War of the Burning Sky

Unhappy New Year

It is a frigid New Year’s Eve, and you, the heroes, gather near midnight in a small condemned tavern within the Free City-State of Gate Pass. Located in the mountain pass which separates two hostile nations — Ragesia and Shahalesti — Gate Pass has been neutral since the end of their last war. That neutrality is about to be put to the test, as a scourge out of Ragesia comes for the city.

The Scourge

By now, every magic-user in Gate Pass knows of the Scourge. The Emperor of Ragesia died barely a month ago, and a witch named Leska has moved to cement herself as the next emperor of Ragesia. Leska, leader of the Ragesian Inquisitors, has decreed that all disloyal users of arcane magic are to be tracked down and killed to prevent future threats to the empire. The Inquisitors, clerics specialized in countermagic, travel with military escorts to the borders of Ragesia.

Their first target is Gate Pass, its neutrality long viewed as an insult to the nation’s honor. Those who resist them will have to face the searing power of the Ragesian Empire.

The Military Threat

An entire army marches for Gate Pass, and the people of the city fear that they will not be able to resist the might of the Ragesian military. The city leaders are bowing under pressure and have barred exit from the city, intending to welcome the Inquisitors that come with the army in the foolish hope that the Ragesians will reward their cooperation with mercy.

Gate Pass’s Response

A local resistance movement devoted to keeping both the Ragesians and the Shahalesti out of the city has gathered vital military intelligence, and they need messengers to deliver the information to allies at a distant wizard’s school. With all their strongest warriors preparing to hold back the Ragesian assault, this vital mission falls to a party of inexperienced heroes.

The Imminent Threat

The Ragesian army is nearly at Gate Pass’s doorstep, so time is short. The war is about to begin.

Vores karakters

Mika lvl 7

Jacques A Kahn lvl2

Derek Stonefence lvl 5

Aramil level 5

War of the Burning Sky resumé

Crystin’s premonitions

This entry was posted in D&D, War of the Burning Sky. Bookmark the permalink.

200 Responses to War of the Burning Sky

  1. MC says:

    Visse vasse 🙂

    Måske fører det ikke til noget og måske gør det. Men det er også vigtigt at få elimineret mulige spor, så vi på et tidspunkt kan sige, at vi nu har prøvet ALT!

  2. MC says:

    Har vi en plan for i aften? Ellers kan jeg kun sige: There will be blood! 😀

  3. Beddy says:

    Tror der er basis for en del single play idag…

    Jeg er på stakeout af den underlige butik og dens ejer, og evt. at rive den lille højrøvede halfling rundt et par gange for at få sandheden ud af ham.

  4. MC says:

    Evaluering af spilgang d. 30. maj 2011.

    Endelig et gennembrud 🙂

    Efter lang tids frugtesløs efterforskning og træden vande kom vi endelig videre. Jeg er ikke sikker på, at Mikas “offer” egentlig var besværet værd; det virkede ikke som om det egentlig førte så meget med sig – ud over, at vi fik lukket Majestic Creations og bordellet. Mit indtryk er, at der først ville ske noget banebrydende vigtigt når vi dukkede op til forestillingen Toteth Topek lige meget hvad vi prøvede (kunne vi have gjort noget anderledes, Claus?).

    Med det sagt, så synes jeg faktisk, at der var nogle gode rollespilssituationer og for en gangs skyld var vi enige om, hvad vi ville og gik målrettet efter det (altså bortset fra Mika som jo af gode grunde ikke kunne være sammen med os).

    Kampen på skibet synes jeg også var god. Den var udfordrende uden at være uoverkommelig. Og bortset fra, at vi lige skal have arbejdet lidt på vores team work færdigheder, så gik det rigtig fint. Eneste minus er så, at Nelle slap væk. Og så måske, at tiden var så fremskreden, at tingene blev lidt forcerede…

    Er der andre end Lothar, der har en fornemmelse af, at vi er på vej til at blive teleporteret til et grimt, grimt sted? 😮

    • Beddy says:

      Enig i at spilgangen var en del mere “engageret” og at vi havde en masse gode rollespils situationer. Det var FEDT!

      Føler også klart at vi får gavn af at lære hinanden og hinandens evner meget bedre at kende med tiden (og vores egne evner og udstyr). Kunne vi med fordel evt. lave en hel spilgang udelukkende med forskellige test kampe, setups, og forskellige taktikker? Uden konsekvenser for skader/død. Tror virkelig det ville rykke noget. Det er meget individuel og egenrådig kamp som det er nu (klassisk eksempel med at Lothar rykker ind på offer, for at offer blot efterfølgende fjernes af Mika).

      Tror nok jeg fik fyret lidt for mange af mine specielle evner af i kampens hede, end måske var tilladt, men jeg skal studere lidt mere i regel bogen omkring dette. Er også altid nemmere med lidt erfaring i bagagen. Og det er godt nok meget at holde styr på (hvem er påvirket af hvad, i hvilken situation, og hvor længe – pyha godt jeg ikke er DM’er:-)

      Og ja det lugter lidt af at vores vinkel med Carnaban/majestic Creations/Paradigm/bordellet var et sideplot, uafhængigt af hovedplottet, og faktisk måske endda slet ikke havde noget at gøre med Nelepikus… Men det var fedt, og Mika’s offer var i følge min opfattelse det der sparkede os igang med en egentlig tråd (istedet for at veksle frem og tilbage imellem 48 forskellige leads). Så tak for det Mika.

      Glæder mig meget til at se hvad der nu sker!

    • RM says:

      Jeg er enig i, at det var en fed spilgang. Vi kunne nok have handlet lidt anderledes med hensyn til Majestic Creations og Parabin, men jeg troede egentlig, at jeg “blot” skulle befinde mig i en tank i to dage, og herefter komme ud med mere afrundede ører. Ellers var sgu ikke gået med til det!

      Ligesom Lothar er jeg sikker på, at vi er i gang med at blive teleporteret væk. Hvorhen tør jeg ikke gisne om. I første omgang kan vi jo løbe ind til panelet og se, hvordan det ser ud.

      Det kunne være rart, hvis vi kendte mere til hinandens evner. Særligt i kampsituationer. Imidlertid synes jeg, at det er besværligt nok bare at holde en smule styr på mine egne, så…

      Det er muligt, at jeg ikke skulle have trukket Giorgio ud på dækket og i stedet være gået efter en af de andre. Min idé var, at på denne måde kunne flere komme til at angribe ham, og samtidig kunne han ikke trykke på panelet. Sket er sket… (Hvad var Lothars plan? En reaktion på Giorgios handling?)

      Tanker/planer:
      1) Kan vi standse teleportationen?
      a. Ind og kigge på panel. (Lothar)
      b. Hente Simeon og Kiernan asap, så de kan se på panelet. (Pankaj)
      2) Hvad lavede Giorgio, der gjorde, at han skulle tørre blod af i sin kappe?
      3) Hvem var Giorgio egentlig? Og hvad var hans motivation?
      4) Var ½-orken og ½-vingen ”nogen” eller bare en slags henchmen?
      5) Få tegnet Nelepikus. (Pankaj)
      6) Spørge Krystin hvordan stykket endte.
      7) Spørge Dougan hvad blodorberne kan/kunne bruges til.
      8) Nyt om Gatepass?

      Det er selvfølgelig meget sandsynligt, at hændelsesforløbet i den umiddelbare fremtid allerede er fastlagt. F.eks. ved teleportion til nyt sted, ny kamp, nye udfordringer…

      I øvrigt mange tusind tak for den ihærdighed I lagde for dagen for at finde Mika og bringe ham tilbage på vanlig halvelverform! I er sgu søde… 🙂

    • CBC says:

      Det glæder mig at i er begejstrede.

      Kunne i have gjort noget anderledes? Ja, det kunne i, men det kan jeg selvfølgelig ikke afsløre 🙂
      Ligesom kapitel 1 (Gate Pass) og 2 (Den Brændende Skov), er der flere veje igennem eventyret.

      Det var ikke Crystin der var i teateret, men derimod Katrina. Men det var Crystin der gav en billet til Pankaj.

      Jeg er selv godt spændt på hvad i har tænkt jer at gøre til næste gang…

  5. MC says:

    Hvordan gik det så uden en Lothar? I er vel alle sammen døde på grusommeste vis, ikk’? Details, details 🙂

    • CBC says:

      Hola MC og tillykke med den nye spiller i gruppen 🙂

      Jeg var tæt på at drukne og trampe på dem med rotter, muterede havskildpadder, blæksprutter og en enkelt mimic (splat Mika).

      Men de overlevede. Hårdt sårede er de nu på vej ned i en gammel fængselsruin ude ved havet. I stormens øje og nu nede under jorden befinder de sig…. men kun lige ved indgangen.
      Seaquen er ved at blive ødelagt af en storm som bliver ved med at stige i styrke. Time is of the essence….

  6. MC says:

    Lidt flere detaljer kunne være rart 🙂

  7. Beddy says:

    Lidt kort fortalt (Munken kan evt. komme med detaljerne/navne etc senere:-);
    Vi fik stoppet teleportationen af skibet, som givet var ment til at udslette hele byens pinger. Og en masse forkullede shahelesti var plantet med henblik på at skabe splid i allaiancen. Og det lykkes…
    I mellemtiden trækker en voldsom storm op, og forhindrer enhver færden udenfor. Men grundet blod orberne har flere i gruppen allerede fået immunitet imod vind elementet, og Pankaj får også erhvervet sig denne midlertidige beskyttelse.
    Efter rådslagning med folkene i Lyceum, bliver vi enige om at opsøge stormens øje, for at finde årsagen (vist nok nature boy Derek der kan tage æren for den ide).
    Vi finder ud af at stormens øje befinder sig ved en gammel fængsels ruin (ude ved damp badene – de varme kilder). Og vi finder en meget medtaget indgang til en fangekælder (går vi ud fra) under ruinen. Indgangen og de første rum befinder sig godt ½ m under vand, og vi når knapt ind før vi angribes af nogle tilsyneladende overkommelige væsener (en skildpadde, nogle blæksprutter, og et par rotte sværme). Det viser sig dog at disse er blevet boostet godt og grundet (biomantics igen), og bliver en udfordring af de store, som trækker på vores yderste formåen. Men vi får efter en lang og sej kamp, bugt med dem.
    En hurtig gennemsøgning af de tilstødende lokaler afslører en djævelsk mimic, som også er modificeret kraftigt. Heldigvis er der kun en, og vi får relativt hurtigt lagt den ned.
    Og det var vist mere eller mindre der vi nåede til…

    Alt ialt syntes jeg at det igen var en meget underholdende spilgang med en god deling imellem både rollespil og kamp. Og jeg fornemmer allerede at vi i kamp begynder at blive bedre til at udnytte vores evner til gruppens bedste (smid Thom ud som madding, lad bæsterne vælte sig over ham, mens vi andre står og ser på… eller var det nu sådan:-).

    Jeg vil give credit denne gang til Claus, som jeg syntes styrer slagets hektiske gang ret godt. Det er altid fedt som spiller at føle at kampen har været tæt og uden for megen fifleri fra DM side, og at det reelt kunne have svinget begge veje, og at vi alligevel ender med sejren (på trods af at vi kun lige er kommet ind af den første dør….). Vi bliver bestemt pressede, og det må tvinge os til at blive endnu bedre til at koordinere vores forcer.

    Jeg glæder mig til næste spilgang!

  8. JS says:

    Tak for i går – Fint vedvarende pres på spillerne. Det bliver svært at glemme Peter’s solitære ridt på en kæmpe-squid.

    Hvordan ligger landet med raise dead? I det omfang vi overlever turen tilbage til Lycium. Vi skal selvfølgelig trække våd, men det er da det hele værd for at kunne gense helten-der-næsten-ikke-ville-dø.

    Lothar har med 150+ skadepoint gjort sig fortjent til at blive genoplivet, hvis det er muligt?

    Claus, jeg regner med at du ruler om [Stream of life] er “knækket” som du siger. Jeg skifter gerne 6 lvl Power hvis det er tilfældet, men som jeg ser det er den dog ikke meget anderledes end tilsvarende powers med healing keyword. Hvis der er et problem er det vel generelt at Jacques lægger +13 til healing (qua +6 wisdom, +4 rejuvenating weapon, + 2 Healing brooch og +1 Holy symbol implement.)

    • CBC says:

      Stream of Life er ikke knækket, du skal blot huske at du KUN må lægge dine bonuses til når der bliver spenderet et healing surge. Så behold den endelig 🙂 Antallet af dine bonuses skal jeg lige have kigget på ability bonus + item bonus, ja. Men så mange fra hvert item ??? Jeg kan ikke huske stacking reglerne, men kigger på det til på Mandag.

    • CBC says:

      Dine healing modifiers ser umiddelbart korrekte ud. Ability (+6 wisdom), Item Bonus (+2 Healing Brooch), Feat Bonus (+1 Holy Symbol), Item Bonus (+4 Bhurisrava’s Mace of Rejuvenation).
      Jeg er lidt i tvivl om de to item bonuses stacker og husk at du skal have Macen i hånden for at benytte dens bonus.

      • JS says:

        Muy bien. Jeg er med på at jeg skal have macen i hånden (det var derfor jeg kastede den fra mig, da jeg skiftede våben)

        Men jeg forstår ikke det med at der skal spenderes et healing surge. Jeg mener at du tidligere har sagt at hvis der er healing keyword lægger jeg wisdom til. Jeg antog at det også gjaldt de øvrige bonuser?

        “HEALER’S LORE
        Your study of healing allows you to make the most of your healing prayers. When you grant healing with one of your cleric powers that has the healing keyword, add your Wisdom modifier to the hit points the recipient regains.”

        Under min Mace’s “property står der: “Divine casters wielding the mace heal 2 additional hp per point of enhancement bonus when using powers with the Healing keyword”.

        Healer’s brooch: When you use a power that enables you or an ally to regain hp, add the brooch’s enhancement bonus to the hp gained. (det glæder muligvis også uden Healing keyword fx sacred flame?)

        Feat “Healer’s implement”
        Add holy symbol enhancement bonus to healing powers

        Aha, nu læser jeg på nettet om PH update may 2010 at nu gælder Healer’s lore kun når der bruges en surge…. Er der andre ændringer? (Jeg undlader at bitche over at det altså radikalt ændre effekten af en håndfuld af mine powers 🙂

        • CBC says:

          Det står faktisk også på dit character sheet 🙂 Og som jeg også sagde tidligere så er der kommet markante ændringer til Clerics.
          Jeg mener at næste måned så er det warlock’ens tur.

          • JS says:

            Nåja, godt ord igen 🙂 Jeg ser det nu – det stod bare ikke på “det gamle” sheet, som jeg brugte indtil mandag.

            Som jeg forstår staking reglerne så burde mine øvrige bonusser (se ovenstående) fortsat gælde ved healing powers fx Stream of life. I modsat fald ser jeg frem til yderligere belæring.

            (ved gennemgang af mine powers ser jeg at der kun er to powers der påvirkes af ændringen i Healer’s Lore) /End Rant

  9. MC says:

    Ja, tak for i går. Det var “godt” at være tilbage igen…

    Lothar har Raise Dead ritualet, men det hjælper os jo ikke så meget så længe Lothat forbliver død. Måske jeg kan hjælpe de andre, hvis jeg bliver genoplivet.

  10. PL says:

    Tak for igår. Må indrømme at jeg var noget nede over at blive efterladt med en blæksprutte og derefter lide drukne døden! Ellers fedt at vi kunne mønstre hele holdet. Fronten længe leve!!!

  11. Beddy says:

    Syntes det var en rigtig god spilgang igår! fedt at alle var med, og selvom ventetiden bliver lidt længere når vi er 6 spillere, syntes jeg faktisk at det gik over al forventning.

    I situationen syntes jeg egentlig at vi gjorde hvad vi kunne alle sammen, og havde nok alle en forventning om at Derek kunne håndtere Otto, så vi andre kunne tage Lee ud. Men da sidst nævnte trak alvorligt ud, var der ikke rigtig længere mulighed for at komme Derek til undsætning, da det stod klart at også hans kamp var uventet hård.

    Men igen vil jeg påstå at vi fra gang til gang, lærer hinanden og vores evner bedre at kende, og forhåbentligt bliver vi bedre til at huske hvad vi kan, i hvilke situationer, og derudover komplimentere hinanden meget bedre.

    Jeg har allerede været inde og levelle op til 10, og kunne bestemt mærke at mine forudsætninger for at vælge noget relevant er styrket med de seneste spilganges erfaring i mente. En enkelt skill blev også retrained, så jeg fik rettet lidt op på min manglende Perception:-)

    Glæder mig til næste gang!

    • MC says:

      Der er nok ingen tvivl om, at vi ville have klaret os bedre, hvis vi havde holdt os mere samlet og koncentreret vores angreb mod Lee. Men det var jo ikke rigtig en mulighed. Det var formentlig gået endnu værre, hvis vi allesammen havde forsøgt at komme op ad trappen på samme tid, alt imens vandet steg og steg.

      I lyset af vores noget svækkede tilstand og med de få resourcer vi havde tilbage da kampen startede, synes jeg faktisk, at vi klarede det hæderligt.

      Men nu kan jeg også bedst lide at føle, at der er noget på spil i kampene. Og det må der jo siges at have været med et halvt TPK 🙂

      • ALL says:

        Peters kamp eller mangel på samme med squid´en var jo langt hen af vejen jo også et udtryk for at Peter var voldsom dygtig til at slå 2 og 3 :), er ret sikker på at det havde været en noget anderledes kamp hvis Peter var nået op på “platformen”, især tror jeg at munken havde været meget mindre udsat end tilfældet var. Herudover var det min helt egen subjektive observation, at vores spell casters (og Pan Kais) angreb primært var imod reflex og will, og at Lee lå rimeligt lunt i svinget på netop de to, det var en meget svær kamp fordi vi hver for sig var meget låste og fraværet (indtil aller sidst) af defenders på platformen gjorde alle vores ikke-defenders meget udsatte (en af mine meget gamle kæpheste 🙂 ). Og så synes jeg at de gargoyles uddelte ganske habil skade, især fordi de ramte de ikke voldsomt armerede ofte.

        Men jeg køber Clauses argument om at controllere kan være meget effektive (squid), bare mest hos fjenderne 😉

        • CBC says:

          Der er flere former for control blandt spiller klasserne. Jeg spiller selv en controller i en anden gruppe og jeg ved ikke hvad de havde gjort uden mig 🙂 Control er flere ting, det er ikke nødvendigvis grab og holde fast. De kan også være at drastisk nedsætte fjendens defenses / attacks eller at daze dem.

  12. ALL says:

    Så må Thom jo tage et par stykker på nakken og vandre imod Lycium :), Længe leve dværge the superior race

    • CBC says:

      Thom “the superior” skal huske at han IKKE må tage “Inherent Bonuses” og det gælder jer alle. “Inherent Bonuses” er ment som en substitut for magiske ting i en kampagne hvor få eller ingen magiske ting findes.

      • ALL says:

        tænker du på noget specielt? kan du uddybe lidt?

        I just follow the cards, det er ikke altid jeg kan regne mig frem til hvordan tallene fremkommer, men jeg foretager mig ikke noget aktivt herudover.

      • MC says:

        Jeg må tilslutte mig Allans kommentar: Hvad mener du?

      • CBC says:

        Under “Management” i char generatoren er der nogle kasser man kan sætte flueben i. I må ikke sætte flueben i de kasser, da de er specifikke for nogle campaigns. Allan havde flueben i “inherent bonuses” hvilket giver ham yderligere +’er til abilities.

        • Beddy says:

          Hvem ville have gættet at den gode Thom var på præstations fremmende midler…:-D

          • ALL says:

            kan ikke umiddelbart se at der er sket ændringer i tallene, men der er ikke noget flueben nu i hvertfald. Men hvis det har givet mig noget beklager jeg meget 🙂

  13. JS says:

    Venner! Hvad er vores langsigtede mål? Hvad skal vi foretage os efter at denne mindre batalje med de hvide er overstået? Det virker som om at vi er skabt til noget større end at løbe ærinder for nogle dansende dværge troldmænd og få tæv af “små” aber. Selvfølgelig er det meste vi har foretaget os værdige bidrag til kampen mod imperiet, men… I ved hvad jeg mener.
    Jeg har ikke overblikket over vores løse ender, men jeg kan ikke indse at de værdifulde informationer vi har bragt hertil ikke har kunne føre os videre. Personligt er jeg – Jacques – bekymret for Gate Pass og ønsker at bidrage konkret til mine landsfællers tabre modstandskamp. Dette kan godt ske udenlands hvis det er der jeg gør den største forskel, men hvad er vores valgmuligheder som situationen er nu?
    – Jacques A. Kahn

  14. RM says:

    Ærværdige Jacques A. Kahn! Jeg tror, at vi alle er enige i, at vi med de evner, vi besider, uden tvivl er et af de vigtigste kort Gate Pass sidder med i kampen mod Ragesia (og muligvis også Shahalesti).

    Vi kom til Seaquen for at aflevere æsken med informationer på Lyceum. Her skulle de tydes, og vi skulle melde tilbage til Gate Pass. Jeg synes, at vi som det første skal opsøge Simeon og lægge maksimalt pres på ham for at få tydet informationerne (her tænkes dog ikke på fysisk pres). Hvis tidshorisonten er mere end et par dage (og det er den jo nok), må vi se os om efter noget meningsfyldt at lave imens. Simeon kan jo nok på magisk vis sende informationer til Gate Pass. Umiddelbart synes jeg, at følgende muligheder virker som mere betydningsfulde i kampen mod Ragesia:

    1) Søge efter Torch of the Burning Sky. (Den der kan teleportere hele hære. Vi har tidligere fået at vide, at andre grupper søgte efter dennne. Det lå i luften, at de var mere “erfarne” end os, men kan det virkelig være rigtigt?)

    2) Vi kan tage tilbage til Gate Pass og tage del i forsvaret.

    3) Vi kan prøve at få Shahalesti mere direkte over på vores side. Hvordan det kan gøres er dog ikke så let at se. Eller?

    4) The FFF-way. Vi sniger os om bag fjendes linjer og snigmyrder alle deres ledere. Skulle vi blive opdaget på vejen tager vi selvfølgelig kampen op!

    Umiddelbart vil jeg nok mene, at mulighed 1) virker mest tillokkende. Måske kan den endda kombineres med eksempelvis 3)?

    Før vi forlader Seaquen er der dog to løse ender, vi må efterforske:

    a) Åbne ildmagerens gravkammer. (Og selvfølgelig tilrane os alle eventuelle værdigenstande.)

    b) Den har jeg glemt lige nu – men lige før er jeg sikker på, at der var to! Øv…

    Mika

  15. ALL says:

    Jeg er tilbøjelig til at give Mika ret. Tror under alle omstændigheder at det er bydende nødvendigt at hurtigst muligt kommer ud af seaquen. Meget af det “arbejde vi bliver sat til” er langt under min værdighed. Vagttjeneste i det lokale militia synes jeg vi (og især mig) er kommet ud over.

    Thom (the magnificent): Jeg er for kendt til det her sted….

  16. Beddy says:

    Så længe vi kæmper for frihed, syntes jeg ikke det betyder noget hvor og hvad vi kæmper imod. Vi gør en forskel uanset… Og så længe vi får kamp til stregen, skal vi passe på ikke at slå brødet for stort op…

    Pankaj

  17. MC says:

    Jeg er nok mest på linje med Thom (the Insignificant). Lothars tid og tålmodighed er ikke til at slås med aber i bure, samle Sequens trosretninger eller patruljere flygtningelejre. Der må være vigtigere og mere betydningsfulde opgaver at løse.

    Og de der narrehatte på Lyceum er jeg ved at være overordentlig træt af.

  18. JS says:

    Tak for i går. Skal vi ikke regne med at gårsdagens nedslagtning betyder at det er slut med de hvide i Sequen? Jeg må tilstå at det gav mening at slå med den fæle demon-knight ihjel. Godt team-arbejde. Dernæst til Simeon og dernæst vores fire mage?
    Folkefronte leve!

  19. MC says:

    Det lyder som om det gik godt i går. Fortæl, fortæl 🙂

    Jeg havde det nu også sjovt med se på Vitus, der sov hele aftenen på trods af, at jeg jo var blevet hjemme fra rollespil for at trøste ham efter hans traumatiske første vaccination…

    • JS says:

      Det gik fornemt. Referatet kan gøres ganske kort, hvis ikke de individuelle sværdslag inkluderes 🙂
      Men andre ord var det kamp fra 18.00 til 22.20 fordelt på 2 slag.

      Efter kampen mod de hvide sidste gang fortsatte vi ned i hulerne og blev hurtigt mødt af fjender bag en palisade. Derek stormede frem og faldt i baghold – vi andre forsøgte at holde linjen. Onde magere anvendte ond magi mod os og vi koncentrerede vores angreb mod dem. Efter af de fleste af vores mest potente angreb var brugt, var fjendens linje de samme og vi kunne nedkæmpe de resterende uden vanskeligheder.

      En væsentlig lære fra første slag var nok at Dereks evne til at skubbe fjenderne og tiltrække fjender kan kombineres elegant med Jacques mur af hvirvlende blade (de skarpe af slagsen).

      Efter kampen gjorde vi mandtal og regnede ud at vi havde slået 18 hvide ihjel ud af forventede 12-20. Vi gik ind i et tilstødende lokale og åbnede en lem i gulvet. Dette påkaldte opmærksomhed fra en mandsperson der var hyldet i skygge. Han gjorde anskrig og støvletrampen fulgte hans kommandoråb.

      Vi forsøgte at skabe en barrikade, men det lykkedes kun delvist, idet fjender snart dukkede op fra 3 sider. Det var bueskytter under ledelse af nogle brutale typer der var ganske vanskelige at slå ihjel. Det værste var dog den skygge som dødsridderen bragte med sig og hyldede sig i. Han fokuserede på meget på Mika, men havde også den ubehagelige vane at slå på flere af os på en gang.

      Hvorom alting er så sloges vi det bedste vi har lært og brugte vi en masse healing og Pankaj måtte bide i græsset. Dødsridderen havde vanskeligt ved at tåle det strålende lys og vi fik ham omsider ombragt.

      Hvad vi lærte af det…. har jeg ikke noget bud på lige nu.

  20. Beddy says:

    Fornemt referat, og tak for en god og tempo fyldt spilgang.

    Jeg mener at læren var at vi stadig bliver bedre til at arbejde sammen, at vi stadig kan blive bedre, og at vi kommer til at skulle lære at kompensere for manglen af en controller.

  21. MC says:

    Det lyder da fornøjeligt. Ærgerligt at jeg ikke kunne deltage.

    Faktisk lyder det som, at jeg med mine nyerhvervede controller-powers kunne have gjort en forskel. Men der kommer sikkert kampe i fremtiden, hvor jeg får lov til teste den teori.

  22. PL says:

    Det var ganske fornøjeligt. Og vi var taktisk heldige i den første kamp. Jo bedre og hurtigere vi bliver til at beslutte handlinger jo sjovere bliver det.

  23. JS says:

    Vi plyndrede de hvide og fik lidt guld og magiske ting. Vi mødte derefter Torrent og en anden eventyrgruppe, der fortalte at de øvrige indgange havde været spærret af djævle – angiveligt forsvandt de da vores dæmon-ridder måtte bide i græsset. Heltene fra Gate Pass reddede dagen igen!

    Lederen af den rivaliserende gruppe lejesoldater (eventyrere) inviterede os med på druk på en nærliggende taverna. Vi accepterede og blev mødt af folkets hyldest da vi ankom. Vi drak dog med mådehold og forsøgte at få flere oplysninger om de andres opgaver som Simeon havde udstukket til dem. Det hed sig at han også havde en opgave til os…

    Næste dags morgen befandt vi os på Simeon’s kontor omgivet af fløjl og æblemost. I vores selskab var også en halvelver der sagde at han fungerede som rådgiver for Simeon. Simeon beder os ekskortere samme halvelver til Kong Steppengard for at bede ham genoverveje sin ikke-angrebspagt med Ragesia. Det forholder sig nemlig sådan at 40.000 soldater marcherer mod Lyceum, hvilket har givet anledning til bekymring i det autonome bystyre. Nu har de brug for Dassen og vi skal overtale Steppengard til at kæmpe mod Ragesia’s forestående invasion – blot Lyceum ikke skal betale skat eller lignede ubehageligheder.

    Til trods for æblemost og klap på skulderen tillader vi os lidt betænkningstid før vi accepterer og vi træder udenfor til en pow-wow om emnet. Vi overvejer hvordan vi bedst kan hjælpe Gate Pass og det afgørende argument er at en Ragesiansk hær i Dassen vil true Gate Pass yderligere. Vi accepterer og vi skal rejse nordpå den følgende dags morgen.

    Vi benytter aftenen til at fixe lidt magiske ting og næste morgen drager vi atter ud i sumpen med en følelse af at vi i store træk opnåede det vi skulle i Lyceum og reddede byen et par gange undervejs.

    Det bliver koldere. Vi ankommer til en landsby med en flygtningelejr. Der er nogle der er døde – flået – af et ukendt væsen. Vi slår vores telt op i udkanten af lejren med det formål at kunne opdage og ihjelslå nævnte væsen skulle det vise sig. Det udebliver og Derek – fhv. beskytter af skoven – bedyrer at det må dreje sig om et flyvende, usynligt væsen.

    Vi handler heste med vores gode ven halvelveren og vi køber et par lettere brugte ride dyr til en faktor 10 af det vi fik for tilsvarende dyr på udturen. Fundet for de penge – det nytter bestemt at været helt! Han fordyber sig til gengæld i sværmerier om det frie eventyrliv og beretter om hans drøm om en retskaffen dragonborn, der angiveligt animerede ham til at føre et liv som mosens bedste hestehandler. Han ønsker pt. ikke at forlade sin sump for at prøve eventyrlivet.

    Vi fortsætter nordpå – delvist til hest – og hundefryser – noget der sjældent optræder i overleveringerne og det heltemodige eventyrliv. Nogle i gruppen forsømmer deres kuskeslag og virker mærkede af kulden. Kan der igen være noget unaturligt på spil?

    Ved en tilfrossen flod bliver vi rendt overende af en flygtningestrøm af Ragesianske militærnægtere, der nu spredes i rædsel foran to kæmpestore snedragelignede væsener.

    Vi nedkæmper dem – altså dragerne – med snilde, rå vold og eneståede taktiske manøvre (held).

  24. Beddy says:

    Tak for spilgang! Det var hyggeligt at være i Peters kælder:-) Og så var der en god split af rollespil og kamp denne gang. Godt teamwork i kampen mod sneslange/dragerne, selvom de vist var temmelig uheldige med deres terninge kast, hvilket nok gjorde dem lettere end normalt.

    Godt referat fra JS. Tak for det! Eneste kommentar fra mig er at jeg har den klare opfattelse af at vi er med som bodyguards, og symbolværdi (for vores afgørende bedrifter i Seaquen), men at det er Halvelveren (kan ikke huske hans navn lige nu) som skal forestå den egentlige diplomati med Kong Steppengaard.

  25. JS says:

    Efter at Pancai havde leget glidebane til stor moro for resten af banden, “forklædte” vi os som Regesianske soldater med Mika som inkvisitor. Da vi nærmede os porten til forposten blev der imidlertid gjort anskrig og vi blev beskudt af vagten på muren og en wyvern med rytter kom flyvende fra muren.
    Mika trak rytteren af wyvernen, så han landede – hårdt – på den frosne jord og wyvernen fortsatte sin flugt.

    Flere bueskytter kom til brystværnet højt oppe over os mens i gjorde kort proces med både wyvern – der ikke havde sin bedste dag – og rytteren.

    Herfra blev det mere kompliceret idet vi uforvarende dele os i to angrebs hold. En ene bestående af to præster og en warlock – det andet af to krigere…

    Det kom sig af at krigerne forcerede muren via reb, mens de øvrige ilede Mika til hjælp, da han låste sig inde i borggården med en del soldater. Vi havde vist alle forestillet os af borggården var åben opad, men det var ikke tilfældet og dermed var gruppe delt og begge så optaget af kamp at det ikke rigtig var muligt at mødes før til sidst.

    Tom og Derek kæmpede mod bueskytter, en inkvisitor og en warlord. Sidstnævnte valgte de dog at kaste ned til kampen i stueetagen, der overvejende var karakteriseret ved langtrukken kamp med uværdige fodtusser.

    Tom gjorde kort proces med inkvisitoren, der ikke brød sig meget om nærkamp. Derek overlevede ret mirakuløst og voldsomt blødende.

    Til sidst var alle fjender døde – minus den sidste der overgav sig. Vi gennemsøgte borgen og fandt bevis på Regesias hensigt med Dassen.

    • ALL says:

      Det skal retfærdigvis bemærkes at “fodtusserne” var stærke nok til nærmest konsekvent at ramme AC 30 eller højere (spørg bare Morten), og havde vel omkring 80 HP +/-. Så benævnelsen “uværdige fodtusser” er måske ikke helt retfærdig ;),

  26. PL says:

    Godt resume. Hvordan Tom og Derek kunne overleve fremstår stadigt lidt ufatteligt for mig:)

  27. Beddy says:

    Spilgang 24/10-2011;

    Syntes virkelig vi begynder at vise effektiv udnyttelse af vores evner, og samarbejde! Især en fornøjelse at vi sidder 6 spillere, og alligevel kommer så hurtigt igennem runderne. Virker som om at vi hver især er gode til at udnytte ventetiden til at planlægge vores næste træk (og løbende justere lidt efter hvad de andre gør). Virkelig fedt!

    Det store spørgsmål er så hvad vi gør nu? Der ligges jo temmelig kraftigt op til at vi skal deltage i slaget mod Steppengaard. Det kunne da være oplagt, men Pankaj vil i hvert fald hellere se om vi kan nå at forhindre blodsudgydelserne. Og hvordan kan dette så ske;

    1. Tage den lille Nena Hagen gnom ud af spillet, og se om Steppengaard kommer til fornuft?
    2. Gå efter at tage Steppengaard ud af spillet (ikke nødvendigvis dræbe), og se om hæren/de andre lords så slutter fælles op om Gallo istedet?
    3. Få fat i de andre Lords og “overbevise” dem om ikke at støtte Steppengaard mere?
    4. Opklare mordmysteriet på Steppengaards familie, og dermed fjerne hele grundlaget for kampen (med mindre Gallo virkelig HAR gjort det:-)?
    5. Andet?

    Pankaj hælder mest til enten 1 eller 4. Spørgsmålet er om der overhovedet er tid nok til noget som helst, inden hærerne clasher…

    • ALL says:

      FOr så vidt enig, synes også at alle er lige lovligt fatalistiske i forhold til at slaget SKAL finde sted. Tror det er for optimistisk at nå at opklare mordmysteriet, hvis ikke det var fordi at jeg er overbevist om at gnom tøsen er stærkt impliceret. Så hvis vi kunne underminere hende, tænker jeg at vi samtidigt ville løse mordgåden.
      Han havde svært ved at samle sin hær, hvilket vel betyder at de øvrige lords er modtagelige for argumenter?

    • RM says:

      Mika vil også gerne holde blodsudgydelserne på et minimum, men på den ene eller anden måde er vi nok “tvunget” til at tage del i slaget.

      Jeg synes, at mulighed 1 – dø Nina Glip-Glap – er den vi skal satse det meste af butikken på. Jeg tvivler på, at det er muligt før slaget begynder, men jeg vil meget gerne være med til at gøre et forsøg.

      Skulle der vise sig en oplagt mulighed til at kidnappe Steppengaard, synes jeg, at vi skal gribe den. Jeg synes ikke, at vi skal slå ham ihjel, hvis vi på nogen måde kan undgå det.

      Der er næppe tid til at udføre mulighed 3. Mon de andre lords overhovedet er med i hæren? Så vidt jeg husker, kunne vi ikke engang få bekræftet, at Steppengaard er med.

      Jeg tror heller ikke, at der er tid til mulighed 4, men NÅR vi får dræbt Nina G-G giver det måske sig selv?

      Så… Mulighed 1!

      /Mika

  28. RM says:

    Tak for en spændende spilgang i går! Her er et kort referat til dem, der var så uheldige ikke at kunne deltage.

    Derek og Thom vågner pludselig op til dåd efter de i flere dage har været ualmindeligt passive. De sættes ind i de sidste dages begivenheder: Ødelæggelsen af krigsmaskinerne. Vores deltagelse i slaget over to kampe mod både minotauere, sfinxer, trolde og kavaleri. Den overbevisende sejr (Steppengaards styrke blev halveret). Invitationen til fredskonference i Bresk, Gallo med os som deltagere i hans følge. Ankomsten til Bresk og vores opgave – at finde Gallos proxi Ginis. De forskellige tiltag vi gjorde for at lokalisere Ginis i slottets fangehul. At kokkene er afskediget fra slottet, mens byens alkymister til gengæld har fundet hyre på samme. Vores mistanke om at de adelige – og dermed Gallo – vil blive forgiftet under banketten.

    Lige da vi er færdige med at forklare gruppens krigere, hvad det er, de har deltaget i, henvender en dværg med mørkt skæg sig til Pankaj. ”Stille! Kig ikke på mig. Dette møde har aldrig fundet sted. Nogen I har kontaktet, har kontaktet mig og formidlet dette møde – som aldrig har fundet sted!”

    Dværgen er vagt på Steppengaards slot. I den sidste tid har han bemærket nogle mystiske ting på slottet. Vagterne bliver konstant flyttet fra post til post. Han tror, at det sker, så ingen kan regne ud, hvad Steppengaards planer er. Selv er han blevet flyttet fra sin normale post til slottets vault. Her har han sneget sig til at kigge i en vagtplan og opdaget, at der ikke er blevet sendt en ny vagt til hans gamle post. Da han får lejlighed til at snige sig tilbage til sin gamle post (ved slottets bagindgang) og kigge, ser han, at fra en gang, der kommer fra slottets kloaksystem, kommer nogle præster bærende på tønder. Tønderne afleverer de til folk fra slottet, hvorefter præsterne forsvinder tilbage til kloakerne.
    I dag er dværgen endnu en gang blevet fjernet fra sin post. Han har fået helt fri, og han er ganske sikker på, at ingen er sat til at afløse ham. Han forklarer os, at man via en nedlagt kirkegård ved floden gennem kloakerne, kan snige sig uset ind på slottet, hvorefter han fosvinder. Mødet har aldrig fundet sted.

    Der er godt to timer til banketten begynder, og vi er klar over, at vi har travlt. Først finder vi Gallo og alarmerer ham. Han fortæller, at det er normal skik, at man under disse banketter sender tallerkner fra gæst til gæst, så det er svært at undgå at spise og drikke, men han vil beskytte sig ved hjælp af et ritual. Gallo fortæller også, at der i Steppengaards vault (der nu er ubevogtet!) burde befinde sig – Book of Eight Lands. Bogen beskytter bl. a. de adelige i Dassen mod at de bliver forgiftet.

    Vi haster til den forladte kirkegård, og vi er ret sikre på, at vi ikke bliver forfulgt. Indgangen finder vi hurtigt, og vi går gennem store mænger lort, men heldigvis er det meste frossent. Den første forhindring vi støder på er en flok på 10-12 zombier. Heldigvis er alle bortset fra 3 frosset fast og kan ikke røre sig, men det bliver alligevel en lang kamp (11 runder). Det er svært at manøvrere mellem de fastfrosne zombier, og Jacques og Thom vrisser flere gange ad hinanden – ”Flyt dig Jacques, der vil jeg stå!” ”Du står selv rimelig dårligt…” Nå, men da vi endelig får de 3 ”løse” ned med nakken, går det let at fjerne de sidste fjender. Det er så let, som at slå spædbørn ihjel.

    Vi skal ikke gå meget længere, før vi kommer til et gitter i loftet. Det er ikke til at få op, så Mika teleporterer sig op og åbner det ovenfra. Rummet er et torturkammer og på væggen hænger en (meget) død Ginis. Lige da gitteret åbnes, åbner en hemmelig dør, og ud kommer en farlig udød – Jacques siger, at det er en Morhg. Den nedkæmpes uden alt for store problemer.
    Videre kommer vi først ind i et slags alkymikammer. På bordet ligger en bog, der er slået op på ”Red Madness”.
    Vi fortsætter, og bag tredje dør kan Jacques høre tre stemmer. Vi braser ind og her befinder sig tre Steppengaard vagter, den ragesianske ambassadør og… En kæmpe halv-ork inkvisitør! Ambassadøren sidder netop og tæller på fingrene (forbereder sending?). Det kommer til kamp…

    Ambassadøren falder med det samme, og de tre vagter viser sig ikke at udgøre al for store problemer. Til gengæld er inkvisitøren ret heftig… Han laver en slags mur af ild. Lidt som Jacques kniv-barriere. Han skaber også et ondt, ondt mørke omkring sin egen person. Det er så ondt, at sjælen smerter i psykiske og nekrotiske kramper, når man befinder sig for tæt på ham. Han er også utrolig stærk, og flere gange kaster han med Thom, som om han var en lille halfling kludedukke. Han har også overskud til at fortælle os, at ”I er så svage alle sammen!” indtil flere gange. Det er en rigtig hård kamp. Både Mika og Jacques går ned, men heldigvis ikke mere alvorligt, end at de kommer på benene, mens der stadig er kamp. Til slut får Derek sat det dræbende slag ind, og vi står og lytter efter, om vi har alarmeret andre vagter, der er på vej. Det tyder ikke på det.

    Ambassadøren har et scroll med et ritual (planar hideout), og på bordet ligger en note, hvor der står noget om bl.a. Guthwulf og Lyceum. Inkvisitøren har et scroll med ritualet speak with dead. Vi tager alle disse ting (samt deres våben og udstyr) med.

    Det er så her, vi står nu, og vi fornemmer at et kapitel i vores eventyr er tæt på at være slut. Skal vi ikke lige kigge op i vaulten og se, om de otte landes bog ligger der? (jo, det er der vist stemning for) Og så se at komme tilbage med vores beviser. Bør vi medbringe Ginis lig? (Ja da! For det første er det jo et uforligneligt bevis på uærligt spil – han har været død i uger! For det andet kan vi muligvis tale med ham senere vha. ritaulet.)

    Der er omkring en time tilbage til banketten begynder…

    • Beddy says:

      Super sejt, og meget give mere mening nu. Glæder mig til mandag:-)

    • RM says:

      Hov, glemte vigtig detalje: Efter den sidste kamp befriede vi en halfling (kokken Pankaj talte med på festivalpladsen). Han fortalte, at han havde hørt inkvisitoren tale om, at maden skulle forgiftes. Han har også hørt kongens rådgivere tale om, at de otte rigers bog skulle skjules.

      Der er stadig en times tid til banketten…

    • CBC says:

      Noten der lå på bordet:
      Guthwulf, Serrimus here. Plan succesful. Dasseni nobility almost annihilated. Lyceum agents escaped. Check Innenotdar Valley. Rumors of new safe passage. Please reply with retrieval location.

    • JS says:

      Tak for referat.
      Guthwolf; – det navn dukker op flere gange i vores annaler. Ofte i forbindelse med at han sender djævle efter os. Hvad var det chef-tryllekunstneren sagde om væsner der kan tryllebinde et menneskes sind – var det djævleyngel?Skal vi være bekymret over at sedlen indikerer at adlen allerede er ombragt? Eller var det simpel rettidig omhu fra Serrimus’ side at forberede hans flugt fra Bresk?

      “Lyceum agents” det er vel os… I givet fald var vi vel missionsmål nummer 2?

      “Innenotdar Valley” er det den brændende skov? Skulle Regesia ikke allerede have efterretninger om at ilden er slukket for 2 måneder siden?

      Vi skal til vaulten, ja vi skal. Men tror vi at ritualet “Planar Hideout” er til at skjule de 8 landes bog? Det gør Jacques. Men måske er de ikke kommet så langt endnu? (Vi har vel kigget efter bogen mens vi undersøgte rummet?)

      Jeg mener ikke at vi skal slæbe rundt med Ginis’ lig. Tænk hvis vi møder en ildmur mere, så kommer vi til banquetten med et stykke kul…
      Men vi skal da tale med ham, det er klart! Kan vi nå det inden alle dør af gift? (Kan vi være sikre på at Gallo i fald vil advare de andre?)

  29. ALL says:

    Claus: forstod aldrig helt hvad det var vi fik i belønning? Tænker det er bedst at få opdateret karakter imens jeg husker det 🙂

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.