Symbaroum

A nation on the run. A homeland ravaged and barren. 

To stay would mean certain death. Going back is only considered by the foolish and those who have vowed to die on their native soil. Under these circumstances the people must be considered blessed to have such an amazingly beautiful, abundantly rich, so warmly welcoming destination ahead – Ambria, the promised land of Queen Korinthia.


“Dreaming I was carried to the hall,
fell with the leaves to mossy floors beneath eerie vaults.

I settled afore a regal seat;
of human design, from oaktree and pine,
a terrible thorn-covered throne.

And carried by the seat a being,
the father of ruin and mother of hope, in flesh, in blood.”


“I fell like a leaf through the eons,
from the branch of creation towards the here and now.

Below was a desolate mesa,
cut from the crust, from bedrock and dust,
the home of a ravenous god.

Like me he succumbed to the autumn,
sank beaten to rest by the heart of the stone.”


 

This entry was posted in Symbaroum. Bookmark the permalink.

161 Responses to Symbaroum

  1. RM says:

    Jeg synes, at det fungerer fint, som vi gør vi, med rul af terning. Ovenstående kan vel sagtens fungere samtidig med terningrullet, dog skal det måske være +10 i stedet for +5. Det irriterer mig, at rigtig mange har det samme i de scores, der bruges til initativ, og også at vi reagerer i samme rækkefølge i alle kampe.

    • CBC says:

      Veto, GM’s rule og alt muligt 😉

      Det der er problemet og som desværre gjorde sig gældende i de sidste kampe af kampagnen var at selv de langsommeste var hurtigere end nogle af de hurtigeste modstandere.
      Jeg kan godt følge dig at samme rækkefølge kan være lidt træg, men der er som sagt regler for at agere hurtigere eller langsommere end i gør og det er balanceret med de lidt mere udfordrende modstanderes initiativ. Laver vi om på det, så bliver det for skævt. Det havde egentlig været fint at teste nogle af reglerne af i de tre-fire første eventyr vi kørte og vi kan vælge at gøre det igen, men det bliver ikke i kampagne kapitlerne.
      Så jeg er frisk på at prøve nye regler, men jeg vil gerne have at de bliver testet i supplementerne i stedet for kampagnen.

    • JS says:

      Jeg var også glad for reglen, som jeg synes skabte mere dynamik i kampen og viste forskellige måder at handle på. Når vi kender rækkefølgen før start bliver kampen lidt business as usual. Det var fx cool at have Glub helt fremme i starten af kampen, selvom det næsten dræbte ham. (eller måske derfor…)

      Jeg forventer heller ikke at fortsætte med at slå 9’ere på en d10 🙂
      Hvis vi tester igen kan vi jo prøve med en d6

      • MC says:

        Måske er diskussionen omsonst, når nu GM så diktatorisk har afvist at debattere emnet, men jeg undrer mig egentlig over, at vi ruller en D10 for initiativ, når spillet i al væsentlighed er baseret på D20 rul.

        D20 giver større udsving (og dermed færre sammenfaldende initiativ), passer bedre i forhold til attribute scores (der jo ligger i spændet fra 5-15) og passer med, at NPC’er kan lægge 10 til i stedet for et D20 rul.

        • CBC says:

          Som sagt, jeg er villig til at afprøve house rules. Men det bliver ikke i kampagnen, da jeg f.eks. så nogle skævheder i den sidste kamp.
          Igen, hvis en af jer ønsker at agere hurtigere end normalt, så er der en “maneuver” til det, hvilket jeg personligt synes er sjovere end et kast med en terning (man presser sig selv lidt, for at komme hurtigere frem).

          Mvh
          Den diktatoriske GM 😉

  2. CBC says:

    Jeg har lagt en ny “Combat Moves” i dropbox folderen med opdateringer mht. rerolls, feats, perfect / fumbled / hits / defenses og maneuvers.

  3. CBC says:

    Så er referat af Kapitel 22 rettet en lille smule.

    Det vigtigeste er at Elmendra ikke bad kirken om hjælp, men at hun bad Crueljaw om at levere hammeren til kirken. Det var så Crueljaw der bad kirken om hjælp fordi han var bekymret for Elmendras velbefindende.

  4. CBC says:

    Jeg har forsøgt at sætte dage på hvor lang tid i har været i gang siden i mødtes i Alderan’s estate i Alberetor. Nedenstående er selvfølgelig ikke mejslet i sten, så byd endelig ind med hvordan det tidsmæssigt ser ud.
    Fra næste kapitel i kampagnen, som burde være i mine hænder når vi nærmer os sommerferien, så har jeg den Ambrianske kalender.
    Alt i alt bliver det 156 dage og måske skal der lægges lidt til.

    Promised Land:
    2 dage. Fra Alderans hus til Titans Lejr.
    10 dage igennem bjergene til Prios’ Pass.
    6 dage fra Prios’ Pass til Yndaros.

    Mark of the Beast:
    10 dage fra Yndaros til Thistle Hold.
    1 dag. Flayeren stoppes.
    2 dage. Tur ind i Davokar fra Thistle Hold til Gray Wade Crossing.

    Tomb of Dying Dreams
    10 dage. Fra Gray Wade Crossing til Ordo Magica’s forpost.
    1 dag. Fra forposten til hovedkvarteret.
    1 dag. Fra hovedkvarteret til krypten. Xanatha, Fangafa, Creeping Darkness. Spurt tilbage til forposten med lyden af troldetrommer.
    2 dage. Fra Forposten til båds på Malgomor floden. Møde med et andet skib. Vargas dør.
    3 dage. Fra floden til handelsposten syd for Karvosti. Møde med Exceter.
    2 dage. Fra handelsposten til Karvosti og tilbage til handelsposten.
    5 dage. Fra handelsposten til udkanten af Davokar med fiskerbåd.
    2 dage. Fra floden til til Jakad’s Heart kroen til fods.
    4 dage. Fra Jakad’s Heart til Thistle Hold.

    Fever of the Hunt:
    6 dage. Fra Thistle Hold til Salindra’s Hope.
    5 dage. Efterforskningen i Salindra’s Hope. Gylta og Den Evige Jæger dør.
    6 dage. Flugten fra Salindra’s Hope til Thistle Hold.
    7 dage. Downtime i Thistle Hold.

    Wrath of the Warden:
    5 dage. Møde med Anadea. Kamp ved jordfaldshullet. Efterforskningen går i gang.
    4 dage. Fra Thistle Hold til Hall of a Thousand Tears. Møde med Teara-Téana. Erlaber bliver slået og Eox reddet.

    Wrath of the Warden: Aftermath
    61 dage. I mødes igen i Longhouse på Karvosti. Crueljaw slår Aranitra ud. High Chieftain forsøges snigmyrdet af Nightcape.

    The Witch Hammer:
    1 dag. Snak med Crueljaw. Efterforskning på Karvosti om at finde Elmendra og Bartho. Tur til Vearra’s forpost og til goblin byen. Lejr vest for Thistle Hold.
    1 dag. Tilbage til Karvosti. Ser keepere ankomme til witches dwelling. Skibe med bueskytter på vej op ad floden fra Agrella.
    1 dag. Tilbage til Vearra Outpost som bliver angrebet. Møder Bartho. Tager til Arch Bridge for at købe en båd. Lejr vest for Thistle Hold.
    5 dage til søs. Ankommer til Yeferon.
    1 dag. Søgning på øen.
    5 dage til søs. Tilbage til Karvosti. 8 keepere er ankommet til Karvosti. Yedesa har sendt nogle krigere til Karvosti. Kavaleri fra Seragon. Præsterne bliver smidt ud af solstemplet.
    7 dage. Mod Faarah Moroun. Møder Malahai og Adreanea.
    1 dag. Undersøger Faarah Moroun. Kamp mod Orangaar.
    3 dage. Møder Ingril på vej til New Earthmoor. Hjælper hende ikke.
    2 dage. Møder Mother of the Marsh. Alderan går med til at hjælpe hende.

  5. CBC says:

    Godt spillet i går 🙂 Der foregår og sker mange ting, fortvivl ikke 🙂

    Jeg har rettet de obligatorisk navne i referatet 😉 I har alle detaljer med. Godt gået.

    Der er også 4 exp til hver, hvis i overhørte det. Det skulle gerne bringe jer op på 97 exp samlet set (minus diverse).

  6. CBC says:

    Det kommer forhåbentligt som en glæde for jer, at del tre af Symbaroum kampagnen også bliver oversat til Engelsk. Kampagnen blev funded på en halv time og kører indtil starten af Maj. Jeg burde få en pdf beta version af den en gang til Juni/Juli.
    Tredje del har iøvrigt vundet flere guld awards til GothCon i Sverige for bedste eventyr, setting og for kortene. Modstanderne var bl.a. Coriolis, Mutant Year Zero, Tales from the Loop og Trudvang. Alle fire har været kæmpe succes’er på Kickstarter. Meget mere end Symbaroum, men som så småt er ved at blive mere kendt.

    • JS says:

      Super – men en beta? Hvornår er der planlagt endelig udgivelse?

      • CBC says:

        Beta’en betyder blot at der stadig er åbent for at rette stavefejl / tabeller og lign. Den er som sådan færdig. Selve udgivelsen i print vil nok komme i løbet af August eller September.
        De udgiver også et Monster Codex, forhåbentligt her i Juni måned 😉

        • JS says:

          Ok, troede lige vi skulle være beta-testere 🙂

        • RM says:

          Super ærgerligt at vi ikke har haft en chance for at rette alle de stavefejl de har lavet i navnene indtil videre… 🙂

          • CBC says:

            Apropos (navnene) persongalleriet. I nævnte selv at det er ved at blive lidt “fyldt”.
            Hvad vil gøre det nemmere at benytte det som en form for opslagsværk ? Er der noget jeg kan gøre ?

            Skal jeg f.eks. dele dem op i hvilken del af kampagnen de er med i ?
            Hvad synes i ?

  7. MC says:

    Kan du ikke opdele dem i, hvem der er good Guys, og hvem der bad guys? Og så underopdele bad guys i forhold til, hvem vi kan slå ihjel uden at fucke kampagnen op. Det ville være en stor hjælp 😉

    • CBC says:

      Se, der troede jeg du havde mere erfaring med rollespil MC 😉

      Når du slår på de vigtige NPC’ere tager de ikke skade. Alt andet kan slås ihjel 😉

    • CBC says:

      Du gav mig faktisk en idé, så jeg har lavet et excel regneark med portrætterne af NPC’ere. Jeg har så tilføjet om de er i live, hvilken faction de tilhører og hvor de bor eller er (lidt ligegyldig måske) og så et kommentar felt.

      Lad mig høre om i kan bruge det i stedet for NPC portrætterne.

      Filen hedder “NPCs” og ligger i dropboxen.

  8. CBC says:

    Godt spillet i går.

    Jeg tror ikke jeg fik nævnt at i forrige gang fik 3 exp (nok Peter der mangler at notere det).
    I går nåede i helt op på 8 exp.

  9. CBC says:

    Iøvrigt, noget helt andet. Ritualer, uanset om de kastes som et indlært ritual eller fra et Ritual Codex (beskrevet i APG og ikke dem i har fundet indtil videre), så tager de “længere” tid at kaste.
    Bøgerne siger at et ritual tager en time-ish at kaste. Jeg vil godt gå med til at de tager kortere tid, men at kaste dem i kamp er stort set umuligt. Specielle faktorer kan komme i spil ift. kamp, men det kan være det kommer senere. Som at nogle forsvarer den eller dem der udfører ritualet osv.
    Så et ritual som Anoint kastes inden kamp, men kan godt tage en halv time at udføre. Olier med mere hældes ud over ens krop og velsignes af Prios.
    Lad mig høre hvad i synes, men som udgangspunkt kan Ritual Scrolls/Codex’es ikke benyttes i direkte kamp.
    Det modsatte gør sig selvfølgelig gældene for Spell Scrolls.

    • MC says:

      Det er helt okay med mig, at vi siger, at jeg ikke brugte mit Anoint scroll sidst 🙂

      Jeg kan også godt se din pointe, og konceptuelt bør ritualer vel også være mere tidskrævende at udføre.

      Dog tænker jeg, at nogle ritualer kan blive decideret værdiløse, hvis de skal kastes en time før en eventuel kamp. Det er sjældent, at man har så god tid til at forberede sig på en kamp, og Anoint har jo netop sin berettigelse i de store boss-kampe, som man aldrig – som i aldrig! – har tid til at forberede sig på.

      Så regelteknisk er jeg ikke så begejstret for den fortolkning 🙂

      • CBC says:

        Vi kan godt sige at dit scroll ikke er benyttet 😉

        Jeg er helt enig med dig. Og jeg tænker at nogle ritualer måske tager lidt længere tid end andre så vi kan måske sige en 10 minutter og op til en time afhængigt af ritualet.

  10. CBC says:

    Fra øen Yeferon til grænsen til det mørkere Davokar.

    I fik 5 exp i går. Godt gået 🙂

  11. CBC says:

    Godt skrevet JS 🙂 Jeg har tilføjet lidt hist og her i referatet fra kapitel 24.

    Det vigtigste lige nu er nok det vers Bartho hørte Elmendra citere konstant …

  12. JS says:

    Edda spørger Bartho om han kan se hvad kopperstatuetten kan bruges til.
    Accalia bruger sine nye erfaringer til at lære at kanalisere sit raseri i kamp. (Berserker)

  13. CBC says:

    Tak for referat 🙂

    Ud over navnene, så har jeg rettet én ting som jeg synes er værd at nævne.
    Queen’s Rangers går typisk med light armor. Det i hørte var mere noget tungere metal rustning. Det har jeg noteret i referatet.

  14. CBC says:

    I stedet for fire exp, så har jeg valgt at i får hele 6 exp for sidste gang.
    Det bringer jer totalt op på 119 exp minus diverse rerolls og magic item bindings.

    I må også godt træne op på vejen til New Earthmoor, dog først efter det nuværende encounter.

  15. CBC says:

    Jeg er blevet enig med mig selv om at give jer 4 exp for i går aftes 🙂

    For de af jer der er i tvivl om hvad det samlet bør give, så er totalen nu 123 exp.

    • JS says:

      Tak. Accalia bruger sin nærdødsoplevelse til at evne at kunne gå endnu mere berserk i pressede situationer…

      • CBC says:

        Hvad med Edda’s nærdødoplevelse 😉

        • JS says:

          Joh, i det omfang Edda kan finde en åben kiosk der vil sælge et mystisk ritual, så bliver hun Green Weaver 🙂

        • JS says:

          Eller, “Strong Gift” giver mulighed for at vælge en ability istedet for en power som signature power. Eksemplet er ritualist og det vil så gælde alle ritualer. Hvad med alchemy? Vil det gælde brugen af alle elixirer?

          • CBC says:

            Umiddelbart så påvirker Strong Gift dig selv og ikke andre genstande.
            Så jeg har lidt svært ved at se hvad du vil bruge Alchemy til i den forbindelse.

          • JS says:

            Hvis jeg bruger visse elixirer giver det temporær korruption – fuldstændig som powers og ritualer. Strong Gift “Alchemy” vil i givet fald være et udtryk for resiliens overfor effekten af netop denne type korruption. Det påvirker min anvendelse – ikke elixiren.

    • ALL says:

      Igen tak for den pædagogiske tilgang

  16. CBC says:

    Der er 3 exp for kampen mod Fundiber’s mænd ved New Earthmoor.

Leave a Reply