Session 1 og 2
Spillere:
CW Ian Flechter, Parapsykolog
MC Dale Hudson, Suspekt forretningsmand
JS Aaron Goldschmidt, jødisk sagfører
RM Jason Ronald Phillips, Ikke-sporty field researcher
Spillerne kontaktes af deres gamle ven Jackson Elias. Han har brug for
et hold til at hjælpe ham med at undersøge Carlyle-ekspeditionen. Mødet
skal forgå d. 15/1 1925 på Chelsea Arms Inn i Harlem.
Da de ankommer til hotellet, så bliver der ikke svaret. De kan hører
nogle snige sig rundt i rummet og sparker derfor døren ind. 3 personer
prøver at stikke af, men de bliver stoppet af Dale. Jackson Elias er
myrdet.
Spor i rummet:
• Visitkort fra Emerson Import med navnet Silas N’Kwane på bagsiden
• Visitkort fra Penhew Foundation i London
• Tændstiksæske fra Stumbling Tiger bar
• Brev fra Faraj Nazir, Cario til Roger Carlyle
• Brev fra Miriam Atwright, Havard University Liberary til Jackson Elias
• Rune skåret i Jackson Elias’s pande
• Maske af en ukendt træart
Politiet ankommer og efter en undersøgelse for spillerne lov at gå. Det
viser sig at der er sket flere mord, der minder om dette. Lt. Martin
Poole som er på sagen mener at de dræbte er nogle som har fået kendskab
til en dødskult og er blevet gjort tavse.
De snakker med Jonah Kensington og får de noter Jackson Elias sendte fra
Kenya. Heri er en del spor. Hans noter fra London er næsten ulæselige.
Han er meget uligevægtig, da disse skrives, men han kommer dog med en
del antydninger. Blandt andet nævner han nogle bøger i et pengeskab.
Spillerne følger op på nogle af sporene. De tager til Boston og snakker
med Miriam Atwright og hun fortæller at bogen han ville have fat i var
Africa’s Dark Sects. Denne bog er dog forsvundet fra bibliotekket.
De undersøgte Carlyle-ekspeditionen: Deltagerne var
Roger Vane Carlyle, Playboy, NY
Dr Robert Huston, Psykoanalytiker, NY
Hypatia Masters, Millionarving og fotograf, NY
Jack Brady, Carlyle’s ven og fortrolige, NY
Sir Aubrey Penhew, Ægyptolog og millionær, London
De tog ud til Emerson Import for at snakke med ejeren og han kunne
fortælle at han importer ting og sager fra hele kloden. Hans eneste
kunde i Kenya er Anja Singh i Mombassa, hvis eneste kunde i USA er Ju-Ju
House som ejes af Silas N’Kwane. De tog til Ju-Ju House i Harlem og
tjekkede den ud. Det endte med at de blev smidt ud og truet af nogle
negere.
De tog til Westchester, udenfor NYC for at snakke med Erica Carlyle,
enearving til Carlyleformuen efter Rogers død. Hun er dog ikke til at få
fat på da hun er en meget travl kvinde.
De tager tilbage til New york dagen efter og om aften bryder de ind i
Ju-Ju House og finder en hemlig kælder, som er fyldt med en masse
kultartifakter. Der er
• En kåbe af fuglefjer (fjerene er fra Afrikanske fugle)
• 2 løve klør, som kan bruges som våben
• Et Scepter m/hiroglyffer (The Power Mine)
• Et fad/bowle lavet af kobber med forskellige runer
• Et metalpandebånd med runer (beskytter mod et overnaturligt væsen)
• Africa’s Dark Sects
Desuden var der 2 zombier og i et hul i gulvet, der var dækket af et
stort låg, var en frygtligt væsen. De stak af og tog tilbage til Aarons
lejlighed med alle artifakterne.
——————————————————————————–
Session 3 – mandag 28/7 03
Spillere
RM
JS
TB Robert Jackson, Private Eye
JR og Aaron befinder sig I Aarons lejlighed. Døren til stuen sparkes op
og en gruppe negere med meget lange knive angriber. De to kæmper så godt
de kan men overmagten er for stor. Heldigvis har Erica Carlyle ansat en
detektiv til at undersøge hvem der ville snakke med hende. Han har
skygget dem og kommer til deres hjælp. Han omdekorerer hurtigt Aarons
stue med negernes blod ved hjælp af sit oversavet haglgevær.
Efter en kort kamp, kommer politiet og efter afhøring tager spillerne på
hotel. Næste dag får Robert Jackson en aftale i stand med Erica Carlyle.
Under mødet deltager spillerne, Erica, hendes advokat Bradley Grey og en
bodyguard. Hun bliver ikke glad for at høre at Roger måske er i live og
vil dække omkostninger for £ 500, med mulighed for ydereligere beløb.
Hun nægter at kende til bøgerne i pengeskabet, men taler helt klart ikke
sandt. Hun fortæller hvad hun ved om Roger og ekspeditionen:
Roger forsvandt flere dage I træk og kom hjem fuldstændigt forviret. Han
havde mødt en negerkvinde, der havde nogle oplysninger som han bare
mådte have. Han begyndte at drømme nogle drømme hver nat. En stemme
kladte på ham og ville have ham til at gøre noget. Erica henviste ham
til Dr. Henry Huston, som tog med på ekspeditionen.
Spillerne fik adgang til Dr Hustons filer. Her står der bl.a. at Roger
kalder negerkvinden M’weru, Anastacia og my princess.
Herefter tager de til London. Efter en afslappende sørejse ankommer de
til London. De starter med at tage til Mickey Mahoney, udgiver af
ugebladet The Scoop. Jackson Elias havde en historie om en dødskult, som
han mente findes i London. Denne kult skulle have højtstående kontakter.
Han fortæller at Jackson Elias var interesseret i to historier fra hans
arkiver.
• Den ene handler om en maler Miles Shipley som har malet nogle
malerier, som er meget forurolige.
• Den anden handler om 24 rituelle mord der er blevet begået i London de
sidste år
De op til den betjent, der var på mordsagen: Inspector James Barrington.
Han tog imod dem og de fik nogle oplysninger om mordene.
• De fleste ofre var Ægyptere og de var dræbt med et stik I hjertet
• En del af de myrdede var gæster på Blue Pyramid Club
• Det er det eneste der kæder ofrene sammen
• Jackson Elias fortalte om en kult, ved navn Brotherhood of The Black
Pharo
• Han har ikke kunnet få bekræftiget at denne kult findes
• De har overvåget ejeren af BPD Tewfik al-Sayed, men det har ikke givet
noget resultat.
De tog derefter over til Penhew Foundation, hvor de kom til at tale med
direktøren Edward Gavigan. Han var en rigtig engelsk gentelman og meget
venlig. Han fortalte forskellige ting om ekspiditionen.
• Sir Penhew deltog i ekspeditionen fordi Roger Carlyle havde nogle
oplysninger om en periode i Ægyptens historie, som han var meget
interesseret i
• Ekspeditionen gik godt indtil den afrikanske kvinde stjal, deres
penge. Det slog Carlyle helt ud.
• Herefter tog de til Kenya, for at komme til det bedre klima der er I
det kenyanske højland. Samtidig kunne Miss Masters prøve sine nye linser
• De må have kommet ind i et område de ikke burde være i og betalte dyrt
for det
Desuden fortalte han
• Han nægtede at kende noget til Brotherhood of the Black Pharo og at
den skulle findes i London
• Han ville ikke tro på at en lejesoldat skulle have set Jack Brady i
live efter han skulle være død
• Han viste spillerne alle de potteskår, skåle, vaser, billeder som
ekspeditionen fandt og sendte til England
• Han nægtede at vise spillerne Sir Penhews breve til Penhew Foundation
Tidlig på aften tog de ud til Miles Shipley for at kigge på hans
malerier. Der så mørkt og lukket ud, men en ældre kvinde åbne. Hun var
ikke så venlig, men tøede op da de sagde at de ville kigge på
malerierne. De blev ført op til Miles’s atelier, hvor der var en masse
malerier. De var alle groteske og forurolige. De forstillede grumme
væsner og mennesker der blev myrdet. Alle malerier er meget realistiske.
Spillerne ”køber” et maleri der forstiller
et bjerg, hvorpå der ligger et tempel. Der fører en trappe op af bjerget
hvorpå der går en masse skikkelser. Over bjerget og med et ben på hver
side af trappen står et kæmpe rødt væsen med en lang snabel i stedet for
et hoved. Den står med udtrakte arme og i hænderne er der mennesker.
——————————————————————————–
Session 4 – mandag 4/8 03
Spillere: KW, MC, JS, TB og RM
Spillerne vælger at tage ned til The Blue Pyramid Club for at snakke med Tewfik al-Sayed. Der er mange mennesker, mest arabere, men også nogle englændere. Der er høj arabisk musik og flere mavedansere. Tewfik al-Sayed er der ikke, men manegeren er til stede. De får ikke meget ud af ham. Men han vil give Tewfik al-Sayed besked om at de vil sælge ham noget.
Næste dag forbereder de deres afrejse til Afrika og tager tilbage til BPC og møder Tewfik al-Sayed, der ikke kender The Brotherhood, men det mener nogle at han lyver om. De viser ham metalpandebåndet fra Ju-Ju House, men ved intet om det og henviser dem til Penhew Foundation. Han fortæller at han var guide for Carlyle, men tog hjem lige efter at negerkvinden havde stjålet deres penge.
De tager tilbage til hotellet og bliver overfaldet i løbet af natten. Efter kampen og politiafhøringen, tog de vidre til havnen, hvor skibet til Port Said afgik. Turen forløb uden de store problemer og ved ankomsten indregistrerede de deres artifakter, så de er til at få med ud igen. De tog toget til Cario og ankom til stationen, hvor der var en masse mænd, der ville hjælpe/guide dem. Dale betalte (Meget mod Aarons vilje) en ung mand for at guide dem til et hotel. De tvinger ham til at fortælle at nogle af hans venner ligger på lur nede i en gyde. De finder et hotel og får 2 dobbeltværelser + 1 opredning.
De tog ud for at finde Faraz Najir og han butik. Under turen blev Robert udsat for en 11 årig lommetyv, som han resolut brækkede fingeren på. Så kan han lære det. De fandt hurtigt ud af at de havde brug for en tolk, og de fik hjælp af en tiggerdreng, som hurtig fandt vejen til Faraz Najirs udbrændte butik. Den var brændt ned af en ”ild dæmon” for flere år siden og de lokale var stadigvæk bange for stedet. De fik dog at vide at Najir havde overlevet og de fik adressen på hans nye butik.
De tager hen til den markedsplads, hvor hans nye butik ligger og de møder ham. Han har nogle frygtlige ar fra brandsår i hovedet. Han er venlig lige indtil de nævner Carlyle så skriger han at de skal forsvinde og da de ikke gør det trækker han en Scimitar og råber endnu højere.
Udenfor begynder de andre handlende at blive truende og de fortrækker. Spillerne lægger mærke til at han lukker butikken og går ned til et tehus. Ian følger efter ham og prøver at bestikke ham med £ 10, men det regere han ikke på.