbrød og noget ok pålæg. Pris omk. 40 kr per person.
Med mindre der meldes fra her vil jeg gå ud fra at alle er med.
Jeg er der også kl. 10, men kun hvis det der med kyshånden kan undgås.
Jeg købte kærgården, ost og rugbrød igår til alle, så er vi nået langt ;), lyder som en god plan
Top Nize 😀
Jeg har en udmærket superbest (ingen kendte kødskandaler:)) en føtex og en irma indenfor 300 m, så det skulle kunne lade sig gøre, at foretage indkøb, nemt og effektivt
Det lyder som en superplan. Vi ses imorgen kl. 10.30 hos Allan.
Okay, forvirringen er total 🙂
Jeg har opdateret reglerne til version 2.5.1. De er sendt til jeres mailadresser.
Det betyder, at I enten skal tilpasse jeres karakterer til de nye regler, hvis ellers der er noget at tilpasse, eller at I skal lave jeres karakter om fra bunden. I er de samme personer (dvs. Parthos, Konrad, Richard mv.), men der kan være ting i reglerne der gør, at det er mere hensigtsmæssigt at lave karakteren forfra. I har derfor også det samme udstyr som tidligere – eller udstyr af en tilsvarende værdi.
Peter: Ja, du skal lave en ny karakter da du jo ikke har været med tidligere. Hvad mangler gruppen? Det ved jeg ikke. Det må gruppen afgøre.