Symbaroum

A nation on the run. A homeland ravaged and barren. 

To stay would mean certain death. Going back is only considered by the foolish and those who have vowed to die on their native soil. Under these circumstances the people must be considered blessed to have such an amazingly beautiful, abundantly rich, so warmly welcoming destination ahead – Ambria, the promised land of Queen Korinthia.


“Dreaming I was carried to the hall,
fell with the leaves to mossy floors beneath eerie vaults.

I settled afore a regal seat;
of human design, from oaktree and pine,
a terrible thorn-covered throne.

And carried by the seat a being,
the father of ruin and mother of hope, in flesh, in blood.”


“I fell like a leaf through the eons,
from the branch of creation towards the here and now.

Below was a desolate mesa,
cut from the crust, from bedrock and dust,
the home of a ravenous god.

Like me he succumbed to the autumn,
sank beaten to rest by the heart of the stone.”


“South fled the trodden and vanquished,
with darkness behind, with warmness and sunlight ahead.

A fortress they raised on the lowlands, a wonder of stones,
on the Guardian’s bones, storing the relics of Symbar.

But blighted and torn were their bodies.
The sins of the fathers echoed in flesh,
and darkness devoured them all.”

This entry was posted in Symbaroum. Bookmark the permalink.

219 Responses to Symbaroum

  1. CBC says:

    I befinder jer syd for “The Titans” i det der engang var et frugtbart og rigt Alberetor. Nu er det goldt og øde og der er ikke længere noget der holder jer fra at rejse nordpå til Ambria og skabe jer en ny tilværelse.
    Som gruppe kender i hinanden godt, men om i er så tæt knyttede at i vil ofre jeres liv for hinanden, finder i selv ud af. Som altid, hvis i har nogle spørgsmål til regler eller baggrundshistorie, så skriv til mig.

    —-
    Lidt guidelines til at lave jeres characters.

    Human Ambrian (55 start EXP pga. valget af en bonus boon)
    – du er opvokset i Alberetor og blevet her, hvorfor ?
    – er du gammel nok til at have kæmpet for Alberetor i “The Great War” (over 21 år siden) ?
    – hvad er dit forhold til følgende:
    – dit eget folk ?
    – Barbarians ?
    – Church of Prios ?
    – Ordo Magica ?
    – Iron Pact ?

    —-

    Human Barbarian (55 start EXP pga. valget af en bonus boon)
    – hvad laver du så langt sydpå ?
    – er du gammel nok til at have kæmpet for Alberetor i “The Great War” (over 21 år siden) ?
    – hvad er dit forhold til følgende:
    – dit eget folk / klan ?
    – Ambrians ?
    – Church of Prios ?
    – Ordo Magica ?
    – Iron Pact ?

    —-

    Changeling (50 start EXP)
    – hvad laver du så langt sydpå ?
    – er du gammel nok til at have kæmpet for Alberetor i “The Great War” (over 21 år siden) ?
    – hvor bor din “familie” og hvad er dit forhold til dem ?
    – hvad er dit forhold til følgende:
    – Ambrians ?
    – Barbarians ?
    – Church of Prios ?
    – Ordo Magica ?
    – Iron Pact ?

    —-

    Ogre (55 start EXP pga. Pariah burden)
    – hvad laver du så langt sydpå ?
    – er du gammel nok til at have kæmpet for Alberetor i “The Great War” (over 21 år siden) ?
    – har du nogle minder ? Hvis ja, hvilke ?
    – hvem har lært dig om verdenen og hvordan den fungerer ? Hvor er den person henne nu ?

    —-

    Goblin (55 start EXP pga. Pariah burden)
    – hvad laver du så langt sydpå ?
    – er du gammel nok til at have kæmpet for Alberetor i “The Great War” (over 21 år siden) ?
    – hvad er dit forhold til følgende:
    – dit eget folk / klan ?
    – Ambrians ?
    – Barbarians ?
    – Church of Prios ?
    – Ordo Magica ?
    – Iron Pact ?

    —-

    En novice ability koster 10 EXP, fra Novice til Adept 20 EXP. Ingen af jer kan vælge Master til at starte med, men ellers koster det 30 EXP fra Adept til Master.
    En Boon koster 5 EXP og en Burden giver 5 EXP. Vær opmærksom på at jeg skal godkende jeres Boons og Burdens inden i skriver dem på jeres character sheet 🙂
    Så med 50 EXP kan i f.eks. have fem Novice abilities eller to Novice abilities og én Adept ability.

    Husk at abilities, boons og burdens kan have en indflydelse på jeres baggrundshistorie og starting equipment.

    De fleste abilities er kamp orienterede, men undgå ikke at kigge på disse meget vigtige lore skills:
    Alchemy
    Beast Lore
    Loremaster
    Medicus
    Witchsight

    Der findes også en lille smule crafting for de interesserede:
    Artifact Crafting
    Blacksmith

    ———-

    Jeg har tilføjet et lille notepad dokument til dropbox folderen med ekstra regler. Det er meningen at vi der kan tilføje eller fjerne regler som vi synes skal være der eller ej.
    Jeg er ikke sikker på at vi tager Perfect Hit/Defense, Fumbled Attack/Defense med. Spillet er dødbringende nok i forvejen. Lad mig høre hvad i synes.

    Ift. rækkefølgen af læsestoffet så er her en lille guide:
    1. The World of Symbaroum (hav kortet i baghånden)
    2. Player’s Guide
    3. Advanced Player’s Guide
    4. The Hunter’s Harbor
    5. On the Nature of Davokar

  2. ALL says:

    Skulle man ikke lave characters sammen? Tænker blandt andet på de omtalte lore skills,m og på en fornuftig sammensætning af gruppen?

  3. PL says:

    Hvilke karakterer tænker I at lave??

    • ALL says:

      Morten pointerede, og jeg er enig, at det virker som om at det er nemt at dø, så jeg vil foreslå i hvert fald 2 warrior typer. Kan ikke helt finde ud af om man kan “nøjes” med en medicus guy, eller om det er nødvendigt med en witch eller theurgist der kan heale. Morten havde vist kig på en rogish guy.

      • CBC says:

        Vær opmærksom på at der er en markant forskel på Medicus og magisk healing. Men det ene udelukker ikke det andet og Medicus kan bruges til andet end healing 😉

        Til de af jer der ønsker et bedre overblik over abilities etc., så er der tre muligheder:
        – Abilities og Powers kommer som kort. Dem tager jeg med når vi går i gang. Bemærk, Rituals, Boons, Burdens og Traits er ikke lavet som kort.
        – Der findes en app til både Android og Apple som hedder Symbaroum Unofficial. Den er opdateret med nyeste Errata og indeholder alle abilities, powers, boons, burdens, rituals, traits etc. Det er også muligt at filtrere ud fra Traditions.
        – Til sidst er der et website: https://symbook.io/

        • MC says:

          Hvor meget temporary corruption får man typisk for at kaste et spell, hvis man har taget den pågældende tradition ability (fx theurgy)? Der står, at det normalt er 1d4, men mindre hvis man har den pågældende ability.

          • CBC says:

            Det står på side 119 under Mystical Power. Det er knyttet til dit niveau af Witchcraft, Theurgy eller Wizardry etc. På Novice niveau er det 1d4 med mindre andet er angivet.

            Ritualer koster også 1d4 corruption med mindre man er oplært i en tradition såsom Wizardry.

            Det er typisk først på Adept niveau at det bliver rigtig sjovt og mindre farligt hvor at Mystical Powers koster 1 corruption at kaste.

      • MC says:

        Medicus kan typisk kun anvendes 1 gang pr. character pr. dag, så jeg vil klart anbefale en spellcaster med healing i gruppen. Altså medmindre at kamp ikke fylder nævneværdigt i spillet 😉

    • MC says:

      Tjah, jeg har været lidt omkring, så alt fra en kriger med sværd og skjold til en vattet theurg, der kan heale. Og så den obligatoriske rogue med knife play 🙂

      • CBC says:

        Husk at både Ordo Magica og Church of Prios har mange ressourcer. Så det at vælge f.eks. Theurgy vil ikke bare give dig en vattet præst 😉

  4. PL says:

    Er vi på chaos eller lov og orden holdet… pro eller anti emperiet?

  5. CBC says:

    Hvis nogle af jer har overvejet Acrobatics som ability, så er der nu en ikke publiceret errata til den:
    Novice og Master er nu en Reaction og ikke Active. Adept er stadig Free.
    Ændringerne gør Acrobatics meget mere fleksibel.

  6. JS says:

    Jeg har lavet en Witch der bl.a. kan heale. Mere info følger

  7. CBC says:

    Hvis ellers at flertallet er + Tirsdag i næste uge, så starter vi op med Symbaroum.
    Der er allerede tre superfede characters, men jeg mangler fra to af jer. I ved godt hvem i er 😉
    Send mig venligst det i har på jeres characters senest Lørdag aften, så jeg har Søndagen til at kigge det igennem. Forvent at jeg har nogle få spørgsmål til jeres characters 🙂
    Tænk ikke så meget over hvad i mangler i gruppen, men mere hvad i har lyst til at spille, uafhængigt af race. Det skal nok komme til at fungere.
    Abilities, powers, rituals (boons og burdens) kan blive samlet op i løbet af kampagnen.
    Iøvrigt er det godt, senere i spillet, at have nogle exp i overskud. Der dukker nye færdigheder og magi op, som måske kan være interessante for jer. Samt exp benyttes til at “binde” til eventuelle artifacts i finder, så de kan bruges. Blot et hint 🙂

  8. JS says:

    @Peter angående dit spørgsmål om vi er for eller mod “imperiet”.
    Min karakter tilhører en stolt nordisk stamme, der for 11 år siden blev nedslagtet af besættelsesmagten fra syd, så i det lys er jeg ikke like super begejstret 🙂

    • MC says:

      Hahaha Det skal nok blive godt.

    • CBC says:

      Ja, det bliver ganske interessant 🙂

      Nu vil jeg ikke afsløre noget om de tre barbarian characters som er lavet. Det får i selv lov til.
      Men jeg kan sige så meget som, at de tre klaner i kommer fra, ikke altid har haft et godt øje til hinanden. Så selvom “barbarerne” har en High Chieftain er de ikke nødvendigvis ét folk.
      I “The World of Symbaroum” er beskrevet to klaner som blev “fjernet” af Korinthia. Davokar’s område havde oprindeligt tretten klaner. I dag er der elleve. Den generelle holdning mellem flere af de overlevende klaner, var at det ikke var så skidt endda.
      Odaiova klanen har et tæt samarbejde med Ambria, trods krigshandlinger mellem de to for nogle år siden.
      Igen, hver klan har sine interne stridigheder som de har deres eksterne, ikke ulig at Church of Prios, adelen i Ambria og House Kohinoor har deres.

  9. PL says:

    Jeg laver som sagt en goblin der handler med kostbare sager blandt andet. Jeg tænker det nok det bliver nødvendigt at køre regelløst denne gang!

  10. CBC says:

    Tre barbarer fra forskellige klaner, én Ambrian og én goblin.
    Lad os se hvad fremtiden bringer for sådan et freakshow af en gruppe 🙂

  11. CBC says:

    Der er hele 3 exp til hver efter i går aftes.

    Ud over jer selv så er karavanens hovedpersoner følgende:
    Argasto (Ambrian)
    Keler & Telk (Ambrians)
    Belun & Ludo (Odavs, barbarians)
    Bartolom (Ambrian, Ordo Magica novice)
    Lestra (Ambrian kvinde, som ikke snakker meget)
    Tandrag (Ambrian far med fire børn, Melga, Nefer, Sandros og Pegel og en gris).

  12. JS says:

    3 xp? … shopping spree!!! 😀

  13. CBC says:

    “Sling” står iøvrigt øverst på side 150 i Player’s Guide og med en dmg på 1D6, men uden nogle qualities.

    Som det gælder med alle reglerne, så snak med mig hvis i er lidt i tvivl om hvordan de fungerer

    @PL, ville du sende mig din character ?

  14. CBC says:

    Der er sørme hele 3 exp til jer igen efter i Tirsdags.

    @PL, vær opmærksom på at du har brugt 1 exp på at binde dig til Mal-Rogans hånd.

  15. CBC says:

    Og igen har i ramt de 3 exp til hver.

  16. CBC says:

    Velkommen til Thistle Hold 😉

    I har brudt kurven, så i får hermed 5 exp.

  17. CBC says:

    Et NPC Portraits dokument er lagt i dropbox. De personer i møder, printer jeg ud så det kan tilføjes i en mappe og have ved bordet. Evt. noter kan ligeledes tilføjes til både print og dropbox, såfremt i ønsker det.

  18. JS says:

    “Nevermore” står under Iron Sworn profession. Så det er nok ikke noget vores helte ved?

    • CBC says:

      Det er satme godt set. Jeg havde kun søgt på ordet i den første bog, så jeg undrede mig over hvor du havde set det henne.
      Men nej, det er ikke et udtryk i kender.

  19. CBC says:

    Witch Sight er lidt for speciel. Evnen er bedre passiv en aktiv, men se her hvad nogle har foreslået som en revideret udgave af Witchsight. Adept burde måske være kun en runde. Lad mig høre hvad i synes:

    Novice: As a free action, the character takes 1D4 temporary corruption and rolls Vigilant. If successful, they can discern the nature of shadows around them and get a vague sense of their degree of corruption.

    Adept: The witch-seer’s ability to gaze beyond the limitations of the physical world in hunt for shadows reveals living creatures or magical objects which would otherwise be concealed by darkness or camouflage. If used in combat, this gives the character Advantage on one attack per round for the rest of the scene.

    Master: The character can perceive the faint and fleeting traces that shadows leave in the world. Their witchsight can reveal if any living creatures or magical items have moved through the area and what their natures were. If a creature’s shadow is known, it can be tracked this way. The traces of all shadows are erased at midday and on the night of a new moon.

    • ALL says:

      Det kan være der skal være nogen Temp corruption prices på adept og master, ellers synes jeg det ser fint ud

      • CBC says:

        Enig, så 1d4 temp corruption på adept og master også.

        Jeg ved ikke om et angreb/round skal være en advantage i en hel scene / kamp. Det kunne måske være mod én modstander. Igen så tænker jeg ikke at denne evne absolut skal være kamporienteret.

        Jeg er en anelse skeptisk over for dens tracking muligheder på master, hvad tænker i andre ?

  20. CBC says:

    Jeg har uploaded en pdf til dropbox med abilities og powers, med nyeste errata. Errata’en findes endnu ikke i apps’ne.
    Check om der er sket ændringer med jeres characters.

  21. CBC says:

    Fantastisk godt spillet her til aften drenge 🙂 godt tænkt med de clues i anskaffede jer.

    Peter, vi spiller ikke med instant death. Hvor har du læst den regel henne ? Der er en optional rule som jeg ikke har taget med som beskriver det du læste.

    Og her er 8 exp for jeres eskapader. Så skulle i gerne være oppe på max 22 exp, hvilket giver mulighed for en adept ability / power eller to på novice.

  22. CBC says:

    Jeg har lagt lidt flere NPC portrætter i dropbox folderen.

  23. JS says:

    Edda vil gerne bruge 20 xp på adept i witchcraft

  24. ALL says:

    Taran er nu adept i staff fighting

  25. CBC says:

    Det er godt at se at i har taget de vise ord fra jeres GM til efteretning, omkring meget vigtige non-combat abilities 😉

  26. JS says:

    Flanking and movement: PH side 161 nederst.
    2xmovement = No free attack

  27. CBC says:

    Jeg har tilføjet et stamtræ i dropbox’en over House Kohinoor, som er det regerende hus i Ambria. Ud over at Korinthia er Ambria’s regent, så sidder House Kohinoor på fem ud af seks hertugdømmer. Det syvende værende kirkens domæne.

    Duke Junio Berakka (Narugor). Det er her Thistle Hold ligger. Common knowledge er at Lasifor Nightpitch nok har mere indflydelse end Berakka familien i Narugor. Men officielt er det Junio der er hertug.

    First Father Jeseebegai sidder stærkt i sin position som kirkens overhovede. Common knowledge.

    Powerhouses: Vearra, Brigo, Argona. Common knowledge. Der er mange noble houses i Ambria. Men de mest magtfuld er de tre. Det sagt, så har de alliancer på kryds og tværs iblandt adelen og forskellige organisationer, så vær forsigtig.

  28. CBC says:

    Jeg har sørme langt om længe modtaget Abilities og Powers på kort-form (de samme som ligger som pdf i vores dropbox). De indeholder nyeste errata.
    Er der et ønske om at jeg tager kortene med når vi spiller ?

  29. CBC says:

    Turen igennem Davokar til Ordo Magica’s forpost ved Malgomor floden og videre til det oprettede “hovedkvarter” har givet jer alle 5 exp 🙂

  30. CBC says:

    I er blevet 4 exp rigere siden sidst 🙂

  31. CBC says:

    Fantastisk maraton i går. Godt gået alle sammen.

    Jeg har opdateret “NPC Portraits” med Huldra’en Yeleta (som JS nævnte, en MEGET vigtig person for klanerne) og uploaded “The Explorer’s Haven” til dropbox.

    I får yderligere 2 exp for slutkampen i går. Det skulle meget gerne bringe jer op på ialt 40 exp (minus det i har brugt på bindings af artifacts etc.).

  32. ALL says:

    De små tolv timer gik hurtigt, og det er altid et godt tegn , og på trods af dine ambitioner (cbc) så synes jeg også vi nåede langt……

  33. CBC says:

    Af det fine materiale (@All) 🙂 jeg har lagt i dropbox’en, der vil jeg bede jer læse “The Hunter’s Harbor” (hvis ikke i allerede har gjort det). Den giver jer den bedste indsigt i Thistle Hold.

  34. CBC says:

    Lækkert med opdelingen af referatet. Og uden at forfatteren har sagt et ord om det store arbejde 🙂

    Jeg har tilføjet kapitelnavnene inde i referatet og rettet lidt navne til sidst.
    En enkelt tilføjelse er den om Edda’s Iron Pact ring (den fra Master Vernam). Den er nu givet tilbage til elverne.

    @JS, jeg har ikke turde slette den sidste del af Promised Land referatet, hvis nu du manglede at kopiere noget over til de to andre referater.

    Iøvrigt, “The Promised Land, The Mark of the Beast og Tomb of Dying Dreams” udgør prologet, som samlet hedder “The Chronicle of The Copper Crown”.

  35. JS says:

    Jeg har skrevet et kortfattet referat fra i går, men I må meget gerne supplere med alt det jeg har glemt.

    • MC says:

      Er det med vilje, at du konsekvent omtaler mig som Exsander? Det giver mig associationer til Anne Linnets søn… Det er altså Exceter 🙂

      Og ja, Exceter fik en kirkelig mission, som tilfældigvis også bringer ham til Salindra’s Hope.

  36. CBC says:

    Imponerende godt husket ifm. referatet.

    Jeg har rettet lidt småting hist og her, men det er mest fra gerningsstedet og frem at de største tilføjelser og rettelser er.
    @MC, brændte du eller ødelagde du bogen om Priosander eller tog du den ?

  37. CBC says:

    Vel spillet i går til trods for at det måske ikke var den slutning i alle havde ønsket.

    Venner blev i kampens hede set som fjender og bøllerne som havde tjent mest på hele denne misære formåede at flygte.
    Men måske forhindrede i en større ondskab i at brede sig. Ikke desto mindre så er Karohar’s territorie nu befriet for Gylta’s vrede og galskaben fra The Eternal Hunter.
    Skattejægere fra Ambria vil for en tid nok undgå Salindra’s Hope.

    I er nu på 50 exp minus det i har brugt på binding af artifacts, rerolls osv.

    Tilbage i Thistle Hold…

  38. CBC says:

    Jeg har oprettet et nyt kapitel og tilføjet lidt historie til hver af jer, hvad i oplever i Thistle Hold, dagene op til i modtager brevet.
    Hvis der er nogle ting i ønsker at gøre, så skriv det til mig 🙂

    Læg iøvrigt mærke til JS beskrivelse af Larvae Boil i referatet,. Den fortjener at komme på et af Symbaroum’s forums (dog oversat til Engelsk).

  39. CBC says:

    Jeg har rettet lidt omkring den mystisk kvindes forklaring. Ud over det, kun smådetaljer og navne.
    I nedkæmpede 31 fjender. Det har jeg noteret i referatet 🙂

    Jeg har indsat de billeder fra kampagnen som i har oplevet. Jeg tænker det er meget fedt at få med.

    Jeg er ved at indsætte portrætter af de personer i har mødt i “NPC Portraits.docx” på dropbox’en.

  40. CBC says:

    Da bykortet for Thistle Hold nu har ændret sig, så har jeg lagt det i dropbox’en.

    “A changed Thistle Hold”.

  41. CBC says:

    Så er der opdateret lidt navne i referatet og beskrivelserne af hvad Gadramon og Eferneya fortalte Edda !VIGTIGT!

  42. JS says:

    Edda bliver adept i entangling vines og Accalia novice i acrobatic
    Er der lidt tid til at shoppe?

    • CBC says:

      Jeg husker at Edda var ved at lave aftensmad til de andre og Exceter var på vej ud af døren for at gå hen til kirken.
      Tidlig eller sen aftensmad ? Måske kan du nå det inden butikkerne lukker, afhængigt af hvad i gør lige efter bagholdet i gyden.

  43. CBC says:

    Referatet er rettet og der er tilføjet en del som Bayela fortalte Edda og det Father Elfeno fortalte Exceter. Jeg har tilføjet det fra teksten så i ikke går glip af detaljerne og evt. noget i oversættelsen. Derfor Engelsk. Sorry JS 🙂

  44. CBC says:

    Vel spillet i går 😉 der er en del at holde styr på. Håber ikke i finder det alt for frusterende.

    Så hvad er det der foregår ?
    – I har to vølve (Gadramon og Eferneya) sendt af Huldra’en Yeleta, som opholder sig i nærheden af byen.
    – Brønden på Antique Plaza “talte”, som vølverne nævnte og efterfølgende opstod der et sinkhole i den nordlige del af byen.
    – Nogle har sendt en besked til jer med den intention at få jer slået ihjel i et baghold.
    – I har opdaget hvad der formodentligt er resterne af klan Jezora og har snakket med en af dem (Bayela). Ordo Magica har fået retten til at udforske de huler klanen opholdte sig i.
    – En rødhåret kvinde (Lysindra) har i lagt mærke til følger jeres færd.
    – En levende Lightbringer (Deseba the Old) af Prios Kirken har bedt jer om at beskytte hedningen Sarvola.
    – Og alt sammen har måske noget at gøre med en mystisk kvinde ved navn Anadea, som ønskede at hyre jer til en opgave.

  45. CBC says:

    Jeg har rettet to vigtige dele af referatet.
    Læs venligst fra “Vi finder kælderen stort set tom” og den paragraf ned.

    Det sidste er hvad Deseba beder Exceter om at gøre ift. Kargoi Salomos.

    • JS says:

      Jeg kan ikke helt se noget væsenligt rettet i kælderafsnitet? 🙂 Er der noget jeg ikke tillægger tilstrækkelig betydning? At våbenskjoldet er malet på bordet og initialer broderet på stolene? Alderan, hvad betyder det for jeres slags?

  46. CBC says:

    Fedt referat! Jeg har kun rettet lidt navne.

    Jeg tænkte at jeg vil tilføje alt hvad Deseba fortalte jeg på vej ned i katakomberne, men det bliver nok først i morgen eller i weekenden at jeg får det gjort.

    I er virkelig ved at gøre jer selv bemærkede i Thistle Hold 😉

  47. CBC says:

    Jeg kommer med lidt mere info her over weekenden. Men som jeg sagde sidst, i har 2 måneders downtime hvor i kan foretage jer hvad i vil. I behøver som sagt ikke være samlet, men i må godt.
    Jeg vil lade jeres færden og gøren være oppe til jeres fantasi. Eneste krav er at befinder jer på Karvosti efter de to måneder.

    • JS says:

      Ok, men er der ikke et efterspil på dette blodige eventyr? Edda vil for sin del gerne til Karvosti for at afslutte sin træning, så det er i vinkel.

      Men bør vi ikke sammen besøge borgmesteren (og få en belønning?)
      Der er også affæren med den anden kult med Erok den mørke og “prinsen” – de har prøvet at slå os ihjel mindst 4 gange.
      Og Aluin – father Savolas dreng, der ikke har nogen skygge (pure magic ref. PH. s. 129)
      Vi skal også sælge lidt ting som RM nævner – men nok beholde de onde ritualer.
      Og så resten: Er vi færdige med Brønden, the Blackend Power Crystal, (Duskwater), Templarne, Lysindra, Deseba, Sarvola, Kargoi Salamos, Lady Suria Argona og Dekamedo, Erlabers (og hans artefakter) og den onde firbande (især Ordo Magica kvinden)

      • CBC says:

        🙂 læs venligst det nye “Aftermath” kapitel jeg har tilføjet. I er selvfølgelig alle velkomne til at reagere på det næste gang inden vi for alvor kører videre.

  48. CBC says:

    Glemte helt at skrive at til de der ikke var der, så fik i 10 exp hver 🙂

  49. CBC says:

    Symbaroum House Rule mht. Initiativ:
    Det var sjovt at prøve initiativ reglen som gav en lidt mere varierende kamprunde, men der eksisterer allerede en “Take the Initiative” regel. Den står under de maneuvers jeg har printet ud til jer.

    Take the Initiative
    You roll a Resolute test hoping to gain the initiative. If successful you gain a +5 bonus when deciding your place in the order of initiative. The downside is that your speed has a negative impact on your precision; you have a second chance to fail all success tests during the turn, no matter if the Resolute test was successful or not. The next turn, you are back to your normal place in the order of initiative.

    Så jeg vil derfor fjerne terninge initativet.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.